کارگردان سینمایی که با فتوشاپ بازو می کشید و فالوئر جذب می کرد

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، تهران (پانا) - از تصمیم مدیران سینمایی برای اکران فیلم های پرحاشیه تا حاشیه های ایجاد شده اخیر برای همان حاشیه سازها رشته ای است که سردرازی دارد و تا مدت ها می توان درمورد آن نوشت و تحلیل کرد و یکی از همین ها حاشیه هایی است که در خصوص فیلم حکم تجدیدنظر اتفاق افتاده و مدت هاست در محافل سینمایی واکنش برانگیز شده است.

کارگردان سینمایی که با فتوشاپ بازو می کشید و فالوئر جذب می کرد

مدت زمانی است که چراغ سالن های سینما روشن شده است و فیلم های تازهی اکران می شوند. سینماها از کمای کرونا عبور نموده اند و حالا بار دیگر با اکران آثار متنوعی روبرو شده اند. اتفاقی که از یکسو امیدبخش است و می تواند چراغ سینمای ایران را روشن کند و از سوی دیگر منتقدین دغدغه فیلم سوزی در آثار فاخر سینمایی را دارند.

پرحاشیه های این هفته سینمای ایران

در هفته های گذشته پانا روایتی از فیلم های پرحاشیه ای که بنا به تصمیم سازمان سینمایی ایران اکران شد، منتشر کرد. ازجمله فیلم های گشت ارشاد 3 و صحنه زنی و آپاچی مورد آنالیز نهاده شد.

در هفته ای که گذشت ماجرای اکران فیلم حکم تتازهنظر حاشیه های بسیار زیادی به همراه داشت. کارگردان این فیلم یکی از اینفلوئنسرهای شناخته شده در فضای مجازی است و دردسرهای زیادی کشید تا بالاخره توانست با حمایت رضا میر کریمی مجوز ساخت فیلمش را از وزارت ارشاد بگیرد.

محمدامین کریم پور کیست؟

محمدامین کریم پور کارگردان فیلم حکم تتازهنظر بیان می نماید که همواره در پی فوتبالیست شدن بوده و فکرش را نمی نموده که روزی به وسیله اینستاگرام به عایدی ماهانه 20 تا 60 میلیون تومان برسد. وی اقدام به ساخت کلیپ های طنز اینستاگرامی می نماید و حالا کارگردان شده است. کریم پور در مصاحبه ای گفته است: فعالیتم از دوران دبیرستان با فیسبوک آغاز شد و از همان ابتدا 5 هزار دوست خوب داشتم و عکس می گذاشتم. به دوستانم می گفتم بازوهایم را با فتوشاپ درست نمایند و تعداد فالوئرهایم بالا می رفت. ویدئوهای طنز 15 ثانیه ای کریم پور به فیلم های حرفه ای طنز یک دقیقه ای تبدیل شد و رفته رفته میلیون ها فالوئر پیدا کرد تا جاییکه فقط به وسیله تبلیغات در صفحه اش ماهانه 20 تا 60 میلیون عایدی دارد.

وی در مرداد 96 با همکاری عرفان علیرضایی و چندین بازیگر دیگر کارگردانی یک نمایش طنز بنام این سه تا گرامی را روی صحنه نمایش تالار اریکه ایرانیان برد و این اجرا در 28 اجرا 500 میلیون تومان فروش داشت که برترین فروش تهران شد، البته 6 اجرای آخر این نمایش به دلیل لغو مجوز از وزارت ارشاد لغو شد.

حکم تتازه نظر

در اکران ویژه حکم تتازهنظر چه گذشت؟

مراسم اکران فیلم سینمایی حکم تتازهنظر آدینه گذشته در حالی در پردیس سینمایی کوروش برگزار گردید که حواشی برپایی اش بیش از متن آن برجسته و رسانه ای شد. در این مراسم به دلیل حضور دو خواننده جوان پاپ به نام آرش و مسیح و ازدحام هواداران آن ها، ناگهان کنترل جمعیت از دست برگزارنمایندگان مراسم خارج شد و عده ای از مردم که عمدتاً نوجوان و جوان بودند، زیر دست وپا ماندند. انتشار فیلم مربوط به این حادثه در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی واکنش های متعددی را به همراه داشت تا جاییکه فرزاد مؤتمن نویسنده و کارگردان سینمای ایران، با انتشار یک استوری در واکنش به حواشی پیش آمده نوشت: سینما را به ما برگردانید، این بساط نفرت انگیز است.

ناگفته نماند در همان زمانی که خبر اخذ پروانه ساخت فیلم کریم پور رسانه ای شد آماج حملات منتقدانش هم نهاده شد تا آنجا که این نقدها سازمان سینمایی را مجبور به انتشار پیشینه فعالیت های سینمایی وی کرد. طبق اسناد سازمان سینمایی محمدامین کریم پور مدرک کارشناسی ارشد سینما دارد و چند فیلم کوتاه را هم کارگردانی نموده است. پایان محمدامین کریم پور به همراه رضا کریمی تهیه نماینده باسابقه سینما این فیلم را جلوی دوربین برد و با نزدیک شدن به برگزاری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر آن را به دبیرخانه این رویداد سینمایی تحویل داد اما این فیلم از راهیابی به این جشنواره بازماند.

چراغ سالن های سینما با ظرفیت کامل روشن شد

یکی دیگر از اتفاق های این هفته سینمای ایران بازگشت ظرفیت سالن های سینما به روال سابق است. محمد شایسته در گفت وگو با پانا مطرح نمود که در جلسه شورای صنفی سینما مقرر شده است ظرفیت فروش سینماها به روال سابق بازگردد و در این خصوص با نهادهای مسئول رایزنی گردد. بدین ترتیب انتظار می رود که در هفته های آینده شاهد رقابت فشرده تری در میان فیلم های تازه اکران شده سینما باشیم. محمد خزاعی مدیر سازمان سینمایی در اولین اقدام خود فیلم هایی را به اکران گذاشت که کمتر کسی گمان می کرد این فیلم ها رنگ نقره ای پرده سینمای ایران را ببینند.

آثار پرفروشی که هفته های متوالی تکرار شده اند

یکی از تدابیر مهم مدیران تازه سینمایی کشور ایجاد تنوع در ژانر فیلم های انتخابی برای اکران است. در حال حاضر سینما های سراسر کشور شاهد اکران آثاری کمدی همانند دینامیت و گشت ارشاد 3، آثار اجتماعی همانند قهرمان و بعلاوه آثاری در ژانر وحشت همانند پوست هستند.

شاید وقفه دو ساله در اکران سینما های سراسر کشور لطمات بی شماری به این عرصه وارد نموده، اما حال که سینما ها بار دیگر شاهد حضور مخاطبان هستند نویدبخش تنوع در همه ژانر هاست. سینمایی که پیش از دوران کرونا تماما در تسخیر کمدی های سطحی و بفروش بود، حال با آثاری روبرو شده که با پا پس کشیدن کمدی ها از اکران فرصت را مغتنم شمرده و زمانی برای عرض اندام پیدانموده اند. فیلم های اجتماعی مانند درخت گردو و قهرمان از پرفروش های سینما شده اند و البته که با آمدن دوباره فیلم های کمدی این فیلم ها تا حدودی به حاشیه رفته اند.

فیلم کمدی دینامیت به کارگردانی مسعود اطیابی همچنان در صدر جدول فروش سینما واقع شده است به فروش 23 میلیاردی رسیده است. رتبه دوم فیلم اجتماعی قهرمان به کارگردانی اصغر فرهادی است که اکنون به فروش 7 میلیاردی رسیده است اما رتبه سوم فروش سینما که پیش ازاین متعلق به فیلم اجتماعی درخت گردو بود، بعد از مدت ها با آمدن فیلم کمدی گشت ارشاد 3 جابجا شده است. گشت ارشاد 3 به کارگردانی سعید سهیلی به فروش 5 میلیاردی رسیده و در همین مدت زمان کوتاهی که اکران شده است توانسته به رتبه سوم جدول فروش سینما برسد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "کارگردان سینمایی که با فتوشاپ بازو می کشید و فالوئر جذب می کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارگردان سینمایی که با فتوشاپ بازو می کشید و فالوئر جذب می کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید