کادر فنی چیزی به حسن یزدانی اضافه نمی کند، بی توجهی روسها به جهانی

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، رضا لایق مربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد در مورد چهارمین ملاقات حسن یزدانی و دیوید تیلور در مسابقات جهانی 2021 نروژ گفت: حسن یزدانی نسبت به توانایی خود واقف است و بهتر از هر کسی می داند با تیلور چگونه باید کشتی بگیرد. امروز می توانیم بگوییم کمتر کشتی گیری در سطح حسن یزدانی نسبت به ادوار گذشته در کشتی ایران وجود دارد.

کادر فنی چیزی به حسن یزدانی اضافه نمی کند، بی توجهی روسها به جهانی

دبیر اسبق فدراسیون کشتی ضمن احترام به اعضای کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد گفت: اگر حسن یزدانی را به اختیار خود بگذارند تا با برنامه ریزی و تاکتیکی که خودش به خوبی می داند با تیلور مبارزه کند، مطمئن باشید نتیجه مطلوب تر خواهد بود تا تجویزی که از بیرون تشک برای او در نظر می گیرند. کما اینکه فکر می کنم مربیان نتوانند چیزی بیشتر از آنچه که خودش می داند را به او اضافه نمایند.

دبیر سابق فدراسیون کشتی با تأکید بر نظر کارشناسان مبنی بر شعور بالای کشتی یزدانی، توضیح داد: کشتی برنامه ریزی شده به وسیله شخص حسن یزدانی او را پیروز میدان و تیلور را متحمل شکست سختی خواهد نمود.

وی ضمن بررسی کشتی های گذشته یزدانی و تیلور گفت: یزدانی به اسم یکی از نوابغ کشتی که دارای عناوین شاخص بسیار در سطح المپیک و دنیا است می تواند الگوی بسیار خوبی برای سایر کشتی گیران تیم ملی هم باشد که کادر فنی باید از این مهم به خوبی بهره برداری کند.

لایق گفت: حسن یزدانی قهرمانی است که تمامی اعضای تیم ملی از او روحیه می گیرند. در نتیجه نباید با مداخله بیش از میزان در نحوه تمرینات او، تمرکزش را بر هم زد. اگر حسن را از جهت خودش خارج ننمایند، سال ها می تواند برای کشورمان افتخار آفرینی کند.

وی در ادامه با بیان اینکه اتحادیه دنیای کشتی در اقدامی غیر معمول مسابقات دنیای را پس از المپیک در تمامی اوزان برگزار می نماید، اسم کرد: تیم ملی کشتی آزاد ایران با ترکیب مطلوب و ایده آلی که متشکل از کشتی گیران با تجربه و اسم دار است در مسابقات دنیای حاضر خواهد شد. این در حالی است که روس ها با ترکیب چندان قدرتمندی به نروژ نمی آیند و همین موضوع القا نماینده پیامی با این مضمون است که مسابقات سال جاری اهمیت چندانی برای این کشور ندارد.

لایق در سرانجام با آرزوی موفقیت برای تیم های ملی کشتی ایران در مسابقات دنیای گفت: درست است تیم آمریکا با کشتی گیران خوبی در مسابقات حاضر خواهد شد، اما اگر کادر فنی برنامه ریزی مناسبی تدوین نموده باشد و در این مدت به لحاظ روحی و روانی، بیشتر روی بچه ها کار کند حتی عموزاد، امیرمحمد یزدانی، نخودی و الهیِ جوان هم در اوزان پایین، شانس زیادی برای کسب مدال خواهند داشت و تیم می تواند روی سکوی قهرمانی برود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "کادر فنی چیزی به حسن یزدانی اضافه نمی کند، بی توجهی روسها به جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کادر فنی چیزی به حسن یزدانی اضافه نمی کند، بی توجهی روسها به جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید