ساق عروس، یک شیرینی جالب برای تمام فصول

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، با اینکه نام این شیرینی کمی عجیب است و شاید به نظر می آید فقط مخصوص مرنام عروسی است ولی واقعیت این طور نیست و شیرینی ساق عروس ازجمله شیرینی های خشک و سبک و مناسب برای تمام سال است.

ساق عروس، یک شیرینی جالب برای تمام فصول

این شیرینی به علت استفاده از هل و گلاب بسیار خوش عطر است که هنگام پخت عطر آن تمامی فضا را خوش بو می نماید.

مواد لازم

2 عدد زرده تخم مرغ

8 ق س روغن مایع

4 /1 پیمانه شیر

1 ق چ وانیل

به میزان لازم آرد

مواد لازم میان خمیر

200 گرم پودر قند

100 گرم پودر بادام

2 ق س پودر هل

به میزان لازم پودر پسته

1. زرده تخم مرغ، وانیل، روغن و شیر را در کاسه ای بریزید و با چنگال خوب بزنید، سپس آرد را کم کم اضافه کنید تا مواد تبدیل به خمیر گردد. خمیر را در یک کیسه فریزر قرار داده و یک ساعت در دمای محیط بگذارید تا استراحت کند.

2. بعد از یک ساعت خمیر را روی سطحی که آرد پاشیده شده است با وردنه باز کنید تا کاملا نازک گردد.

3. چوب مخصوص ساق عروس را به تکه های پنج سانتی متری یا حتی کوچک تر ببرید. خمیر را هم روی همان سطح سینی یا پیشخوان به همین عرض برش بزنید. حالا خمیر برش زده را فقط یک دورونیم دور هر کدام از تکه چوب ها بپیچید. لب خمیر را با کمی آب یا روغن به بدنه خمیر بچسبانید. به جامانده خمیر را هم ببرید.

4. در واقع شما تعدادی چوب ساق عروس با روکش خمیر دارید که فقط کافی است آنها را داخل روغن داغ شده بریزید. سپس بگذارید سرد گردد. بعد از سرد شدن شیرینی های لوله ای شکل را از چوب ها جدا کنید.

5. شیرینی ها را همان طور داغ داغ در پودر قند بغلتانید، سپس فضای خالی داخلشان را با مخلوط مواد میانی (پودر قند، پودر بادام، پودر هل) پر کنید. در سرانجام دو لبه هر شیرینی را در پودر پسته فرو کنید.

فوت وفن

خمیر را آن قدر نازک کنید که سطح زیرین تخته یا سینی دیده گردد.

ازکجا بخریم؟

چوب های مخصوص شیرینی ساق عروس را در ابعاد یک ویک ونیم متری از لوازم قنادی فروشی ها می توانید تهیه کنید. فقط ضروری است آنها را با طول دلخواه ببرید.

منبع: همشهری آنلاین

به "ساق عروس، یک شیرینی جالب برای تمام فصول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساق عروس، یک شیرینی جالب برای تمام فصول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید