ارزندگی بازار سهام به روایت آمار، فروش صنایع بورسی 59 درصد رشد کرد

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، مقایسه فروش 14 شرکت صنعتی بورسی در دوره یک ماهه مبتنی به 30 آبان 1400 نسبت به دوره مشابه در سال گذشته، میانگین رشد 59 درصدی در این صنایع را نشان می دهد.

ارزندگی بازار سهام به روایت آمار، فروش صنایع بورسی 59 درصد رشد کرد

گروه پالایشی با 103 درصد و گروه سیمان با 100 درصد افزایش نسبت به دوره مشابه در سال گذشته، در فروش در صدر گروه های بورسی آبان ماه قرار گرفتند.

این در حالی است که بانک ها و موسسات اعتباری، بیمه و صندوق بازنشستگی به جز تامین اجتماعی و مخابرات به ترتیب با 16، 19 و 25 درصد رشد کمترین اندازه رشد فروش را به خود اختصاص دادند.

صنایع بورسی در حالی رشد فروش ثبت کردند که به عقیده کارشناسان نیز بازار سرمایه بسیار ارزنده است. پی به ای بیشتر سهم ها پایین است و گزارشات ماهانه شرکت ها نیز بیشترا مطلوب است.

با این وجود فرایند منفی فرسایشی در بورس ادامه دارد. ادامه دار شدن افت بازار سهام به رغم شرایط مطلوب شرکت های بورسی، لزوم حمایت دولت از این بازار را بیش از پیش روشن می سازد. اما سیاست های دولت سیزدهم در مورد بورس تا به الان بیش از اینکه به رشد این بازار کمکی نموده باشد، آسیب رسانده است.

فشار عرضه اوراق دولتی، قیمت گذاری دستوری، ابهامات در تصمیم گیری های مالی و … باعث شده اعتماد سرمایه گذاران به بازار سهام از بین برود. اکنون بازار سرمایه فشار فروشی ندارد اما مشکل کمبود خریدار است.

مهمترین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس وبلاگ آمیتیس تک بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

به "ارزندگی بازار سهام به روایت آمار، فروش صنایع بورسی 59 درصد رشد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزندگی بازار سهام به روایت آمار، فروش صنایع بورسی 59 درصد رشد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید