با خواص منیزیم بیشتر آشنا شوید

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، شما احتمالا در خصوص ویتامین ها و مواد معدنی که برای سلامتی شما مفید هستند اطلاعاتی دارید، اما درباره منیزیم هنگام انتخاب خوراکی ها و مکمل هایی که قصد دارید برای سلامتی در رژیم غذایی خود بگنجانید، کمتر شنیده اید. با این حال، منیزیم دارای فواید باور نکردنی بی شماری است که قصد داریم در ادامه بیان کنیم.

با خواص منیزیم بیشتر آشنا شوید از خواص منیزیم برای بدن چقدر اطلاع دارید؟ منیزیم از مواد معدنی ضروری برای بدن است. بدن برای فعالیت هایش به مقدار نسبتا بالایی منیزیم احتیاج دارد. مصرف مقدار کافی منیزیم می تواند در پیشگیری از مسائل استخوان، سلامت قلب و عروق، دیابت و سایر فعالیت های بدن مؤثر باشد. منیزیم چهارمین ماده معدنی فراوان در بدن انسان است و نقش های مهمی را در سلامت مغز و بدن ایفا می نماید. ممکن است حتی با داشتن رژیم غذایی سالم هم منیزیم کافی را دریافت نکنید. در ادامه با خواص منیزیم برای بدن بیشتر آشنا می شویم.

بهبود عملکرد ورزشیازجمله خواص منیزیم برای بدن می توان از بهبود عملکرد ورزشی یاد کرد. بسته به نوع فعالیت تان در طول تمرین ورزشی، احتیاج بدن تان به منیزیم 10 تا 20 درصد بیشتر از زمان استراحت است.

منیزیم به گردش قند خون در عضلات و دفع لاکتات یاری می نماید. لاکتات می تواند در طول تمرین ورزشی در عضلات جمع و باعث ایجاد درد گردد.

براساس مطالعات، مکمل های غذایی محتوی منیزیم می توانند عملکرد ورزشی ورزش کاران، افراد مسن و مبتلایان به بیماری های مزمن را بهبود بخشند.

در یک مطالعه، پرش و حرکات بازوی بازیکنان والیبال، که روزانه 250 میلی گرم منیزیم دریافت می کردند، بهبود یافت.

در مطالعه ای دیگر، ورزش کاران سه رشته مختلف که از مکمل های منیزیم به مدت 4 هفته استفاده می کردند رکوردهای بهتری را در دویدن، رکاب زنی و شناکردن ثبت کردند. بعلاوه سطح انسولین و هورمون استرس آنها کاهش یافت.

بااین حال، نتایج مطالعات متناقض است. مطالعات زیادی نیز هیچ تأثیری را از مصرف مکمل های منیزیم، در ورزش کارانی که سطح منیزیم در بدن شان پایین یا میانه بود، نشان نداد

مبارزه با افسردگیمنیزیم نقشی کلیدی در عملکرد مغز و خلق و خوی فرد ایفا می نماید و مقادیر پایین آن می تواند موجب افزایش خطر افسردگی گردد.

براساس یک آنالیز درمورد بیش از 8800 نفر، مشاهده شد که افراد زیر 65 سال، که کمترین مقدار دریافت منیزیم را داشته اند، 22٪ بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی قرار دارند.

بعضی متخصصان باور دارند که سطح پایین منیزیم در رژیم غذایی مدرن می تواند عامل افزایش افسردگی و بیماری های روانی باشد. بااین حال، دیگران تأکید دارند که در این زمینه به تحقیقات بیشتری احتیاج است.

با وجود این، مصرف مکمل های منیزیم می تواند به کاهش علائم افسردگی یاری کند و، در بعضی موارد، نتایج حاصل از آن بسیار چشمگیر است.

در یک کارآزمایی تصادفی کنترل شده در افراد مسن، مصرف روزانه 450 میلی گرم منیزیم توانست، به مقدار تأثیرگذاری داروهای ضدافسردگی، در بهبود خلق و خو عمل کند.

کاهش فشارخونبراساس مطالعات، مصرف منیزیم می تواند در کاهش فشار خون مؤثر باشد. در یک مطالعه، مصرف روزانه 450 میلی گرم منیزیم موجب کاهش چشمگیری در فشار خون سیستولی و دیاستولی افراد شد. البته ممکن است این فواید تنها به افرادی محدود گردد که فشار خون بالا دارند.

مطالعه ای دیگر نشان داد، مصرف منیزیم می تواند به کاهش فشارخون در مبتلایان به فشارخون بالا یاری کند، اما بر افرادی با سطح طبیعی فشارخون تأثیری ندارد.

خاصیت ضدالتهابیپایین بودن دریافت منیزیم با بروز التهابات مزمن در ارتباط است. این التهابات از مهم ترین عوامل مؤثر بر پیری، چاقی و بیماری های مزمن هستند.

در یک مطالعه، بچه هایی با کمترین سطح منیزیم در خون، بیشترین سطح پروتئین های واکنشی سی را داشتند که از مهم ترین شاخص های نشان گر التهابات است. هم چنین آن ها قند خون، انسولین و سطح تری گلیسرید بالاتری نیز داشتند.

مصرف مکمل های منیزیم می تواند سطح پروتئین های واکنشی سی و سایر شاخص های التهاب را در افراد مسن، چاق و مبتلایان به پیش دیابت کاهش دهد. مصرف غذاهای سرشار از منیزیم مانند ماهی های چرب و شکلات تلخ نیز می تواند به همین شکل در کاهش التهاب مؤثر باشد.1

سردردهای میگرنیآیا از سردردهای مزمن رنج می برید؟ بسیاری از افراد هر گونه درمان سخت مثل درمان زیر آفتاب را امتحان می نمایند بدون این که متوجه باشند که یکی از موثر ترین درمان های میگرن ممکن است چیزی ساده مثل منیزیم باشد. در واقع، بعضی از محققان پیشنهاد نموده اند که هر فرد مبتلا به میگرن باید از منیزیم به عنوان درمان استفاده کند.

تنظیم فشار خون بالاخواه شما سابقه خانوادگی بیماری های قلبی و فشار خون بالا داشته باشید یا قصد داشته باشید صرفا فشار خون خود را در حد سالم حفظ کنید، افزودن منیزیم به رژیم غذایی خود روشی ساده اما موثر برای اطمینان از حفظ فشار خون در حد سالم خواهد بود.

افسردگی و دیگر مسائل روحیدر حالی که تعیین نشده است که کمبود منیزیم، علت افسردگی است یا خیر، بسیاری از افراد گزارش نموده اند که استفاده از منیزیم توانسته است افسردگی را بهبود بخشد و به بهبود روحیه فرد یاری کند.

مسائل دیگر مانند اضطراب نیز تعیین شده است که به طور مؤثر با منیزیم درمان می گردد.

در حالی که برترین گزینه در هنگام احساس افسردگی این است که به پزشک متخصص مراجعه کنید، اما در صورتی که اندکی احساس اضطراب یا استرس دارید، میتوانید تقویت سطح منیزیم خود را در نظر بگیرید.

کاهش سرطانمطالعات نشان دهنده، کاهش 13 درصدی سرطان کولورکتال در افرادی که مقدار منیزیم بدنشان بالا است، می باشد.

صرف نظر از این که آیا فرد به علت سابقه خانوادگی، در معرض خطر ابتلا به سرطان است یا خیر، افزایش مصرف منیزیم برای پیشگیری از سرطان ایده خوبی است.2

لاغری و کاهش وزنمنیزیم دارای خواص ضد التهابی طبیعی است و اضافه کردن منابع غذایی سرشار از منیزیم به رژیم غذایی، با افزایش متابولیسم چربی ها در بدن باعث لاغری و کاهش وزن می گردد.

قلبمنیزیم برای حفظ سلامتی عضلات از جمله قلب ضروری می باشد؛ مطالعات نشان داده که منیزیم خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی، آترواسکلروزیس و ایجاد چربی روی دیواره شریان ها در مردان را کاهش می دهد.

افراد مبتلا به بیماری های قلبی اگر مواد غذایی حاوی منیزیم را به رژیم غذایی خود اضافه نمایند، خطر آریتمی قلبی یا تپش قلب در آن کاهش پیدا می نماید.

یبوستمنیزیم دارای خواص ملینی است و مصرف آن با بهبود حرکات روده به پیشگیری و درمان یبوست یاری می نماید.

پوکی استخوانکلسیم و منیزیم برای تشکیل استخوان، حفظ سلامت استخوان ها و پیشگیری از پوکی استخوان ضروری هستند؛ منیزیم کلسیم را به استخوان ها جذب نموده و نقش مهمی در فعال شدن ویتامین D در کلیه ها که برای سلامت استخوان ها لازم است، ایفا می نماید.

دیابت و قند خونمنیزیم نقش مهمی در متابولیسم کربوهیدرات و گلوکز ایفا می نماید، بنابراین مصرف مقادیر کافی منیزیم خطر ابتلا به دیابت را تحت تاثیر قرار می دهد.

سطوح پایین منیزیم در بدن باعث اختلال ترشح انسولین و کاهش حساسیت به انسولین شده و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش می دهد.

یک مطالعه نشان داده که اگر افراد مبتلا به دیابت نوع 2، مواد غذایی حاوی منیزیم را به رژیم غذایی خود اضافه نمایند بهبود قابل توجهی در مقدار قند خون و مقدار هموگلوبین A1c نشان می دهند.3

پی نوشت:

1.www.chetor.com

2.www.rastineh.com

3.www.coca.ir

منبع: راسخون

به "با خواص منیزیم بیشتر آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با خواص منیزیم بیشتر آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید