آشنایی با شماری از حیرت انگیزترین ویرانه های تاریخی دنیا

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، ایسنا/ این خبر به جهت آشنایی با شماری از حیرت انگیزترین ویرانه های تاریخی دنیا برای شما نوشته شده است.

آشنایی با شماری از حیرت انگیزترین ویرانه های تاریخی دنیا

ال کاستیلو مکزیک

ال کاستیلو یک هرم پلکانی مسحورکننده از دوره میان آمریکایی است که در قلب چیچن ایتزا نهاده شده است. چیچن ایتزا یک شهر پیش از کلمبیایی است که به وسیله قوم مایا در یوکاتان مکزیک بین قرنهای 9 و 12 میلادی ساخته شده است.

این هرم 30 متر ارتفاع دارد و معنی نامش قلعه است. آنچه که بیش از هر چیز دیگری این هرم را به یک بنای خاص تبدیل نموده، پدیده ای است که فقط دو بار در سال در ال کاستیلو قابل مشاهده است؛ هر سال در ساعت 3 بعدازظهر اعتدالین بهار و پاییز، نور آفتاب به نحوی به راه پله اصلی هرم می تابد که سایه هایی به شکل مار شکل می گیرند. این سایه ها در طول راه پله ایجاد می شوند و به سر مار بزرگی منتهی می شوند که در ورودی راه پله تراشیده شده است.

بیشتر بخوانیدمعرفی ال کاستیلوی مکزیک، مشهورترین بنای دوران مایا

باگان میانمار

باگان شهر باستانی است که در میانمار واقع شده است. باگان در دوران رونقش بیش از 10 هزار معبد و پرستشگاه بودایی را دربرگرفته بود. امروزه حدود دو هزار مورد از این بناها به جای مانده و باگان را به یکی از مهمترین مقاصد گردشگری این اقلیم تبدیل نموده است.

استون هنج انگلستان

این سازه که در فاصله 3000 تا 1500 پیش از میلاد ساخته شده است، یکی از مشهورترین بناهای ماقبل تاریخ دنیا بشمار می رود. این سازه که در انگلستان واقع شده است، سالها موضوع بحث محققان بوده و فرضیه های متفاوتی درباره آن مطرح شده است. چندی پیش یک باستان شناس گفت که بنای باستانی و مشهور استون هنج در گذشته به عنوان یک تقویم خورشیدی مورد استفاده قرار میگرفت، به نحوی که هر یک از سنگها نمایانگر یک روز و هر بخش از حلقه سنگها مرتبط با هفته بود.

بیشتر بخوانیداستون هنج در انگلستان | آثاری از دوران نوسنگی در دشت سالیسبوری

معبد اقصر مصر

اقصر که اغلب به عنوان بزرگترین موزه فضای باز دنیا توصیف می شود در مصر واقع شده است و تعداد قابل توجهی از ویرانه های باستانی را در برگرفته است. در این شهر مجتمع مشهور معبد اقصر نیز واقع شده است که قدمتش به 1400 پیش از میلاد باز می شود.

پمپئی ایتالیا

شهر باستانی پمپئی یکی از هیجان انگیزترین مقاصد گردشگری ایتالیا است که زمانی به عنوان یک مرکز پررونق رومی فعالیت داشت. پمپئی در سال 79 میلادی بر اثر فوران ویرانگر آتشفشان وزوو نابود شد.

با اینکه خاکستر به جای مانده از این حادثه تمام متعلقات شهر از جمله مردم آن را دفن نموده است، اما بطور قابل توجهی ویرانه های آن را سالم نگه داشته است. این شهر که زیر لایه قطوری از خاکستر مدفون شده است، برای چندین قرن فراموش شده بود تا اینکه در سال 1748 میلادی بطور مفصل به وسیله کاوشگران مورد آنالیز نهاده شد و گنجینه ای از آثار تاریخی، هنری و بنای باستانی کشف شد.

ماچو پیچو پرو

ماچو پیچو که در ارتفاعات کشور پرو واقع شده است، یکی از تماشایی ترین مکانهای آمریکای جنوبی محسوب می شود. گروهی از محققان چندی پیش گفتند که نتایج تحقیقات نشان می دهد ارگ تاریخی ماچو پیچو از حوالی 1420 میلادی یعنی چند دهه قبل از آنکه پیش تر تصور میشد مورد استفاده نهاده شده است. ماچو پیچو به عنوان میراث دنیای یونسکو در سال 1983 میلادی به ثبت رسید و به عنوان یک شاهکار خالص معماری و نشانه ای منحصر بفرد از تمدن اینکاها شناخته شد.

بیشتر بخوانیدشهر تاریخی ماچوپیچو، زیباترین جاذبه دنیاگردی پرو در گذر زمان

پترا اردن

پترا شهری است که در قرن چهارم پیش از میلاد ساخته شده است. این شهر که درون صخره های سرخ این منطقه تراشیده شده است، مرز ظریفی بین دنیا طبیعت و سازه دست بشر را نشان می دهد.

با توجه به رنگ صخره های پترا، اغلب از این شهر به عنوان شهر رز یاد می شود. این مکان که در لیست میراث دنیای یونسکو نهاده شده است، زمانی مرکز نبطی ها بود.

بیشتر بخوانیدشهر گمشده پترا | عجایب هفتگانه نو دنیا!منبع: همگردی

به "آشنایی با شماری از حیرت انگیزترین ویرانه های تاریخی دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با شماری از حیرت انگیزترین ویرانه های تاریخی دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید