مواد غذایی برای چربی سوزی شکم

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، سوزاندن چربی های اطراف شکم کار آسانی نیست. با این حال، با راهنمایی مناسب، می توانید به این هدف دست یابید. خواندن مقاله زیر در مورد غذای چربی سوز شکم می تواند کمی کمک کند.

مواد غذایی برای چربی سوزی شکم

مترجم: سعید علیزاده

منبع:راسخون

سوزاندن چربی های اطراف شکم کار آسانی نیست. با این حال، با راهنمایی مناسب، می توانید به این هدف دست یابید. خواندن مقاله زیر در مورد غذای چربی سوز شکم می تواند کمی کمک کند.

محدودیت ها در رژیم غذایی ضروری است، با این حال، رژیم های کم کالری پاسخ مناسبی برای از دست دادن چربی شکم نیست. وقتی صحبت از محدودیت ها می شود، منظور این است که مصرف غذای منظم شما باید کنترل شود. اینکه چه نوع غذایی می خورید و چندبار می خورید نقش مهمی را ایفا می کند.

اگر منطقی به آن فکر کنید، خوردن مواد غذایی پرچرب به وضوح باعث افزایش وزن شما خواهد شد، چون دارای کالری غیرضروری است. در مقابل، قرار دادن میوه ها و سبزیجات تازه، و دیگر مواد غذایی سالم این احتمال را افزایش می دهد که وزن خود را به طور کلی از دست بدهید.

برای سوزاندن چربی شکم چه چیزی باید خورد؟

گرسنگی کشیدن به منظور به دست آوردن عضلات شکم ایده مناسبی نیست. در واقع ممکن است به بسکمک از عوارض خطرناک منجر شود. در اینجا می خواهیم در مورد برخی مواد غذایی خوب که به چربی سوزی شکم کمک می کنند بحث کنیم. این مواد غذایی به نام مواد غذایی چربی سوز نامیده می شوند زیرا آن ها به آرامی هضم می شوند که کمک می کنند سطح قند خون تحت کنترل باشد. این امر به نوبه خود از تشکیل چربی شکم جلوگیری می کند. داشتن چند وعده غذایی کوچک به جای 3 وعده بزرگ و مصرف همه چیز در اندازه میانه، رمز داشتن شکم باریک است.

مرکبات: مرکبات سرشار از ویتامین ث هستند که به افزایش سوخت و ساز بدن و تامین انرژی بدن کمک می کنند. مرکبات نقش مهمی در سوخت و ساز چربی ایفا می کنند. بهترین میوه های خانواده مرکبات گریپ فروت، لیمو و پرتقال هستند.

آجیل: آجیل ها سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 و پروتئین هستند. آن ها پر کننده هستند و مصرف دو وعده آجیل در روز شما را به طور کامل تامین می کند. بادام منبع خوبی از پروتئین است، اما مثل هر جزو دیگر آجیل باید در حد اعتدال خورده شود. خوردن 20 عدد بادام در هر روز می تواند گرسنگی شما را برطرف کند و یک میان وعده برای شما باشد. فقط اطمینان حاصل کنید آجیل هایی که مصرف می کنید دارای نمک نباشند.

طیور: همیشه بهتر است مرغ و گوشت بدون چربی انتخاب کنید. گوشت قرمز برای خوردن عالی است و بافت های چربی آن باید دور انداخته شود. این ماده غذایی هم باید در حد اعتدال مصرف شود، چون گوشت سفید در طی دوره کاهش وزن بر گوشت قرمز پیشی می گیرد. همیشه گوشت بدون پوست انتخاب کنید، که به این ترتیب سینه مرغ سالمترین بخش مرغ محسوب می شود. تخم مرغ منبع بزرگ و سالمی از پروتئین است، که در عضله سازی بسیار اهمیت دارد. از زرده تخم مرغ غافل نشوید، چون آن دارای بالاترین غلظت مواد مغذی و پروتئین است. خوردن دو تخم مرغ در روز کافی است بجز برای آن هایی که از نظر فیزیکی فعال هستند چون تخم مرغ ها غنی از کلسترول هستند.

ماهی: ماهی غنی از پروتئین، اسیدهای چرب امگا 3 و کم کالری است. بهترین نوع ماهی برای خوردن در حین کاهش وزن و یا حفظ وزن، ماهی آزاد، ماهی تونا، ماهی پینه دوز، ساردین و میگو است. (در حد اعتدال)

سبزیجات برای چربی سوزی شکم

دلیلی که برخی سبزیجات به نام چربی سوز شکم عمل می کنند این است که آن ها تنها کم کالری نیستند، بلکه سرشار از مواد معدنی می باشند. در مقایسه با سایر مواد غذایی درصد چربی در حد صفر است و اندازه کربوهیدرات هم پایین است. از این رو می توانید برخی از سبزیجات ذکر شده در زیر را به صورت خام، آب پز و سرخ شده و حتی در سالالدها مصرف کنید. از مصرف سبزیجاتی مانند کدو، سیب زمینی، حبوبات، میوه های خشک و عدس اجتناب کنید. این ها را می توانید گاها یکبار در هفته مصرف کنید. اگر واقعا به برخی حبوبات نیاز دارید در این صورت کوینولا را انتخاب کنید؛ و یک روز در میان یک چهارم لیوان مصرف کنید.

کلم بروکلی

کلم پیچ

نخود فرنگی

شلغم

مارچوبه

کنگر فرنگی

اسفناج

سبزی های سالاد

کلم بروکسل

شاهی آبی

بامیه

جعفری

پیازها

هویج ها

تربچه

قارچ

بادمجان

لوبیا سبز

کدو سبز

کدو حلوایی

کلم

گل کلم

کرفس

پیازچه

فلفل - سبز، قرمز، زرد

خربزه و جردس - خیار و کدو

میوه های چربی سوز شکم

میوه های غنی از مواد مغذی می توانند از راه های مختلفی برای بدن مفید باشند. در حالی که بسکمک می گویند میوه ها را باید زیاد مصرف کرد، با این وجود یک منبع غذایی است که باید در حد اعتدال مصرف شود. میوه حاوی قند طبیعی (فروکتوز) است که از لحاظ تکنیکی هنوز هم قند است و می تواند مانع از سوختن چربی در بدن شود. بنابراین، میوه یکبار در روز و باید در مقادیر محدود مصرف شود. بهترین راه برای بهره بردن از اندازه کافی میوه، ساختن سالاد میوه با اندازه میانه برای صبحانه یا یک ناموتی که شامل تمام میوه های مورد علاقه است. از آب میوه ساخت کارخانه باید پرهیز کرد. میوه هایی که به صورت طبیعی شیرین نیستند مانند لیمو یا گریپ فروت را برای مصرف انتخاب کنید. توجه کردن به جدول کالری های میوه ها می تواند حاوی حقایقی باشد که می تواند در حین کم کردن وزن برایتان مفید واقع شود. اگر میوه برش خورده را می خواهید نگه دارید آن را در فریزر قرار دهید تا شیرین نشود.

سیب ها

زردآلو

بلوبری

توت فرنگی

لیموترش سبز

طالبی

انبه

گوجه فرنگیها

هندوانه

گیلاس

خربزه

کران بری

شلیل

بیدانه

پرتقال ها

آلو آلوچه

پاپایا - نوعی میوه استوایی

هلو

گریپ فروت

گلابی ها

انگور

آناناس

عسلک

انار

آلو

لیمو

تمشک

هنگامی که شما غذارا در اندازه زیادی روغن زیتون طبخ می کنید، تعداد کل کالری به صورت قابل توجهی کاهش می یابد. همچنین می توانید از روغن آفتابگردان، روغن سویا و یا حتی روغن کنجد استفاده کنید. اندازه روغن ظرف خود را محدود کنید و یاد بگیرید چگونه از گیاهان و ادویه جات استفاده کنید تا نیازی به نمک نباشد.

نکاتی برای کاهش چربی شکم

همه چربی ها برای شما مضر نیستند، که در آن با دانستن تفاوت بین چربی خوب و چربی بد، اگر دو ظرف ارائه شود که یک بشقاب از مرغ سرخ شده یا ماهی قزل آلا که روی آن پودر بذر کتان پاشیده شده است مشهود می شود. به عبارت دیگر، در پی منابع غذایی باشید که حاوی اسید چرب امگا 3 است.

ورزش یکی از بهترین راه ها بای کاهش چربی شکم است. زمانی که سعی می کنید سریع وزن خود را از دست دهید، در این صورت باید کالری سوزانده شده از کالری مصرفی بیشتر باشد که می تواند به کمک تمرینات چربی سوز انجام شود.

برنامه های رژیم غذایی زیادی وجود دارند اما واقعیت این است که این برنامه ها ممکن است برای برخی مفید واقع نشود. بهترین کار این است که هوشیار باشید و مطمئن شوید که مواد غذایی صحیح را به شیوه ای درست مصرف می کنید. به طور منظم ورزش کنید، استراحت کافی داشته باشید و اندازه زیادی آب بنوشید.

منبع: راسخون

به "مواد غذایی برای چربی سوزی شکم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مواد غذایی برای چربی سوزی شکم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید