7 دمنوش موثر در برطرف حساسیت های فصلی

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، علائم آلرژی فصلی درست مشابه سرماخوردگی است و کسانی که تا پیش از این سابقه حساست فصلی نداشته اند اغلب با آغاز حساسیت، آن را با سرماخوردگی اشتباه می گیرند.

7 دمنوش موثر در برطرف حساسیت های فصلی

با آمدن فصل بهار تعداد زیادی از مردم دچار آلرژی می شوند که به حساسیت فصلی معروف است. علائم آلرژی فصلی درست مشابه سرماخوردگی است و کسانی که تا پیش از این سابقه حساست فصلی نداشته اند اغلب با آغاز حساسیت، آن را با سرماخوردگی اشتباه می گیرند.

عطسه و آبریزش بینی شایع ترین علائم آلرژی فصلی است که معمولاً در همه افراد مبتلا مشترک است. اما علائم دیگری نیز وجود دارد که در بعضی افراد متغیر و کم و زیاد می گردد؛ خارش و سوزش گلو، سردرد، سرگیجه و تب نیز از دیگر علائم حساسیت فصلی است که بسته به شدت آن در افراد فرق دارد، برای مثال یک فرد که دارای حساسیت شدید بهاری است علاوه بر عطسه های متوالی و آبریزش بینی سایر علائم را نیز دارد و در بعضی از افراد حتی سرفه های شدید و تنگی نفس هم مشاهده می گردد.

راه رها شدن از حساسیت بهاری چیست؟

اما راه حل خلاصی از این حساسیت بهاری چیست؟ اینکه هفته های متوالی با علائمی شبیه به سرما خوردگی زندگی کنیم بسیار خسته نماینده است و اغلب افراد با مراجعه به پزشک و دریافت نسخه های هسیتامینی سعی می نمایند آلرژی خود را برطرف نمایند، اما خواب آور بودن بیشتر دارو های ضدحساسیت باز هم کار را برای افراد دچار آلرژی سخت می نماید.

در اینجا قصد داریم چند دمنوش ساده را برای کاهش علائم آلرژی به شما معرفی کنیم.

1. دمنوش زنجبیل

زنجبیل حاوی آنتی هیستامین طبیعی است و به کاهش التهاب مخاط بینی یاری می نماید. شما می توانید چند برش از زنجبیل تازه را در لیوان آب داغ بگذارید و اجازه دهید دقایقی دم بکشد. در صورت نداشتن زنجبیل تازه می توانید از پودر زنجبیل نیز بهره ببرید، فقط باید هنگام میل کردن اجازه دهید کاملاً ته نشین گردد. اگر طعم تند زنجبیل را دوست ندارید، می توانید از تکه ای نبات یا مقداری عسل برای شیرین کردن دمنوش خود بهره ببرید. لازم به ذکر است زنجبیل به کاهش علائمی نظیر سردرد و تهوع نیز یاری می نماید.

2. دمنوش نعناع فلفلی

دمنوش نعناع فلفلی ترشح آنزیم های ضدالتهابی مثل هیستامین ها را که علت اصلی بروز واکنش های آلرژیک هستند کاهش می دهد، بنابراین خوردن روزانه این دمنوش می تواند به برطرف علائم آلرژی بهاری یاری کند. اگر نعناع تازه نداشتید می توانید برای تهیه این دمنوش از یک قاشق غذاخوری نعناع خشک بهره ببرید.

3. دمنوش بادرنجبویه

دمنوش بادرنجبویه سردرد و علائم تنفسی مرتبط با آلرژی را تسکین می دهد. علاوه بر این، این گیاه خاصیت آرامش بخشی دارد.

گیاه بادرنجبویه از خانواده نعناع و بسیار معطر و خوش عطر است و رایحه ای شبیه به لیمو دارد.

4. دمنوش ریشه شیرین بیان

شیرین بیان خواص زیادی دارد که از جمله آن می توان به برطرف سردرد و برطرف خارش بینی اشاره نمود. کافی است کمی ریشه شیرین بیان را دم نموده و میل کنید تا از خواص آنتی هیستامینی و ضدالتهابی بسیار قدرتمند آن برخوردار شوید.

5. دمنوش چای سبز

چای سبز به علت داشتن آنتی اکسیدان بسیار بالا خواص زیادی دارد. برگ های چای سبز حاوی کوئرستین است، کوئرستین همان منشاء رنگدانه های چای سبز است و به جلوگیری از واکنش های ایمنی ناشی از مواجهه با گرده، گردوغبار و موی حیوانات یاری می نماید. این گیاه با خاصیت ضدالتهابی خود سیستم ایمنی بدن را در برابر عوامل آلرژی زا تقویت می نماید.

6. دمنوش زردچوبه

زردچوبه دارای آنتی اکسیدان بسیار بالایی است که خاصیت ضدالتهابی زیادی نیز دارد، علاوه بر این زردچوبه یک آنتی هیستامین بسیار قوی است که به کاهش علائم آلرژی نیز یاری می نماید. کافی است نصف قاشق چای خوری زردچوبه را داخل یک فنجان آب داغ مخلوط کنید و بعد از ته نشین شدن آن را بنوشید.

7. دمنوش گزنه

گزنه جزو گیاهان دارویی است که خواص بسیار زیادی دارد. این گیاه ضدالتهاب است و به تقویت ایمنی بدن یاری می نماید. حتی غرغره کردن این دمنوش می تواند به برطرف سوزش و خارش گلو نیز یاری کند و برای کاهش التهاب لثه نیز بسیار مفید است. خوردن یک لیوان دمنوش گیاه گزنه به صورت روزانه به کسانی که حساسیت فصلی دارند توصیه می گردد.

منبع: اعتماد

منبع: فرارو

به "7 دمنوش موثر در برطرف حساسیت های فصلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 دمنوش موثر در برطرف حساسیت های فصلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید