شبکه ملی اطلاعات پیشرفت 50 درصدی داشته، ایجاد شبکه ای با سرعت های چند صد مگابیت بر ثانیه برای مردم

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، زارع پور گفت: اجرای شبکه ملی اطلاعات پیشرفت 50 درصدی داشته و هدف این است که شبکه ای با سرعت های چند صد مگابیت بر ثانیه برای مردم فراهم گردد.

شبکه ملی اطلاعات پیشرفت 50 درصدی داشته، ایجاد شبکه ای با سرعت های چند صد مگابیت بر ثانیه برای مردم

عیسی زارع پور پس از حضور در نشست مشترک کمیسیون صنایع و معادن و کمیسیون فرهنگی مجلس درگفتگویی افزود: امروز جلسه مشترک کمیسیون های صنایع و معادن و فرهنگی برگزار گردید و به دغدغه نمایندگان مجلس درباره اندازه پیشرفت شبکه ملی اطلاعات، اقدامات وزارت ارتباطات و دستگاه های مرتبط برای حمایت از کسب و کار های فضای مجازی و حل مشکل ارتباطات، پاسخ داده شد.

وی گفت: در راستای اجرای مصوبات شورای عالی فضای مجازی، اجرای شبکه ملی اطلاعات به عنوان زیرساخت فضای مجازی کشور از ابتدای دولت در دستورکار نهاده شد و اکنون حدود 50 درصد پیشرفت داشته است؛ هدف این است که شبکه ای پرسرعت، باکیفیت، مستقل و امن را در گستره جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران با سرعت های چند صد مگابیت بر ثانیه برای مردم فراهم گردد تا بر روی آن انواعی از خدمات پرسرعت و باکیفیت در اختیار مردم قرار گیرد.

عضو کابینه سیزدهم توضیح داد: باتوجه به شرایطی که مراجع امنیتی کشور به ما ابلاغ کردند و محدودیت هایی که در بعضی پلتفرم های خارجی ایجاد شده، ما به عنوان وزارت ارتباطات که وظیفه وصل کردن داریم در دوره این محدودیت ها کوشش کردیم، ظرفیت های داخلی را تقویت و به ارتقای سکو های داخلی یاری کنیم تا آن ها بتواند ارتباط مردم با یکدیگر و موضوع کسب و کار ها را پذیرا باشند و مدیریت نمایند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه امروز ما ظرفیت های داخلی بسیار خوبی در همه بخش ها داریم، افزود: در حالیکه پلتفرم های آمریکایی در بسیاری از کشور های اروپایی، موضوعات خرید و فروش، جابه جایی مسافر و... را دربرگرفتند ما امروز ظرفیت های بومی خودمان را داریم که در حال کار هستند.

زارع پور توضیح داد: برای نخستین بار شاید با وجود اینکه بنا به شرایط امنیتی کشور در بعضی از ساعت ها محدودیت هایی در اینترنت بین الملل اعمال می گردد، اما تمام سرور ها و خدمات داخلی کشور به صورت 100 درصدی در حال فعالیت است.

وی افزود: ما برنامه ویژه ای برای حمایت از پلتفرم ها و ظرفیت های داخلی پیش بینی کردیم تا زیرساخت های سخت افزاری و ظرفیتی تقویت گردد تا بتوانند خدمات موردنیاز مردم را باکیفیت و پرسرعت تامین نمایند؛ در دوهفته اخیر که محدودیت ها با توجه به شرایط امنیتی کشور اعمال شده است، ما تمام کوشش شبانه روزی خود را برای ارتقا کیفیت آن ها به کار بردیم، ظرفیت های داخلی اصلا قابل مقایسه با گذشته نیستند؛ از مردم دعوت می کنم از ظرفیت های داخلی استفاده نمایند، زیرا قابلیت هایی دارند که بعضا در بعضی نسخه های خارجی وجود ندارد.

وبلاگ آمیتیس تک سیاسی مجلس

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "شبکه ملی اطلاعات پیشرفت 50 درصدی داشته، ایجاد شبکه ای با سرعت های چند صد مگابیت بر ثانیه برای مردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شبکه ملی اطلاعات پیشرفت 50 درصدی داشته، ایجاد شبکه ای با سرعت های چند صد مگابیت بر ثانیه برای مردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید