درمان دیسک کمر با خواص بامیه

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، بامیه یکی از گیاهان پرکاربرد به خصوص در آشپزی ایرانی است که طعم فوق العاده ای دارد. خواص بامیه تنها در آشپزی خلاصه نمی گردد و این گیاه خواص دارویی و درمانی بسیاری دارد.

درمان دیسک کمر با خواص بامیه

خواص بامیه باعث شده که این گیاه در همه بخش های آشپزی ایرانی حضوری پررنگ داشته باشد.

خواص بامیه

بامیه گیاهی است که تقریبا تمام بانوان ایرانی علاقه خاصی نسبت آن دارند و در هر چیزی از آن استفاده می نمایند. بعضی ها برای تهیه خورش بامیه، بعضی ها برای تهیه مربا یا ترشی و بعضی دیگر حتی در پخت شیرینی نیز از آن استفاده می نمایند.

مهم نیست که به چه صورت از این گیاه استفاده می کنید. مثلا ترشی بامیه به تازگی خیلی مورد توجه خانم های ایرانی خوش سلیقه قرار گرفته است. به هر شکلی که از این گیاه خوشمزه لعاب دار استفاده می کنید باید از فواید آن نیز مطلع باشید. در ادامه این مطلب به آنالیز چند مورد از فواید بامیه خواهیم پرداخت.

غنی از مواد مغذی

بامیه دارای ویتامین های مختلفی از جمله ویتامین C، ویتامین K، ویتامین A و ویتامین B6 است. بعلاوه مواد معدنی مانند پتاسیم، مس و منیزیم به وفور در این گیاه خوشمزه وجود دارد.

پشتیبانی از سیستم ایمنی

ویتامین C موجود در بامیه می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از بیماری ها یاری کند.

کاهش التهاب ها

خواص بامیه برای زانو درد و درمان دیسک کمر از دیگر فواید این گیاه است. ویتامین K و آنتی اکسیدان های موجود در بامیه می توانند به کاهش التهاب ها و تسکین از دردها یاری نمایند.

تضمین سلامت قلب

کنترل فشار خون و بهبود سلامت قلب به خاطر وجود فیبر و پتاسیم موجود در بامیه است.

کاهش قند خون

فیبر موجود در بامیه هم به کنترل قند خون و پیشگیری از دیابت یاری فراوانی می نماید.

تقویت بینایی و سلامت چشم ها

بامیه سرشار از ویتامین A است که باعث تقویت بینایی و سلامت چشم ها می گردد. بعلاوه این گیاه از ابتلای فرد به بیماری های چشمی جلوگیری می نماید.

بهبود عملکرد دستگاه گوارش

بامیه منبع بی پایانی از فیبر است. فیبر نقش موثری در بهبود عملکرد معده و سیستم گوارشی دارد. بعلاوه فیبر به تسهیل حرکت روده ها نیز یاری می نماید. افزایش جذب مواد غذایی از روده های از دیگر خواص بامیه است.

یاری به شادابی و سلامت پوست

ویتامین C موجود در بامیه می تواند به فراوری کلاژن پوست یاری نموده و به حفظ سلامت پوست و مو یاری فراوانی کند.

طریقه مصرف بامیه

نحوه مصرف بامیه در مقدار تاثیرگذاری آن بسیار موثر است. بامیه را به صورت تازه مصرف کنید و ترجیحا بامیه های ریز که کمتر از هشت سانتی متر هستند را انتخاب کنید. به هیچ عنوان بامیه را در ظروف مسی، آهنی یا برنجی بپزید که باعث تغییر رنگ آن می گردد.

بامیه را به دو صورت خام و پخته می توان مصرف کرد.

  • خام: می توانید از بامیه و سایر محصولات گیاهی مثل نخودفرنگی، هویج، کاهو، خیار، کلم، گوجه فرنگی، پیاز برای تهیه سالاد بهره ببرید.
  • پخته: بعلاوه بامیه را به صورت پخته در کنار بادمجان، کدو، گوجه فرنگی، نخودفرنگی، لوبیا، هویج و سیب زمینی بهره ببرید تا یک غذای خوشمزه و لعاب دار داشته باشید.

سخن آخر

اشکال مختلفی برای استفاده از خواص بامیه وجود دارد. استفاده از بامیه در تهیه غذاها، سالادها و نوشیدنی ها کاملا رایج است. به هر شکلی این گیاه را در رژیم غذایی خود وارد کنید تا اثرات معجزه آسای آن را ببینید.

منبع: پیام دلتا

به "درمان دیسک کمر با خواص بامیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان دیسک کمر با خواص بامیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید