کیسه آب گرم یا کمپرس یخ؛ کدام بهتر است؟

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، استفاده از کیسه آب گرم و کمپرس یخ اگر به درستی انجام نشود، نه تنها دردی از شما دوا نخواهد کرد بلکه در مواردی باعث تشدید آسیب نیز خواهد بود.

کیسه آب گرم یا کمپرس یخ؛ کدام بهتر است؟

موارد استفاده از کیسه آب گرم و کمپرس یخ کدامند؟ استفاده از کیسه آب گرم و کمپرس یخ، دو روش متداول در درمان درد و التهاب های مختلف است. با این حال، تفاوت هایی بین این دو روش در خصوص نحوه استفاده و اثرات آن ها وجود دارد. با ما در مجله اینترنتی وبلاگ آمیتیس تک همراه باشید.

عناوین مطلب

  • کیسه آب گرم یا کمپرس یخ؟
    • مورد استفاده از کیسه آب گرم
    • مورد استفاده از کمپرس یخ
    • مدت زمان استفاده از گرما و یخ
    • بعلاوه بخوانید:

کیسه آب گرم یا کمپرس یخ؟

زخم ها، دردهای عضلانی و آسیب هایی که در اثر ورزش به بدن وارد می شوند برای تسکین نیازمند راهکارهایی هستند.

مورد استفاده از کیسه آب گرم

استفاده از کیسه آب گرم، باعث گشاد شدن عروق و افزایش جریان خون در ناحیه مورد نظر می گردد. همین اتفاق باعث کاهش درد و التهاب شده و به بهبود عملکرد عضلات یاری می نماید. استفاده از کیسه آب گرم به خصوص برای درد عضلانی، آرتروز و سایر التهابات مفصلی مناسب است.

مورد استفاده از کمپرس یخ

استفاده از کمپرس یخ باعث کاهش جریان خون و تنگ شدن عروق در ناحیه مورد نظر می گردد. همین اتفاق باعث کاهش التهاب و درد می گردد. استفاده از کمپرس یخ به خصوص برای درمان آسیب های ورزشی، تورم و دردهای عضلانی مناسب است.

هر دو روش از تاثیرات خود برای درمان درد و التهاب استفاده می نمایند، با این حال، در بعضی موارد استفاده از کیسه آب گرم و کمپرس یخ بهتر است از یکی از آن ها بهره ببرید.

باید توجه داشت که استفاده از هر دو روش نباید بیش از حد مورد استفاده قرار گیرد. استفاده بیش از حد از کمپرس یخ می تواند باعث آسیب تماشا بافت های نرم گردد، در حالی که استفاده بیش از حد از کیسه آب گرم می تواند باعث سوختگی و آسیب تماشا پوست گردد.

مدت زمان استفاده از گرما و یخ

قانون کلی برای استفاده از هر دو روش کمپرس یخ و کیسه آب گرم این است که 20 دقیقه روی محل آسیب بگذارید و 20 دقیقه استراحت بدهید. بعضی استثنائات مانند پدهای گرم قابل حمل با حرارت پایین تر وجود دارند که برای استفاده در تمام طول روز ساخته شده اند.

به طور کلی بهتر است بیشتر از 48 ساعت از این روش های استفاده نکنید و در صورت ادامه دار بودن التهاب حتما به پزشک مراجعه کنید.

پیشنهاد مطالعه: همه آنچه باید درباره شایعات سلامتی بدانید را بخوانید.منبع: پیام دلتا

به "کیسه آب گرم یا کمپرس یخ؛ کدام بهتر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیسه آب گرم یا کمپرس یخ؛ کدام بهتر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید