ایستگاه پسماند با مسائل تفکیک نشده زیست محیطی ، روزانه 700تن زباله در اینجا تخلیه می گردد

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، خودروهای حامل پسماند که از منطقه ها غربی مرکز جمع آوری شده است، پشت سرهم وارد و بعد از تخلیه پسماندها از ایستگاه تفکیک کوهک خارج می شوند. تا چشم کار می نماید پسماند می بینیم و پسماند. نان خشک، کیسه های نایلونی، مقوا و ...

ایستگاه پسماند با مسائل تفکیک نشده زیست محیطی ، روزانه 700تن زباله در اینجا تخلیه می گردد

وبلاگ آمیتیس تک - ثریا روزبهانی: از انتهای سالن طول و دراز پسماند، خانه های اهالی به خوبی پیدا است. اهالی خیابان کوهک مدتی است که با این ایستگاه تفکیک زباله همسایه شدند و از آلودگی های زیست محیطی اش به ستوه آمده اند. ایستگاهی که روزانه بیش از 700تن پسماند در آن جمع آوری و تفکیک می گردد.

گزارش های خواندنی بیشتر را اینجا دنبال کنید

جولانگاهی برای جانوران موذی

اهالی خیابان کوهک از ازدیاد جانوران موذی در این محدوده به علت وجود زباله در ایستگاه تفکیک این خیابان گلایه دارند. فولادی دبیرشورایاری محله کوهک درباره مسائل زیست محیطی که این ایستگاه برای ساکنان محله ایجاد نموده است، می گوید: بیش از یک ماه است که این ایستگاه با فاصله کمتر از صد متر در کنار خانه های ما قرار گرفته و به صورت شبانه روزی کارگران در آن مشغول فعالیت هستند. ایستگاه تفکیک و زباله های جمع آوری شده در آن، به مکانی مناسب برای زاد و ولد و بعلاوه تغذیه جانوران موذی خیابان کوهک و خیابان های اطراف تبدیل شده است، چراکه بعضی اوقات خارج کردن این زباله ها چند روز طول می کشد.

او در ادامه می گوید: بعلاوه تردد زیاد خودروهای حامل پسماند باعث سرازیر شدن شیرابه ها در خیابان ها و در نهایت از بین رفتن آسفالت معابر می گردد. از سوی دیگر اکنون به علت سرد بودن هوا بوی این زباله ها کم است، اما با افزایش گرما این بوی نامطبوع غیرقابل تحمل می گردد.علاوه براین چون دیوار پشت سوله کوتاه است، حیوانات به راحتی وارد و زباله ها را در محیط اطراف پخش می نمایند. به همین دلیل از زمانی که از راه اندازی این ایستگاه در محله کوهک آگاه شدیم، سعی کردیم در جلسات با مدیریت شهری و بعلاوه بازدید مسئولان این مسائل و جانمایی اشتباه این مرکز را در میان محدوده مسکونی به گوششان برسانیم، اما نه نامه های مکتوب و نه دیدار های چهره به چهره به نتیجه نرسیده است.

وجود آلودگی های زیست محیطی متعدد

بیش از 4هزار خانوار در شهرک های مسکونی و خانه های ویلایی این محله سکونت دارند و این معضل به نوعی همه این ساکنان را درگیر می نماید. علی اصغر قدیمی دبیر دبیران شورایاری منطقه22 به بازدید اعضای شورای شهر از این مجموعه اشاره می نماید و می گوید: فعالیت این ایستگاه از صبح با جمع آوری پسماندها و تخلیه بار وانتی ها شروع شده و تا نیمه های شب با آمدن کامیون های حمل پسماند، ادامه پیدا می نماید. ساختمان های مسکونی این محدوده 50 سال قبل ساخته شدند، اما ایستگاه تفکیک زباله در همین ماه گذشته ساخته شده است و پسماند منطقه ها غرب تهران در این ایستگاه جمع آوری می گردد. قبل از افتتاح این مرکز اعضای شورای شهر در بازدید خود به نکات زیست محیطی اشاره کردند که اغلب آنها راهکاری برای کاهش این بروز این مسائل بود، اما بعضی از آنها هنوز باقی و جاری است. قرار گرفتن ایستگاه تفکیک زباله در محدوه مسکونی خلاف مقررات زیست محیطی است و این مراکز باید به خارج از محدوده مسکونی منتقل شوند.

نصب تجهیزات کنترل و حذف بو

محمدمهدی عزیزی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ آمیتیس تک آنلاین به موضوعات و مسائلی که شهروندان مطرح نموده بودند، پاسخ داد و گفت:برای کاهش اثرات آلایندگی پسماند از قبیل بو و ذرات معلق و ... در مرکز کوهک، قرار است تاسیسات و تجهیزات کنترل و حذف بو در قسمت های مختلف کارخانه MRF طراحی و نصب گردد. بعلاوه سیستم های هواساز که شامل دو بخش دمنده و مکنده هوا (سیستم تهویه مطبوع هوا) در داخل سوله تعبیه شده که با ایجاد فشار منفی لازم از خروج و انتشار بو زباله جلوگیری می نماید. علاوه براین سیستم تصفیه شیرابه تلفیقی بیولوژیکی (بی­هوازی-هوازی) برای کاهش یا حذف غلظت آلاینده های موجود در شیرابه تولیدی مطابق با معیارها و استانداردهای سازمان حفاظت محیط زیست است. برای مقابله با تجمع حشرات و حیوانات موذی مطابق با پروتکل های HSE سم پاشی دوره ای و شست وشو و نظافت سالن و محیط اطراف سوله انجام می گردد.

به گفته عزیزی محدوده کوهک مجهز به سیستم پایش آنلاین سنجش آلاینده های زیست محیطی است و قابلیت آن را دارد که آلایندهایی شامل دی اکسید نیتروژن، منوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ازون، ذرات گردو غبار 2.5 ppm و 10 ppm، صدا، سرعت باد، جهت باد، فشار محیطی، رطوبت نسبی، دما محیطی و فشار اتمسفر را پایش و مقدار گیری کند.

منبع: همشهری آنلاین

به "ایستگاه پسماند با مسائل تفکیک نشده زیست محیطی ، روزانه 700تن زباله در اینجا تخلیه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایستگاه پسماند با مسائل تفکیک نشده زیست محیطی ، روزانه 700تن زباله در اینجا تخلیه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید