کنترل چاقی در ایران الگوی کشورهای منطقه و جهان شد

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، در نشست منطقه ای سازمان بهداشت جهانی (امرو) خدمات کنترل چاقی در ایران، الگوی کشورهای منطقه و جهان اعلام شد.

کنترل چاقی در ایران الگوی کشورهای منطقه و جهان شد

نشست منطقه ای سازمان جهانی بهداشت (امرو) با حضور مدیران دفاتر تغذیه وزارت بهداشت کشور های منطقه در خصوص برنامه تسریع توقف چاقی از 18 تا 20 اکتبر (26 تا 28 مهر) در اردن برگزار و ارائه خدمات کنترل چاقی در سیستم بهداشتی ایران به عنوان الگو برای کشور های منطقه و جهان معرفی گردید.

در این نشست که با هدف آنالیز ابتکارات کشور های منطقه در مواجهه با معضل چاقی برگزار گردید در خصوص برنامه کشور های مدعو شامل اهداف بلند مدت، چالش ها و اولویت ها بحث شد و گفتگو پیرامون راه چاره های عملی جهت دخیل کردن کشور ها انجام گرفت.

دکتر احمد اسمعیل زاده، مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با شرکت در این نشست، اقدامات دفتر بهبود تغذیه جامعه برای پیشگیری و کنترل چاقی در ایران را ارائه داد که این اقدامات مورد توجه حضار و مدیران شرکت نماینده از سازمان بهداشت جهانی نهاده شد و با توجه به این که ایران جزء معدود کشور هایی است که برای کنترل چاقی، خدمات تغذیه ای را در سیستم بهداشتی کشور ادغام نموده و مداخله و خدمات لازم را برای این منظور ارائه می دهد که این برنامه مورد توجه مسئولان سازمان بهداشت جهانی نهاده شد.

شرکت نمایندگان در نشست منطقه ای سازمان بهداشت جهانی، ضمن استقبال فراوان از معرفی خدمات ایران برای جلوگیری از چاقی به عنوان یک الگو به جهان، مقرر کردند که در آینده نزدیک از این مدل ارائه خدمات در کشور بازدید نمایند و حمایت های لازم برای توسعه این خدمات را به عمل آورند.

بنا بر این گزارش، در این نشست بعلاوه سخنرانانی از دفتر سازمان بهداشت جهانی در ژنو، دفتر منطقه ای سازمان بهداشت جهانی در قاهره و مدیران تغذیه کشور های بحرین، مصر، کویت و اردن به ارائه گزارشی از اقدامات اجرا شده برای کنترل چاقی پرداختند.

وبلاگ آمیتیس تک علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کنترل چاقی در ایران الگوی کشورهای منطقه و جهان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنترل چاقی در ایران الگوی کشورهای منطقه و جهان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید