تغذیه بر اساس گروه خونی ؛ آیا رژیم غذایی گروه خونی مفید است؟

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، پزشک متخصص طب طبیعی ادعا کرد که هر گروه خونی غذاهای خاصی دارد که باید مصرف و برای کاهش وزن، بهبود سلامت گوارشی و سلامت کلی از بعضی مواد غذایی نیز اجتناب کند.

تغذیه بر اساس گروه خونی ؛ آیا رژیم غذایی گروه خونی مفید است؟

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک به نقل از هلث، رژیم غذایی بر اساس گروه خونی، پس از مدت ها کنار گذاشته شدن از زمانی که پزشک متخصص طب طبیعی، پیتر جی. دآدامو آن را مطرح و در سال 1996 کتابی در خصوص آن تالیف کرد، به آرامی دوباره به علت توجه رسانه های اجتماعی به آن برجسته می گردد.

به گفته مرکز پزشکی دانشگاه ایالتی اوهایو، الهام بخش دآدامو برای برنامه غذایی، غذاهایی بود که اجداد ما بر اساس گروه خونی خود مصرف می کردند. وی ادعا کرد که هر گروه خونی غذاهای خاصی دارد که باید مصرف و برای کاهش وزن، بهبود سلامت گوارشی و سلامت کلی از بعضی مواد غذایی نیز اجتناب کند.

  • هر گروه خونی دقیقا چه نوع رژیم غذایی باید داشته باشند؟

اگر هنوز از رژیم غذایی گروه خونی خود مطلع نیستید، در زیر شرح مختصری در خصوص غذاهایی که باید هر گروه خونی مصرف و از آنها اجتناب کند آورده شده است:

به گروه خونی A توصیه می گردد از رژیم غذایی غنی از گیاهان استفاده و از گوشت قرمز اجتناب کند.

به گروه B توصیه می گردد که بیشتر از گیاهان استفاده و کمتر از گوشت مرغ استفاده کند. آنها از خوردن گندم، ذرت، عدس و گوجه فرنگی نیز منع می شوند بعلاوه باید مصرف لبنیات را تنظیم نمایند.

گروه AB ترکیبی از انواع A و B است. از این رو، آنها می توانند هر چیزی را بخورند اما باید از مصرف لوبیا، گوشت گاو، ذرت و مرغ اجتناب نمایند. بعلاوه از آنها خواسته می گردد که غذاهای دریایی، غلات، توفو، لبنیات و حبوبات را در وعده های غذایی خود بگنجانند.

گروه خونی O به یک رژیم غذایی با پروتئین بالا احتیاج دارد که باید شامل گوشت، ماهی و مرغ باشد. به افراد این دسته نیز توصیه می گردد که میوه ها و سبزیجات مصرف نمایند اما باید مصرف غلات، لبنیات و حبوبات را محدود نمایند.

متخصص سلامت و تندرستی، دکتر زک ترنرما می گوید: موجودات پیچیده ای هستیم که روزانه چیزهای جدیدی در خصوص خود کشف می کنیم. در این مرحله، احتمالا 10 درصد از خطر مرتبط با چاقی و دیابت نوع 2 را می توان مستقیماً به وسیله ژن ها شرح داد و بقیه این است که چگونه محیط بر سلول های ما تأثیر می گذارد.

ترنر تاکید نمود: من پیروی از این نظریه را توصیه نمی کنم که وزن و چاقی با ژنتیک مرتبط هستند. وقتی کاهش وزن واقعا سالم، بسیار ساده است، اغلب با نظریه های جایگزین و رژیم های غذایی خاص گیج و سردرگم می شویم. این مورد می تواند به میزان یک زندگی سالم ساده باشد؛ خوب خوابیدن، خوب غذا خوردن و خوب ورزش کردن.

منبع: همشهری آنلاین

به "تغذیه بر اساس گروه خونی ؛ آیا رژیم غذایی گروه خونی مفید است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغذیه بر اساس گروه خونی ؛ آیا رژیم غذایی گروه خونی مفید است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید