نجات 12 دریانورد ایرانی از غرق شدگی حتمی

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: شناور های ناجی این اداره کل و یک فروند لنج صیادی در 2 عملیات همزمان 12 ملوان را از خطر غرق شدن و مرگ حتمی در آب های خلیج فارس نجات دادند.

نجات 12 دریانورد ایرانی از غرق شدگی حتمی

به گزارش ایرنا، سیاوش ارجمندزاده روز آدینه در این ارتباط اضافه کرد: در عملیات نخست یک فروند موتور لنج باری که با 6 سرنشین از دبی به سمت بندر ریگ گناوه در حرکت بود به دلیل شکستگی سکان و شرایط نامساعد جوی غرق شد.

وی بیان نمود: به همین دلیل پس از دریافت درخواست یاری خدمه موتورلنج به وسیله مرکز کنترل بندر دیر، بلافاصله شناور ناجی 8 به موقعیت اعزام و پیروز شد هر 6 نفر سرنشین موتورلنج را در حال غرق شدن در دریا نجات دهد و به سلامت به بندر دیر منتقل کند.

ارجمندزاده ادامه داد: اعلام اضطرار برای حادثه یاد شده ساعت 4:30 بود که پس از انجام عملیات نجات، سرنشینان شناور غرق شده ساعت 5:50 نجات پیدا کردند و به ساحل منتقل شدند.

وی بیان کرد: در عملیات دوم نیز بنابر اطلاع مرکز کنترل بندر لاور، یک فروند موتور لنج باری که با 6 نفر خدمه در جهت دبی به گناوه در حرکت بود به دلیل شرایط نامساعد جوی غرق شد و یک فروند موتور لنج صیادی خدمه این شناور را نجات داد.

وی ادامه داد: در ادامه عملیات نجات با هماهنگی انجام گرفته ناجی 18 از بندر عامری اعزام و در فاصله 40 مایلی بندر عامری نفرات نجات یافته را تحویل گرفته و به بندر عامری انتقال داد.

ارجمندزاده اضافه کرد: در این عملیات ساعت اعلام اضطرار 4 بامداد بود که شناور ناجی پس از رسیدن به محل حادثه ساعت 9 پیروز به انتقال سرنشینان به ساحل شد.

وی بیان نمود: انجام 2 عملیات جداگانه و همزمان برای نجات 12 سرنشین حکایت از توان و آمادگی قابل توجه نیرو های امداد و نجات دریایی استان بوشهر برای مقابله با حوادث احتمالی است.

منبع: فرارو

به "نجات 12 دریانورد ایرانی از غرق شدگی حتمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نجات 12 دریانورد ایرانی از غرق شدگی حتمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید