مقامات هند قصد دارند گردشگری سبز را توسعه دهند

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، مقامات هند قصد دارند گردشگری سبز را توسعه دهند.

مقامات هند قصد دارند گردشگری سبز را توسعه دهند

مقام های هند در نظر دارند با افتتاح حداکثر 50 مقصد گردشگری تازه و راه اندازی یک کمپین عمومی در طول ریاست اجلاس گروه 20، گردشگری سبز یا طبیعت گردی را توسعه دهند.

هند در امسال میلادی میزبان بیش از 200 نشست گروه 20 در بیش از 50 مکان خواهد بود. مقاصد گردشگری مهمی همانند راجستان، گوا و منطقه جامو و کشمیر درکنار محوطه باستانی دولاویرا و سایر محوطه های تاریخی از جمله مکانهایی بشمار می روند که میزبان بعضی از این نشست ها خواهند بود.

هند در ماه دسامبر برای ریاست اجلاس گروه 20 انتخاب شد. این گروه از 20 اقتصاد بزرگ درحال توسعه و پیشرفته دنیا تشکیل شده است.

هند امیدوار است کنفرانس وزرای گردشگری گروه 20 را با تاکید بر گردشگری پایدار و با هدف حمایت از محیط زیست و ایجاد فرصتهای مشاغل منطقه ای برگزار کند.

بر این اساس، دولت هند تمهیداتی را درباره گردشگری سبز و تامین منابع کافی برای سرمایه گذاری و کسب و کارهای مرتبط با این حوزه در نظر گرفته است.

دولت هند پیش بینی می نماید تعداد گردشگران خارجی در سال 2024 به 15 میلیون نفر برسد و در پی آن بیش از 30 میلیارد دلار عایدی حاصل گردد.

شمار گردشگران خارجی در سال 2021 به حدود 7 میلیون نفر کاهش پیدا نموده بود، این در حالی است که این آمار در سال 2019 حدود 11 میلیون نفر بود.

هند در حال حاضر فرودگاه های تازهی را افتتاح نموده و خدمات دریافت ویزای آنلاین را برای گردشگران 160 کشور فراهم نموده است.

منبع: همگردی

به "مقامات هند قصد دارند گردشگری سبز را توسعه دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقامات هند قصد دارند گردشگری سبز را توسعه دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید