مراقب دهان خود باشید

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، مطلع باشید که شما یک سوم از باکتری های دهانتان را با افراد دیگر در خانه خود به اشتراک می گذارید.

مراقب دهان خود باشید

به گزارش ایسنا، افرادی که با هم زندگی می نمایند ممکن است وعده های غذایی مشابهی مصرف نمایند که می تواند به ایجاد محیط مشابهی در دهان یاری کند که سویه های باکتریایی یکسان را تشویق می نمایند.

شما ممکن است بیشتر از تصور خود با افرادی که با آن ها زندگی می کنید مواردی را به اشتراک بگذارید که یک سوم از گونه های باکتری دهان شماست.

پزشکان به طور فزاینده ای به اثرات سلامتی صد ها گونه از باکتری ها، ویروس ها، قارچ ها و انگل هایی که در روده، دهان و جا های دیگر بدن و روی بدن ما زندگی می نمایند که به عنوان میکروبیوم شناخته می گردد، علاقه مند هستند.

نیکولا سگاتا از دانشگاه ترنتو در ایتالیا و همکارانش نتایج 31 مطالعه قبلی در خصوص میکروبیوم های افرادی که در کنار هم یا در نزدیکی یکدیگر در 20 کشور زندگی می نمایند، از جمله در بخش هایی از اروپا، آمریکای شمالی و جنوبی، آفریقا و آسیا را تجزیه و تحلیل کردند.

این مطالعات شامل حدود 10هزار نمونه مدفوع یا بزاق دهان بود و ثبت شد که آیا اعضای خانواده شریک زندگی، اقوام یا دوستان بودند.

سویه های باکتری نیز به صورت ژنتیکی شناسایی شدند.

این گروه دریافت که اعضای خانواده بیشتر از باکتری های روده باکتری های دهان را به اشتراک می گذارند.

در تمام مطالعات، 32 درصد از گونه های باکتری های دهانی ثبت شده اعضای خانواده مشترک بودند، در حالی که 12 درصد از سویه های باکتری های روده با دیگر اعضای خانواده مشابهت داشتند و تنها سه درصد از باکتری های دهان در میان اعضای غیر هم زمان در یک جمعیت یکسان بودند.

سگتا می گوید: این نتایج نشان می دهد که چقدر رایج است، افراد باکتری ها را به دیگران منتقل نمایند حتی آن هایی که همدیگر را نمی بوسند.

وی تاکید نمود: باکتری های دهان به راحتی قابل اشتراک گذاری هستند، زیرا بسیاری از باکتری ها، هاگ هایی را تشکیل می دهند که می توانند برای مدت طولانی در هوا زنده بمانند.

جوآن سانتینی از دانشگاه کالج لندن می گوید: افرادی که با هم زندگی می نمایند ممکن است غذا های مشابهی مصرف نمایند که می تواند به ایجاد محیطی مشابه در دهان یاری کند که همان گونه های باکتری را به رشد تشویق می نماید.

منبع: فرارو

به "مراقب دهان خود باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراقب دهان خود باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید