مهارت هایی که به شما یاری می نمایند در شغل تان حرفه ای شوید

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، هر شغلی می تواند چیزی به شما بیاموزد؛ چه در حال درخواست برای اولین شغلتان باشید، چه سعی در ارتقای شغلی داشته یا به فکر جابه جایی به صنعتی دیگر باشید، مهارت هایی که در طول زندگی و مسیر شغلی خود آموخته اید را به شغل یا صنعت تازه منتقل خواهید کرد. خبر خوب این است که 5 ویژگی با اهمیت برای حرفه ای شدن، نقاط قوتی هستند که احتمالا از دوران کودکی تا حدودی در حال توسعه آن ها بوده اید. بعضی از این توانایی ها، به عنوان مهارت های نرم شناخته می شوند که نقطه آغاز برای افرادی است که خواستار شغل و جایگاه خوب هستند. این ویژگی ها و مهارت ها در محل کار و زندگی، امکان یادگیری و توسعه را دارند. در ادامه این مقاله از خبرنگاران مگ، به آنالیز 5 خصوصیت و مهارت مهم که شما را در هر حرفه ای برجسته می سازند، خواهیم پرداخت.

مهارت هایی که به شما یاری می نمایند در شغل تان حرفه ای شوید

1. مهربانی و صداقت

هرگز از رفتار محترمانه با کسی پشیمان نخواهید شد. یک همکار ممکن است نکاتی که به او گفته اید را به خاطر نداشته باشد، اما احتمالا تعریف شما از خودش را زمانی که روز بدی داشت، به یاد خواهد آورد. مهم است که با دیگران دلسوزانه رفتار کنید، همانطور که نسبت به خودتان هم دلسوز هستید. دکتر جیم لوهر، روانشناس عملکردی می گوید: این مهربانی و دلسوزی برای افراد در تمام سطوح رهبری صدق می نماید. یعنی هر مدیر و رهبری باید نسبت به خودش و اعضای تیمش مهربانی و دلسوزی داشته باشد.

این روانشناس، طبق پژوهش هایی که روی مدیران انجام داده بود می گوید: به خودی خود، دستاوردهای بیرونی امتیازهای واقعی نبودند که مدیران به آن ها افتخار می کردند، بلکه خودشفقتی و دلسوزی برای دیگران در معین موفقیت آن ها نقش داشته است.

در کنار دلسوزی، صداقت در محیط کار هم منجر به فزونی افراد می گردد. همانطور که نشان دادن صداقت شما را متمایز می نماید، کمبود آن می تواند باعث سقوطتان در محل کار گردد. یک مطالعه در سال 2018 روی مدیران تازه در 2500 شرکت دولتی بزرگ دنیا انجام شد. این پژوهش نشان داد که مدیران اجرایی، بیشتر به دلیل نقص اخلاقی از کار برکنار شده اند تا به دلیل عملکرد مالی یا مسائل هیئت مدیره.

2. انگیزه

انگیزه با معیارهایی همانند اشتیاق به یادگیری و مشارکت سنجیده می گردد. افرادی که مشتاق به یادگیری و مشارکت هستند (حتی خارج از محل کار خود) اغلب به سرعت پیشرفت می نمایند. دکتر لوهر می گوید: منعطف و خلاقانه عمل کنید، در عین حال فکر بازی داشته باشید. بعلاوه مهارت کار تیمی با مشارکت در یک جهت قرار می گیرند. مدیران استخدامی در پی اشخاصی هستند که بتوانند به خوبی با دیگران کار نمایند. در محل کار، چه پروژه های تیمی زیادی انجام دهید و چه تنها احتیاج به شرکت در جلسه های متعدد داشته باشید، باید بتوانید به طور موثر با افراد اطراف خود ارتباط برقرار و کار کنید.

یکی از مهارت های مرتبط با کار تیمی شامل مذاکره با دیگران در محیط کار است. بعلاوه توانایی پذیرش و اعمال بازخورد از همکاران و مدیران، از دیگر توانایی های کار تیمی به شمار می رود.

3. اخلاق حرفه ای

کارفرمایان در پی کاندیدهای شغلی با اخلاق کاری حرفه ای هستند. چنین افرادی به موقع سر کار حاضر می شوند، وظایف را به درستی پیش می برند و متمرکز و منظم به کارشان ادامه می دهند.

این افراد از مهارت مدیریت زمان برخوردارند و هر وظیفه را در زمان معینی تکمیل می نمایند. چنین اشخاصی هم در محیط های کاری و هم در مشاغلی که خودشان کارفرما هستند، به خوبی ظاهر می شوند و اثر ماندگار و موثری بر فکر دیگران می گذارند.

4. تفکر انتقادی

مهم نیست شغل شما برنامه نویسی باشد یا لوله کشی، در هر صورت این مهارت نرم از مهارت های ضروری در قرن 21 است. مدیران نیروهایی را می خواهند که بتوانند موقعیت ها را تجزیه و تحلیل نمایند و تصمیمات آگاهانه بگیرند. چه سروکارتان با داده ها باشد، چه با دانش آموزان و چه تعمیرکار سیستم های سرمایشی باشید، باید بتوانید مسائل را درک و انتقادی فکر کنید و راه چاره هایی را بیابید که برترین هستند. مهارت های مربوط به تفکر انتقادی شامل خلاقیت، انعطاف پذیری و کنجکاوی است.

5. حل مسئله

یکی از با ارزش ترین مهارت های نرم، مهارت حل مسئله است. حل مسئله به فرآیندی اشاره دارد که دلیل وقوع یک موضوع یا مسئله را معین می کنید و در پی برترین راه چاره می گشت. اگر مطمئن نیستید چگونه برای مسئله ای راه چاره بیابید، راجع به آن تحقیق کنید. این تحقیق می تواند شامل درخواست یاری از کارفرما یا همکارانتان باشد. یکی دیگر از برترین روش های تحقیق، جست وجو در گوگل و یوتیوب است. با تحقیق و آنالیز مشکل و راه چاره های موجود که در این دو پلتفرم ارائه شده اند، راهی برای مسائل خود خواهید یافت.

نکاتی برای تقویت مهارت حل مسئله

  1. خودکفا باشید؛ در وهله اول از اینترنت یاری بگیرید. پس از اینترنت، یاری گرفتن از افراد مناسب را امتحان کنید. گاهی اوقات حل موثر مشکل به این معناست که وقت بگذارید و سوالات درست را از افراد مناسب بپرسید. کارفرما و کارشناسان منابع انسانی می توانند به شما در یافتن فرد مناسب یاری نمایند.
  2. مدیریت تعارض را تمرین کنید؛ می توانید مهارت های اجتناب از تعارض و حل وفصل را با هرکسی، از والدینتان گرفته تا همکارانتان به کار بگیرید. به جای نادیده گرفتن تعارض یا دور زدن افراد مخالف، پرداختن مستقیم و سازنده به نگرانی ها را تمرین کنید.
  3. آماده سازش باشید؛ حل مسائل با افرادی که با آن ها کار می کنید، اغلب احتیاج به سازش دارد. بنابراین سعی کنید منطقی صحبت کنید و حرف های منطقی دیگران را بپذیرید و خودتان را تا حد امکان با شرایط وفق دهید. البته نباید با هر شخص یا حرفی سازش کنید؛ زیرا در این صورت حق و حقوق خودتان پایمال می گردد.

سخن پایانی

ویژگی هایی همانند صداقت، مهربانی و اخلاق حرفه ای در کنار مهارت های نرم مانند حل مسئله و تفکر انتقادی، از شما یک شخص حرفه ای می سازند. اشخاصی که حرفه ای کار و رفتار می نمایند، در محیط های مناسب و پویا استخدام می شوند و از همکاری با دیگران لذت می برند. کوشش کنید این ویژگی ها و مهارت ها را ارتقا دهید تا کارفرماهای مشتاق و مشهور، مایل به همکاری با شما باشند. بعلاوه این ویژگی ها و مهارت ها منجر به رشد سریعتان در محل کار می شوند؛ رشد شخصیتی، کاری و مالی.

منبع: THE WALL STREET JOURNAL

منبع: دیجیکالا مگ

به "مهارت هایی که به شما یاری می نمایند در شغل تان حرفه ای شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهارت هایی که به شما یاری می نمایند در شغل تان حرفه ای شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید