شرط فیبا برای حضور میزبان جام جهانی در جام جهانی

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، تیم ملی بسکتبال اندونزی به عنوان یکی از میزبانان جام جهانی 2023 در صورتی اجازه حضور در این مسابقات را خواهد یافت که در آسیا کاپ 2021 در بین 8 تیم برتر قرار گیرد.

شرط فیبا برای حضور میزبان جام جهانی در جام جهانی

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، کمیته اجرایی فدراسیون دنیای بسکتبال، فیبا، بیان کرد که تیم ملی بسکتبال اندونزی به عنوان یکی از میزبانان جام دنیای 2023 در صورتی اجازه حضور در این مسابقات را خواهد یافت که در آسیا کاپ 2021 در بین 8 تیم برتر قرار گیرد. ژاپن و فیلیپین، دو میزبان دیگر جام دنیای 2023 جواز حضور در این مسابقات را از جام دنیای 2019 چین به دست آورده اند.

مسابقات کاپ آسیا هر 4 سال یک بار انجام می گردد و تیم ها برای نخستین بار برای حضور در این مسابقات، ملزم به شرکت در رقابت های انتخابی شده اند. مسابقات آسیا 2021 با شرکت 16 تیم از آسیا و اقیانوسیه برگزار خواهد شد.

اگر اندونزی در بین 8 تیم برتر آسیا کاپ 2021 نهاده شد و به جام دنیای 2023 رسید، یک سهمیه از سایر کشورهای دنیا برای حضور در جام دنیای بسکتبال، کم خواهد شد و در غیر این صورت، فرایند عادی مسابقات انتخابی در نظر گرفته می گردد.

جام دنیای بسکتبال برای نخستین بار در سال 2023 به میزبانی بیش از یک کشور برگزار می گردد. مرحله گروهی جام دنیای 2023 با 32 تیم در کشورهای اندونزی، فیلیپین و ژاپن و مرحله نهایی در مانیل، پایتخت فیلیپین انجام می گردد.

50 تیم برای رسیدن به جام دنیای از ماه نوامبر 2021 تا فوریه 2023 با هم رقابت خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "شرط فیبا برای حضور میزبان جام جهانی در جام جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرط فیبا برای حضور میزبان جام جهانی در جام جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید