سافاری ، سفری هیجان انگیز به حیات وحش

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، سافاری (Safari) یک سفر ماجراجویانه در دل طبیعت است. در سافاری شما به مناطقی که دارای حیات وحش هستند سفر نموده و حیوانات را از نزدیک می بینید و زیباترین و مجذوب نماینده ترین تصاویر را با دوربین های خود ثبت می نمایید. اگر علاقمند به دنیای حیوانات و حیات وحش باشید، سافاری می تواند یکی از هیجان انگیزترین اتفاقات زندگی باشد و تجربیات بی نظیری برایتان به همراه آورد. اگر خوش شانس باشید این امکان را دارید که شاهد تصاویری مجذوب نماینده و دیدنی از حیوانات باشید. تصاویری که مانند آن را فقط در مستندهای حیات وحش دیده اید. سافاری معمولا به صورت گروهی و همراه با یک راهنما برگزار می گردد. بسته به منطقه ای که سفر می کنید، برنامه های سافاری کمی فرق دارد، اما اغلب آن ها یک روند را دنبال می نمایند که در ادامه مطلب سفری هیجان انگیز به حیات وحش به آن اشاره می کنیم. پس اگر به این نوع سفر علاقمندید، با ما همراه باشید تا با یک روز سفر به حیات وحش آشنا شوید.

سافاری ، سفری هیجان انگیز به حیات وحش

برنامه اول صبح: صرف صبحانه و تماشای حیات وحش

بازدید از حیوانات منطقه از همان اول صبح شروع می شود. شما با شنیدن صدای پرندگان از خواب بیدار می شوید و صبحانه خود را در هوای تازه صبحگاهی نوش جان می کنید. پس از صرف صبحانه، اولین بازدید شروع می شود. دوربین های شکاری و عکاسی خود را آمده نگه دارید تا بتوانید تصاویر بی نظیری را ثبت کنید. شما ممکن است صحنه هایی را ببینید که دیگر تکرار نشوند. پس باید همه حواستان را به اطرافتان دهید و آماده شکار لحظه ها باشید. شما از قبل نمی دانید شاهد چه صحنه ای هستید و تمامی اتفاقات غیر منتظره خواهد بود. ممکن است حیوانی را مشاهده کنید که توله هایش را در کنار خود قرار داده و استراحت می نماید یا حتی شاهد صحنه شکار حیوانی به وسیله حیوان دیگر باشید. در اینجا هیچ چیز قابل پیش بینی نیست. از تماشای حیوانات وحشی ترسی نداشته باشید! هدایت که همراه شماست نکات ایمنی را درباره سفری هیجان انگیز به حیات وحش به شما گوشزد نموده و تمام کوشش خود را برای امنیت شما به کار می گیرد. ساعت 9 صبح وقت استراحت است. پس از آن دوباره بازدید شروع شده و تا نزدیک ظهر ادامه دارد. سپس گروه برای صرف ناهار به کمپ بر می شود.

برنامه ظهر: استراحت و صرف ناهار

ناهار اصلی ترین وعده غذایی سافاری می باشد که بخش عمده ای از آن شامل میوه جات و سبزیجات است. در این زمان فرصت دارید تا کمی استراحت کنید، عکس هایی که صبح گرفته اید را چک کنید و دوربین و سایر تجهیزات الکترونیکی را شارژ نمایید. با توجه به این شما در کمپ اقامت دارید، تنها در ساعاتی خاص می توانید از برق استفاده نمایید. از این رو زمان ناهار برترین فرصت برای انجام این کار است. یادتان نرود که آب زیادی بنوشید. پس از صرف ناهار می توانید کمی استراحت نموده و چرت کوتاهی بزنید. ممکن است در این میان حیوانی را مشاهده نموده و بتوانید صحنه های جالبی را ثبت کنید. فیل ها یا میمون های پوزه دراز از جمله حیواناتی هستند که گردشگران خوش شانس در زمان صرف ناهار پیروز به تماشای آن ها در سفر به حیات وحش شده اند.

برنامه عصر: دومین بازدید

پس از صرف ناهار و کمی استراحت در حین سافاری، گروه آماده بازدید دوم می شود. بعضی از گروه ها قبل از حرکت با چای و کیک از گردشگران پذیرایی می نمایند، سپس راهی سافاری می شوند. با توجه به اینکه حیوانات عصرها فعالیت کمتری دارند، برنامه آرامتر از صبح پیش خواهد رفت. در ساعات پایانی روز و حدود یک ساعت به غروب آفتاب، هوا خنک شده و فعالیت حیوانات بیشتر می شود. در نتیجه راهنما این فرصت را پیدا می نماید که حیوانات بیشتر و صحنه های دیدنی تری را به شما نشان دهد. می توان این زمان را برترین زمان برای عکاسی دانست زیرا غروب خورشید نور زیبا و فوق العاده ای را برای عکسبرداری ایجاد می نماید. اگر کمی دقت کنید، با یاری راهنمایتان می توانید تصاویر شگفت انگیزی را شکار نمایید. پس از غروب آفتاب و تاریک شدن هوا گروه آرام آرام به سمت کمپ بر می شود. در راه نیز منظره ها فوق العاده ای از حیات وحش وجود دارد که می توانید به تماشای آن ها بنشینید و کمی هم در سفر به حیات وحش استراحت کنید.برنامه شب: صرف شام و خواب

پس از بازگشت از سافاری، حدود ساعت 7 تا 8 شب، زمان صرف شام است. در زمان شام این فرصت را دارید که با اعضای گروه خود به گپ و گفت پرداخته و باهم بیشتر آشنا شوید. شما می توانید عکس هایی را گرفته اید به یکدیگر نشان دهید و در خصوص اتفاقات روز باهم صحبت کنید. پس از آن وقت خواب است. باید به موقع استراحت کنید تا بتوانید روز بعد را با انرژی بیشتری شروع نمایید.

منبع: همگردی

به "سافاری ، سفری هیجان انگیز به حیات وحش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سافاری ، سفری هیجان انگیز به حیات وحش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید