نگاهی به موزه پمپی ایتالیا و آشنایی با جذابیت های بازدید از آن

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، موزه پمپی یکی از مهم ترین جاذبه های تماشای در ایتالیا به شمار می آید خیلی از گردشگران در نقاط مختلف جهان این موزه را با عنوان شهر سوخته می شناسند که بعد از گذر سالیان دراز هنوز بقایایی از آن به طور سالم به جای مانده است که موجب حیرت همگام می گردد این موزه جذابیت های بسیار زیادی دارد و از نظر گردشگران بسیار دوست داشتنی است. این شهر در شمار حیرت انگیزترین بناهایی است که بر جای مانده است این شهر متروکه و سوخته دارای جاذبه های بسیار زیادی است که همانطور که می دانید دارای ارزش تاریخی بسیار بالایی هستند و در شمار یکی از مهم ترین موزه های جهان قرار گرفته است. در این موزه اجسادی را می بینید که سالم مانده اند و همانطور که خوابیده یا ایستاده اند زیر فوران آتشفشان سوخته و به جای مانده اند از این جهت تماشا بعضی از منظره ها در این موزه برای خیلی ها حیرت انگیز است و ممکن است بازدیدکنندگان را به برهه ای تاریخ ببرد. ردپایی که از تاریخ در این شهر به جای مانده است بعد از گذر سالیان دراز هنوز هم ردپایی زا تاریخ در آن دیده می گردد خانه هایی که از آن دوران به جای مانده اند و تخریب شده اند نیز ارزش تاریخی زیادی دارند و اهمیت این شهر را بیشتر نموده اند. اطلاعات گردشگری و تاریخی که می توانید درباره این شهر به دست آورید بسیار با اهمیت هستند و می تواند شما را با یکی از باستانی ترین شهرهای جهان آشنا کند.

نگاهی به موزه پمپی ایتالیا و آشنایی با جذابیت های بازدید از آن

جاذبههای باستانی موزه پمپی:

این موزه یکی از معروف ترین جاذبه های تاریخی در ایتالیا و در تمام نقاط جهان است خرابه هایی که در این شهر قرار دارند در دامنه های کوه های وزوو واقع شده اند این کوه یک کوه آتشفشانی فعال بوده است که در منطقه ها کوهپایه ای آن سکونتگاه های انسانی وجود داشته اند. با فوران شدن این کوه آشتفشانی فعال در سال 79 میلادی بخش مهمی از شهر در این آتشفشان مدفون شده است در آن دوران 6 متر از خاک های این شهر زیر آتشفشان باقی ماند این شهر قرن ها در این خاکسترها مدفون شده است و اکنون به علت اهمیت تاریخی خود جذابیت های بسیار زیادی دارد و سالانه گردشگران زیادی را از نقاط مختلف جهان به خود جذب می نماید.

این محوطه باستانی به خوبی سبک زندگی مردمان رومی در آن دوران را به نمایش می گذارد و امروزه نیز یکی از محبوب ترین جاذبه هایی است که باید از آن تماشا گردد این شهر پیش از وقوع آتشفشان نیز در معرض وقوع زلزله های هولناک بوده است و خسارت های زیادی نیز بر اثر زلزله دیده است بعد از وقوع آن زلزله هولناک مردم در پی بازسازی بناهای خود بودند که به ناگاه با وقوع این آتشفشان زحمات آن ها از بین رفت و خودشان نیز جا خود را از دست دادند و اکنون به عنوان یک مجمسه تاریخی اجساد آن ها به جای مانده است.

چه بلایی بر سر شهر سوخته آمده است؟!

زمانی که وارد شهر سوخته ایتالیا می شوید با تماشا اجسادی که ایستاده خشک شده اند و یا در حین اینکه خوابیده اند به یک مجسمه تبدیل شده اند این سوال برایتان ایجاد می گردد که چه بلایی بر سر این مردم و این شهر آمده است؟ در آن دوران که سونامی آتشفشان به ناگاه و به یک باره فوران شد و خود را به نزدیکی کوهپایه ها رساند مردمانی که در نزدیکی کوهپایه ها ساکن بودند دست به فرار زدن در این میان تعداد زیادی از مردم در حین فرار کردن درگیر مواد مذاب شدند و جان خود را از دست دادند. این مواد مذاب با جاری شدن در میان مردم و خانه ها جان 2 هزار نفر از جعیت این منطقه را گرفت مواد مذاب بخش های وسیع و تمامی این شهر را پوشانده بود این مواد مذاب مردم و شهر را در خود دفن کرد و طی سالیان بعد با حفاری های باستان شناسی که بر روی این منطقه انجام شد بخش مهمی از این شهر سر بیرون آورد و حیرت همگان را برآورد.

طی حفاری های مختلفی که بر روی شهر سوخته صورت گرفت بخش های مهمی از اشیای آن به موزه نپال انتقال داده می شد اما از سال 1911 باستان شناسان تصمیم گرفتند تا موزه پمپی را راه اندازی نمایند و با نگه داشتن اشیای و اجساد در همین شهر بر جذابیت آن بیافزایند و آن را به یکی از مهم ترین مکان های تماشای جهان تبدیل نمایند.

پمپی چه جاذبه هایی دارد؟

با وارد شدن به این موزه به خوبی می توانید سبک زندگی رومیان آن دوران را مشاهده کنید بخش عظیمی از خانه ها، فروشگاه های شهر، مکان های عمومی و … هنوز پا برجا است و در اثر مواد مذاب سالم به جای مانده اند اما جاذبه های شهر پمپی تنها به این موزه ختم نمی گردد و می توانید در سفر خود به این منطقه از ایتالیا جاذبه های بسیار زیبایی را مشاهده کنید. این شهر به علت اهمیت تاریخی که دارد دارای جاذبه های تاریخی بسیار زیادی است از مهم ترین جاذبه های تاریخی در این شهر می توان به موزه آنتیکواریوم اشاره کرد این موزه مجموعه آثار ارزشمند تاریخی همانند ظروف کوزه ها را در خود جای داده است و از این حیث دارای جذابیت های بسیار زیادی برای گردشگران است.

فروم میدان اصلی شهر و یکی دیگر از جاذبه های موزه پمپی است این میدان دارای ستون های مختلفی است و زیارتگاه های متعددی اطراف آن را احاطه نموده اند حمام عمومی استابیان نیز می تواند یکی دیگر از جذابیت های این شهر باشد. این حمام بسیار قدیمی است و یکی از قدیمی ترین حمام ها است بخش هایی از این حمام وسیع شامل استادیوم و استخر می باشد که بر جذابیت های این بنا افزوده است. این شهر یکی از مکان های تماشای ایتالیا است و همانطور که در این بخش مطالعه کردید دارای جاذبه های تاریخی بسیار زیادی است این شهر قدمت تاریخی زیادی دارد و یکی از مهم ترین جاذبه های آن نیز شهر سوخته محسوب می گردد. از دیگر جاذبه های این شهر نیز می توان به خانه مناندر، آمفی تئاتر، خانه ویتی، خیابان مقبره و … اشاره کرد.

منبع: دیجیاتور

به "نگاهی به موزه پمپی ایتالیا و آشنایی با جذابیت های بازدید از آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به موزه پمپی ایتالیا و آشنایی با جذابیت های بازدید از آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید