10 ماده غذایی که باید بیرون یخچال نگهداری شوند

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، شاید فکر می کنید که مطمئن ترین جا برای نگهداری خوراکی ها یخچال است اما بد نیست بدانید که نمی گردد همه مواد غذایی را در یخچال نگه دارید. در ادامه به 10 ماده غذایی اشاره می کنیم که باید بیرون از یخچال نگهداری گردد.

10 ماده غذایی که باید بیرون یخچال نگهداری شوند

1- موز

موز به دو علت احتیاج به جای گرم دارد.

اگر موزهای سبز و نارس را انتخاب نموده اید گرما می تواند به رسیدن و پخته شدن آن ها یاری کند.

نور و هوا در جلوگیری از لک شدن و پوسیدگی موزها بسیار موثر است.

2- قهوه

هیچ گاه قهوه را در یخچال نگهداری نکنید، زیرا بوی تمام مواد خوراکی دیگر را به خود جذب و طعم آن هم تغییر می نماید. قهوه را در ظرف در بسته و دور از نور خورشید نگهداری کنید.

3- گوجه فرنگی

دمای اتاق برترین دما برای نگهداری گوجه فرنگی هاست زیرا دمای سرد یخچال می تواند طعم گوجه فرنگی را از بین ببرد.

4- عسل

برترین عسلی که می توانید داشته باشید در یک ظرف در دار، در یک انبار تاریک و خنک است. نگهداری از عسل در یخچال موجب نامطبوع شدن و سفت شدن بیش از حد آن می گردد.

5- سبزیجات تازه

محیط و سرمای یخچال سبزیجات تازه مانند ریحان، رزماری، آویشن و گیاهان ترش مزه را خشک می نماید و آب آن ها را از بین می برد. ساقه این سبزیجات را در آب قرار دهید و در دمای اتاق و به دور از نور خورشید نگه دارید.

6- نان

اگر به نان های خشک، سفت و بیات علاقه ندارید هرگز نان را در یخچال نگهداری نکنید زیرا دمای یخچال باعث از بین رفتن آب و بافت نرم نان می گردد.

7- روغن

این ماده دقیقا مانند عسل و سبزیجات عمل می نماید و هر نوع روغن پخت و پزی که باشد در یخچال جامد می گردد و کارایی آن پایین می آید.بهتر است روغن را در جای خشک و بدون نور نگهداری کنید.

8- خربزه

اگر به فروشگاه های مواد غذایی تازه رفته باشید هیچ گاه خربزه و هندوانه را در یخچال مشاهده نمی کنید. دمای سرد باعث یخ زدگی در آن ها می گردد. بنابراین آن ها را در دمای اتاق نگهداری کنید و پس از برش زدن در یخچال بگذارید.

9- سیب زمینی و پیاز

هر دوی این صیفی جات برای نگهداری و سالم ماندن بافت شان احتیاج به دمای اتاق دارند. گازهای ساطع شده از یخچال موجب تسریع در خراب شدن و سرمازدگی آن ها می گردد.

10- سیر

اگر باز هم به فروشگاه های مواد غذایی نگاه کنید متوجه می شوید که سیر تا زمان طبخ شدن احتیاجی به نگهداری در دمای یخچال ندارد و برترین دما برای نگهداری از آن دمای اتاق و محیط بدون نور است.

منبع: همگردی

به "10 ماده غذایی که باید بیرون یخچال نگهداری شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 ماده غذایی که باید بیرون یخچال نگهداری شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید