این سوپ شگفت انگیز شما را تا عید لاغر می نماید!

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، بعضی سوپ ها می توانند ضمن اینکه حجم زیادی از معده را اشغال می نمایند کالری کمی وارد بدن نموده و کاهش دهنده وزن باشند.

این سوپ شگفت انگیز شما را تا عید لاغر می نماید!

پیش غذایی که سوپ باشد و به منظور کاهش اشتها استفاده گردد باید ویژگی هایی داشته باشد. دراین سوپ باید سبزیجات به کاررفته باشد و گوشت و کربوهیدرات ها در آن وجود نداشته باشد. ضمناً سوپ موردنظر باید به صورت کامل آبکی و رقیق باشد. در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا با ویژگی های سوپ لاغر نماینده و مقوی آشنا می شوید.

سوپ در چه صورتی مفید است؟

سرمای هوای این روزها، انواع سوپ و آش را به یکی از لذت بخش ترین غذاهای گرم فصل تبدیل نموده است. سوپ ها و آش ها به علت داشتن مواد غذایی مختلف یک غذای کامل محسوب می گردد. در زمان بیماری که بیمار اشتهای کمی برای غذاخوردن دارد یا توان جویدن سایر غذاها را ندارد یا برای تقویت سیستم ایمنی بدن در فصول سرد سال که شیوع آنفلوانزا و سرماخوردگی افزایش می یابد غذاهایی مانند انواع سوپ و آش بسیارپیشنهاد می گردد. سوپ و آش ها به علت وجود مواد غذایی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم بسیار پیشنهاد می شوند.

انواع سبزیجات

بیشتر سوپ ها و آش ها حاوی مقدار زیادی سبزی هستند. هرچند سبزی های پخته شده طی فرایند پخت بعضی ویتامین های خود را از دست می دهند. همین سبزیجات پخته حاوی فیبر بسیار بالایی هستند و فیبر می تواند به حرکات دستگاه گوارش و دفع بهتر بخصوص در افراد مبتلا به یبوست یاری کند.

هویج

هویج علاوه بر این که حاوی بتاکاروتن یا پیش ساز ویتامین A است، دارای ویتامین های B,C,D,E نیز هست و باعث افزایش مقاومت بدن در مقابل بیماری های عفونی می گردد.

پیاز

یکی از برترین مواد ضدعفونی نماینده به شمار می آید که نقش ضدمیکروبی آن به اثبات رسیده است. علاوه بر این پیاز یک منبع خوب منگنز است و این ماده معدنی یک ضددرد طبیعی محسوب می گردد. مصرف پیاز در سوپ به کاهش دردهای عضلانی هنگام سرماخوردگی یاری می نماید.

گوشت

بعضی از سوپ ها و آش ها هم دارای گوشت مرغ یا گوشت قرمز هستند و علاوه بر ویتامین و مواد معدنی، پروتئین نیز دارند. پروتئین گوشت به بازسازی سیستم ایمنی یاری می نماید.

غلات

غلات موجود در آش ها مانند جو، جو دوسر، گندم و… نیز منگنز بالایی دارند. مواد غذایی این گروه تأمین نماینده انرژی بدن و حاوی فیبر، ویتامین های گروه B و پروتئین هستند.

حبوبات

این گروه در دسته گوشت ها قرار دارند؛ زیرا از نظر پروتئین غنی هستند. حبوبات مقاومت بدن را در برابر بیماری ها افزایـش می دهند. افرادی که 2 بار یا بیشتر در هفته از حبوبات استفاده می نمایند کمتر به سرطان روده بزرگ، پروستات، بیماری های قلبی ـ عروقی و دیابت نوع 2 مبتلا می شوند.

ویژگی های سوپ لاغر نماینده چیست؟

بسیاری از افراد فکر می نمایند اگر برنامه غذایی خود را روی مصرف سوپ ها و آش ها تنظیم نمایند کالری کمتری دریافت می نمایند و لاغر می شوند یا اگر سوپ را به عنوان پیش غذا بخورند جلوی اشتهایشان گرفته می گردد و در ادامه غذای کمتری مصرف خواهند کرد و چاق نخواهند شد. درحالی که بیشتر سوپ ها و آش ها یک غذای کامل هستند و کالری کاملی دارند.

سوپی می تواند به عنوان پیش غذا و کاهش دهنده اشتها توصیه گردد که مملو از سبزیجات باشد و از گروه کربوهیدرات ها و گوشت ها در آن استفاده نشده باشد. ضمن این که سوپ باید کاملاً رقیق و آبکی باشد. چنین سوپی می تواند ضمن این که حجم زیادی از معده را اشغال می نماید کالری کمی وارد بدن نموده و جلوی اشتها را برای مصرف غذای اصلی بگیرد. اگر به تناسب اندام خود اهمیت می دهید ویدیو مجذوب کننده خواص شوکه نماینده گل سرخ+ویدیو را از دست ندهید.

یادتان باشد پس از صرف سوپ بلافاصله سراغ غذای اصلی نروید؛ زیرا سیگنال های عصبی که از معده و سیری ایجاد می گردد و به مغز می رسد، به چند دقیقه زمان احتیاج دارد. بنابراین توصیه می گردد بعد از صرف سوپ حدود 10 دقیقه صبر نموده و بعد آغاز به خوردن وعده غذای اصلی کنید.

چه سبزی هایی در سوپ و آش بریزیم؟

تقریبا همه سبزی ها کم کالری هستند و می توانید از آنها در سوپ های کم کالری بهره ببرید به جز نخودفرنگی، ذرت، چغندر، سیب زمینی و باقالی که با عنوان سبزیجات نشاسته ای شناخته می شوند. سبزیجات نشاسته ای با این که در گروه سبزیجات قرار دارند؛ اما به علت بافت نشاسته ای شان کالری قابل ملاحظه ای دارند و بهتر است در سوپ هایی که قرار است نقش کاهش دهنده اشتها را بازی نمایند، ریخته نشوند. توجه کنید سیب زمینی با انواع نان ها و برنج تقریباً یک مقدار کالری دارد. بنابراین بهتر است در سوپ هایی که نقش کاهش دهنده اشتها دارند، ریخته نگردد.

سوپ آماده بخوریم یا نخوریم؟

گاهی اوقات به علت مشغله زیاد یا در دسترس نبودن همه مواد برای پخت سوپ ناچاریم از سوپ های آماده استفاده کنیم. هرچند سوپ های آماده تا حدی پروتئین، سبزیجات و فیبر دارند؛ اما ارزش غذایی آنها هرگز به سوپ های تازه ای که خودتان در منزل درست می کنید نمی رسد. اگر وقت دارید می توانید برای بالابردن ارزش غذایی سوپ های آماده بعضی مواد تازه موجود در خانه را به آنها اضافه کنید. مثلاً می توانید یک عدد پیاز را خرد یا یک هویج را رنده کنید و داخل آن بریزید. در نهایت توصیه می کنیم 12 توصیه که شما را سالم و زنده نگه می دارد! را رعایت کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب این 5 علامت در زیر بغل خبر از مرگ می دهد! را بخوانید.منبع: پیام دلتا

به "این سوپ شگفت انگیز شما را تا عید لاغر می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این سوپ شگفت انگیز شما را تا عید لاغر می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید