خبرنگاران منع ورود مسافر به مناطق گردشگری خراسان شمالی

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، بجنورد- خبرنگاران- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: به منظور جلوگیری از تجمع افراد و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، ورود مسافران به روستاهای هدف و مناطق گردشگری استان در روزهای پنجشنبه، جمعه و تعطیلات تاسوعا و عاشورا ممنوع است.

خبرنگاران منع ورود مسافر به مناطق گردشگری خراسان شمالی

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی این اداره کل، حبیب پزدان پناه روز پنجشنبه گفت: با توجه به محدودیت های اعمال شده برای تاسیسات گردشگری خراسان شمالی و با هدف پیشگیری از افزایش مبتلایان به ویروس کرونا، مردم از انجام سفرهای غیرضرور در تعطیلات پیش رو خودداری کنند.

وی گفت: در حوزه گردشگری، مطابق مصوبات ستاد ملی کرونا و به تبع آن، دستورالعمل های ستاد استانی مدیریت ویروس کرونا عمل خواهد شد و با توجه به قرار دریافت این استان در شرایط قرمز شیوع کرونا، محدودیت هایی برای فعالیت تأسیسات گردشگری استان منظور شده است.

یزدان پناه اضافه کرد: بر این اساس تاسیسات گردشگری خراسان شمالی اعم از بوم گردی ها، واحدهای پذیرایی و اقامتی با 30 درصد ظرفیت خود و فقط برای مواقع ضروری فعال هستند و فعالیت تورهای گردشگری نیز در تعطیلات آخر هفته و شهادت حضرت اباعبدالله (ع) ممنوع است.

وی با بیان اینکه برگزاری هرگونه مراسم و تجمع در تأسیسات گردشگری استان ممنوع است، از مردم خواست تا زمانی که شیوع ویروس کرونا در استان در شرایط زرد و سفید قرار نگرفته است، از حضور در پارک ها و اماکن تفریحی و گردشگری و نیز رفتن به مسافرت خودداری کنند.

یزدان پناه با اشاره به بازدیدهای نظارتی مستمر و 24 ساعته از تأسیسات گردشگری خراسان شمالی گفت: این بازدیدها به صورت مشترک و باهدف حفظ سلامت شهروندان و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و در راستای رصد اجرای دستورالعمل های ابلاغی انجام و با متخلفان برخورد می شود.

هفت هتل، یک متل، 11 مهمان پذیر، 38 خانه مسافر و 35 اقامتگاه بوم گردی در استان خراسان شمالی مسافران را پذیرش می کنند.

استان 863 هزار نفری خراسان شمالی بیش از 115 جاذبه گردشگری، 2 منطقه نمونه ملی و 22 منطقه نمونه گردشگری استانی دارد.

خراسان شمالی از اوایل مردادماه گرفتار شرایط قرمز همه گیری کرونا شده است که این شرایط همچنان تداوم دارد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران منع ورود مسافر به مناطق گردشگری خراسان شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران منع ورود مسافر به مناطق گردشگری خراسان شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید