چگونه در برابر شیطنت های بچه ها شکیبا باشیم ؟

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، کنترل اعصاب و شکیبا بودن والدین در برابر شیطنت و رفتارهای بچه ها لجباز به همراه حفظ خونسردی و رفتار درست والدین در برابر شیطنت بچه ها را در نمکستان بخوانید.

چگونه در برابر شیطنت های بچه ها شکیبا باشیم ؟

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک به نقل از نمکستان ، همه ما در خانواده با کودکی لجباز روبرو شده ایم . امروزه با وجود مسائل مالی کنترل اعصاب در برابر رفتارهای بچه ها کار سختیت مخصوصاٌ در میهمانی ها یا زمانی که خسته و عصبانی هستید. البته حفظ خونسردی و آرامش در برابر خیلی از بچه ها هم راحت است. اگر شما مادر، خاله، مادرعظیم کودکی لجباز و پر انرژی هستید مطالعه این پست به حفظ خونسردی شما در برابر رفتارهای ناخوشایند کودکتان توصیه می گردد.

وضع قوانین و برنامه هایی در خانه :

نکاتی که برایتان حائز اهمیت است را از کودکی به فرزندانتان آموزش دهید یعنی نحوه سلام کردن، برخورد با عظیمتر، زمان مناسب خواب و نحوه صحیح غذا خوردن را از سنین خیلی کم به فرزندانتان آموزش دهید تا به مرور زمان به عنوان یک عادت برایشان تلقی گردد. در این صورت با رفتارهای خلاف نظر شما کمتر روبرو خواهید شد و به صبوری کمتری احتیاج دارید.

واضح صحبت کنید :

سعی کنید با فرزندانتان با ادبیاتی ساده و راحت صحبت کنید تا کودک کاملاً متوجه منظور حرف شما گردد. با این روش کمتر مجبورید حرفتان را تکرار نمایید. پس از صحبتتان اجازه دهید فرزندتان در خصوص صحبت مربوطه سوال های خود را بیان کند و با قوانین و برنامه های خود آشنا گردد.

درک و انتظار واقع بینانه از کودک :

شما باید این واقعیت را بپذیرید که صبر و تحمل کودک 6 ساله شما نسبت به عظیمسالان کمتر است پس زمانیکه میان صحبت شما و همسرتان سوالی از شما می نماید عصبانی نشوید و به زبان آرام از او بخواهید که اول دستش را به نشانه اجازه بالا ببرد . با این روش متوجه رفتار اشتباهش خواهد شد.

داشتن خواب کافی :

سعی کنید خوابتان را در اولویت قرار دهید. حتما مادران گرامی از بی خوابی های شبانه کلافه و خسته اند اما سعی کنید از کوچکترین فرصت برای خوابتان بهره ببرید چرا که فردی که خواب کافی نداشته باشد از کلافه گی و سر درد های آزار دهنده رنج می برد در نتیجه صبر و حوصله کمتری نسبت به سایر افراد دارند. بارها دیده شده که فرزند به خواب فرو رفته اما مادران در شبکه های مجازی مشغول به چت کردن با دوستان و آشنایان هستند. این کار را نکنید و به خوابتان اهمیت دهید تا با نشاط روز خود را شروع نمایید.

همچنین بخوانید: راه ها و روش های موثر برای آرام کردن نوزاد بیقرار و نا آرام

ورزش کردن :

شما باید در ابتدا به سلامت خود اهمیت دهید. ورزش کردن می تواند به نشاط ،سلامتی و اعصاب و روان شما بسیار یاری کند . پس ورزش را در برنامه های هفتگی خود قرار دهید.

کنترل اعصاب :

حتما برای تمامی مادران پیش آمده که در میهمانی یا فروشگاه های عظیم از رفتارهای کودک خود عصبی و کلافه شده اند. در این مواقع لحظه ای نفس عمیق کشیده و تا 10 بشمارید و با زبانی نرم به فرزند خود شرح دهید که در چه موقعیتی قرار گرفته اید و شما را همراهی کند. مطمئن باشید چناچه با زبانی تند به او تذکر دهید ممکن است لجبازی او نسبت به آن رفتار بیشتر گردد و مدام آن را تکرار نماید.

اگر کودک عصبانیت شما را در برابر رفتار خود ببیند این رفتار را سرمشق خود قرار داده و در هر شرایطی از خشم و عصبانیت استفاده می نماید. بچه ها تمامی رفتار پدر و مادر را الگوی خود در نظر می گیرند پس سعی کنید با اندکی صبر و تحمل اعصاب خود را کنترل نمایید تا نتیجه تربیت و رفتار خود را در آینده ببینید.

اگر فکر می کنید روش های گفته شده در خصوص شما راهکاری محسوب نمی گردد و همچنان از رفتارهای کودک خود رنج می برید می توانید جهت بالا بردن صبر خود و تربیت صحیح فرزند خود با یک روانشناس مشورت کنید.

منبع: جام جم آنلاین

به "چگونه در برابر شیطنت های بچه ها شکیبا باشیم ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه در برابر شیطنت های بچه ها شکیبا باشیم ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید