موشک پیشرفته چینی انحصار آمریکا را می شکند

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، ایسنا نوشت: یک استارت آپ چینی میخواهد سال آینده موشک های چند بار مصرف جدیدی معرفی کند. تا کنون فقط شرکت های آمریکایی اسپیس ایکس و بلواوریجین تا به امروز پیروز به فرود و استفاده مجدد از موشک ها شده اند.

موشک پیشرفته چینی انحصار آمریکا را می شکند

شرکت گلکتیک انرژی(Galactic Energy) امیدوار است بتواند موشک پالاس 1(Pallas 1) خود را راه اندازی کند. این استارت آپ چینی به سوی پرتاب موشک کوچک مشابه فالکون9 گام بر می دارد.

گلکتیک انرژی در سال 2018 تاسیس شد و در حال حاضر بر روی پرتاب آزمایشی موشک پالاس 1 کار می نماید. پالاس 1 با استفاده از موتورهای اکسیژن مایع نفت سفید قادر به حمل 5000 کیلوگرم محموله به مدار پایین زمین است.

این استارتاپ پیش از این با توسعه و پرتاب پیروزیت آمیز یک موشک سوخت جامد به نام سرس 1(Ceres 1) نامی برای خود دست و پا نموده است. هر یک از پنج پرتاب سرس 1 تا به امروز، از نوامبر 2020، پیروزیت آمیز بوده و شروعی چشمگیر را برای این شرکت رقم زده است.

با این حال، گلکتیک انرژی امیدوار است با پیشران مایع پالاس 1 پیشرفتی واقعی داشته باشد. فیلمی که به تازگی به وسیله این شرکت منتشر شده است، بدنه موشک پالاس 1 را در تاسیسات این شرکت نشان می دهد.

مدلی از نسخه سه هسته ای آن نیز که بسیار شبیه به موشک فالکون هوی شرکت اسپیس ایکس است، رونمایی شده که انتظار می رود طی سال های آینده از پالاس 1 پیروی کند.

پالاس 1، چالش های بسیار بزرگ تری نسبت به سرس 1 جامد پیش رو دارد. این موشک تازه از نفت سفید و اکسیژن مایع استفاده می نماید که به موتورهای بسیار پیچیده تری احتیاج دارد.

پالاس 1 بعلاوه به گونه ای طراحی شده که قابل استفاده مجدد باشد. این بدان معناست که شرکت باید بر چالش های نه تنها حمل محموله به مدار بلکه راهنمایی مرحله اول موشک به سمت یک نقطه ثابت بر روی زمین و راه اندازی مجدد موتورها غلبه کند.

شرکت گلکتیک انرژی سال گذشته 200 میلیون دلار برای توسعه پالاس 1 جمع آوری کرد.

چین هنوز موشک چندبار مصرفی نساخته است. تنها شرکت های آمریکایی اسپیس ایکس و بلواوریجین تا به امروز پیروز به فرود و استفاده مجدد از موشک ها شده اند.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "موشک پیشرفته چینی انحصار آمریکا را می شکند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موشک پیشرفته چینی انحصار آمریکا را می شکند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید