چرا گاندو 2 نیمه کاره ماند؟ خبرنگاران

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، درحالی که فصل دوم مجموعه گاندو یکباره به سرانجام رسید و سریال نیمه تمام ماند، تهیه کننده این سریال اعلام نمود که گاندو دروغ نبوده و نیست و اسناد و مدارکی که پشتوانه پژوهشی نگارش فیلم نامه بوده را در اختیار مردم قرار خواهیم داد.

چرا گاندو 2 نیمه کاره ماند؟ خبرنگاران

به گزارش گروه فرهنگی وبلاگ آمیتیس تک، فصل اول مجموعه تلویزیونی گاندو به کارگردانی جواد افشار سال 98 به روی آنتن شبکه سه سیما رفت.

این سریال به تهیه کنندگی مجتبی امینی و بازیگری داریوش فرهنگ، پیغام دهکردی، وحید رهبانی و ... در آن ایفای نقش کردند و داستان آن برگرفته از یک پرونده امنیتی بود که به قلم آرش قادری نوشته شده بود.

گاندو تصویرگر پرونده جیسون رضاییان خبرنگار دو تابعیتی ایرانی -آمریکایی بود که از سال 83 در ایران مشغول به کار می شود و سال 88 پس از نا آرامی ها کشور را ترک و به آمریکا می رود و سال 1391 بار دیگر به ایران بازمی شود، اما این بار با پوشش خبرنگار روزنامه واشنگتن پست که نامی آشنا و معتبر در عرصه رسانه ای دنیا به شمار می رود. انتها رضاییان در پی اقدامات جاسوسی ضد امنیت ایران در تیر ماه سال 93 در اوج مذاکرات هسته ای بازداشت و یک سال و نیم بعد یعنی در دی ماه 94 یک پای مبادله تاریخی ایران و آمریکا می شود و درست در روز اجرایی شدن برجام وی در مبادله تاریخی زندانیان بین ایران و آمریکا، آزاد می شود.

این سریال با توجه به اینکه اولین سریال در حوزه امنیتی به شمار می رفت که یک داستان واقعی را دستمایه خود قرار داده، با استقبال بسیاری از سوی مخاطبان همراه شد و ادامه چنین روشنگری هایی به یک مطالبه از سوی مردم تبدیل شد که خواهان ساخت آثار دیگری برگرفته از پرونده های واقعی بودند. سازندگان گاندو هم همان زمان این قول را به مخاطبان خود دادند که با روایت پرونده های جدید بازگردند.

در ادامه سازندگان گاندو فصل دوم آن را برای نوروز 1400 تدارک دیدند. پرونده ای که این بار قرار بود پرونده چند جاسوس دیگر را هم به تصویر بکشد و نقش آن ها را در برجام روایت کند.

اما هنوز چندی از پخش سریال نگذشته بود که واکنش ها به فصل دوم گاندو شروع شد و اظهارات مقام های رسمی دولت در این باره به اوج خود رسید. البته در کنار این ها تاخیر در پخش سریال و یا بعضی تغییرات اعمال شده در چند سکانس شائبه فشار بیرونی به سازندگان سریال و سانسور را تقویت کرد و حتی یکی از قسمت ها با تاخیر 45 دقیقه ای روانه آنتن شد.

در نهایت و درست در جایی که سریال به اوج خود رسیده بود، مهدی آذرپندار مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سه خاطرنشان کرد که سریال در همین جا به انتها می رسد.

او در این باره گفت: با ورود کاراکتر شارلوت که از ابتدای سریال مخاطب با شخصیت او آشنا شده به ایران برای جاسوسی انگلیس، فصل دوم گاندو ویژه نوروز در شب انتهای تعطیلات موقتا به انتها میرسد.

وی افزود: ان شاء الله ادامه سریال بعد از انتخابات روی آنتن خواهد رفت و امیدواریم که مورد پسند مردم قرار گیرد.

او در نهایت گفت: زحمت زیادی برای رسیدن این سریال به پخش نوروزی کشیده شد و خوشبختانه با استقبال فوق العاده مردم، خستگی این زحمات شبانه روزی تیم سازنده به بار نشست و جبران شد.

هرچند آذرپندار در این تبادل نظر اشاره ای به سانسور و یا اعمال فشار بیرونی نکرد، در نهایت باز هم در میانه قسمت آخر و پس از پخش پیغام های بازرگانی، تاخیری حدود 30 دقیقه میان سریال ایجاد شد تا این شائبه تقویت شود که سازندگان سریال و شبکه سه تحت فشار قرار گرفته اند. شائبه ای که با توئیت کوروش کمره ای مشاور شبکه سه تقویت شد.

او در این توئیت نوشته بود: استقبال از گاندو همه را غافلگیر کرد. انصافا مردم سنگ تمام گذاشتند. حقا باید از رئیس سازمان صداوسیما که در برابر فشار های عجیب و کم نظیر بعضی ایستادگی کرد تا مردم سریال مورد علاقه شان را ببینند و با واقعیت ها آشنا شوند تشکر کرد. منتظر مستندات جذاب از شعبانی باشید. سخن بسیار است.

در نهایت بخش انتهای سریال روی آنتن رفت و در آخر اعلام شد که این قسمت انتها فصل دو گاندو بوده است. اما در همین فاصله مجتبی امینی تهیه کننده سریال نیز در توئیتی خاطرنشان کرد که سریال گاندو دروغ نبوده و نیست. گاندو صدای در گلو مانده مردم است. نمایش خیانت و فریبکاری آمریکا و انگلیس است. دروغ، تضمین امضای جان کری بود. دروغ، وعده های آمریکا و انگلیس برای برداشته شدن همه تحریم ها بود. دروغ، وعده های رونق مالی است که نتیجه آن کوچک شدن سفره مردم بوده است. گاندو بر اساس اسناد واقعی ساخته شده، اسناد و مدارکی که پشتوانه پژوهشی نگارش فیلمنامه بوده را در فیلم مستندی در اختیار مردم قرار خواهیم داد.

سریال گاندو 2 درحالی نیمه کاره مانده که معین نیست ادامه پخش سریال که گفته شده پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود، به چه شیوه ای است و چه برنامه ریزی برای آن انجام شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "چرا گاندو 2 نیمه کاره ماند؟ خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا گاندو 2 نیمه کاره ماند؟ خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید