معاون دفتر سیاسی طالبان: عدم آزادی زندانیان شروع مذاکرات بین الافغانی را با چالش روبرو می نماید

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، معاون دفتر سیاسی طالبان در واکنش به اظهارات رئیس جمهور افغانستان مبنی بر عدم تعهد دولت برای آزادی زندانیان طالبان گفت که این موضوع برای شروع گفت وگوهای بین الافغانی پالش ایجاد می نماید.

معاون دفتر سیاسی طالبان: عدم آزادی زندانیان شروع مذاکرات بین الافغانی را با چالش روبرو می نماید

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ آمیتیس تک، مولوی عبدالسلام حنفی معاون دفتر سیاسی طالبان در قطر گفت که اعضای این گروه با هیئتی که دولت افغانستان به دوحه فرستاده بود، ملاقات ننموده است.

آریانا نیوز گزارش داد که این عضو ارشد طالبان در واکنش به اظهارات رئیس جمهور افغانستان درباره آزاد نشدن زندانیان عضو طالبان گفت که اگر مسئله آزادی زندانیان حل نشود شروع مذاکرات بین الافغانی با چالش روبرو خواهد شد.

اشرف غنی روز گذشته در یک کنفرانس خبری تصریح نموده بود که دولت افغانستان هیچ تعهدی برای آزادی پنج هزار زندانی طالبان ندارد و این موضوع می تواند بخشی از مذاکرات بین الافغانی باشد اما نمی تواند پیش شرطی برای گفت وگوها باشد.

وی تاکید نمود که آمریکا فرایند آزادی زندانیان طالبان را تسهیل می نماید و این دولت افغانستان است که باید درباره آن تصمیم گیری کند. غنی در گفت وگو با سی ان ان نیز گفت که ترامپ از دولت افغانستان درخواست آزادی این زندانیان را مطرح ننموده است.

لازم به ذکر است که در متن توافقی که 10 اسفند بین آمریکا و طالبان امضا شد درباره آزادی زندانیان طالبان نوشته شده که آمریکا متعهد است که با همکاری و تأیید همه طرف های ذیربط بطور فوری در رابطه با آزادسازی سریع اسیران جنگی و سیاسی طالبان برای اعتمادسازی اقدام کند و براین اساس قرار است تا 5 هزار نفر از زندانیان طالبان آزاد شوند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "معاون دفتر سیاسی طالبان: عدم آزادی زندانیان شروع مذاکرات بین الافغانی را با چالش روبرو می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون دفتر سیاسی طالبان: عدم آزادی زندانیان شروع مذاکرات بین الافغانی را با چالش روبرو می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید