خودرو های احتکار شده وارد بازار شد، بازار خودرو در انتظار ابلاغ قیمت های جدید

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، هنوز قیمت جدید خودرو های داخلی رسماً به شرکت های خودروساز ابلاغ نشده، اما تا همین جا هم دلالانی که برای سود های میلیونی خودرو احتکار کرده بودند، امروز مجبور به فروش خودرو با قیمت پایین تر هستند.

خودرو های احتکار شده وارد بازار شد، بازار خودرو در انتظار ابلاغ قیمت های جدید

به گزارش گروه اقتصادی وبلاگ آمیتیس تک، بعد از چانه زنی بسیار در نهایت قیمت های جدید خودرو مصوب شد و محصولات ایران خودرو در کارخانه فقط مجوز افزایش 10 درصدی و محصولات سایپا هم مجوز رشد 23 درصدی قیمت را کسب کردند. در این میان سود فروش خودرو در بازار هم 10 درصد در نظر گرفته شد.

اعلام این ارقام باعث شد بازار خرید و فروش خودرو که در طول یک ماه اخیر رکورد های مختلفی را در افزایش قیمت ها تجربه کرده بود با کاهش قیمت و حتی توقف معاملات روبه رو شود.

در حال حاضر دو روز از تصویب قیمت های جدید می گذرد و خودرو همچنان فرایند کاهشی قیمت را تجربه می کند. به اعتقاد فعالان بازار طی روز های اخیر خودرو های داخلی با کاهش 30 میلیون تومان و خودرو های مونتاژی با کاهش 80 میلیون تومانی قیمت روبه رو شده است.

البته هنوز قیمت خودرو های داخلی رسماً به شرکت های خودروساز ابلاغ نشده تا بازار با نرخ های با ثبات روبرو شود، اما دلالانی که برای سود های میلیونی خودرو احتکار کرده بودند امروز مجبور به فروش خودرو آنهم با قیمت پایین هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "خودرو های احتکار شده وارد بازار شد، بازار خودرو در انتظار ابلاغ قیمت های جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودرو های احتکار شده وارد بازار شد، بازار خودرو در انتظار ابلاغ قیمت های جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید