مردم از دعواهای حیدری و نعمتی خسته شده اند ، موضوعاتی درباره معیشت مردم می شنویم که ای کاش نمی شنیدیم

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، رئیس مجلس تاکید نمود: مردم ما قانع هستند و همین که این حس در آنها به وجود آید و این امنیت روانی در آنها وجود داشته باشد، خیلی راضی خواهند شد. اما از دعواهای حیدری و نعمتی خسته شده اند.

مردم از دعواهای حیدری و نعمتی خسته شده اند ، موضوعاتی درباره معیشت مردم می شنویم که ای کاش نمی شنیدیم

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک به نقل از ایلنا، محمدباقر قالیباف در آئین بهره برداری از عظیمترین مرکز داده منطقه غرب و شمال غرب کشور گفت: حال مالی مردم و کشور خوب نیست و موضوعاتی را درباره معیشت مردم می شنویم که ای کاش نمی دیدیم و نمی شنیدیم چرا که خیلی از آنها واقعیت تلخی هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به بام خوابی گفت: این روزها در رسانه ها از اجاره پشت بام ها گفته می گردد ضمن اینکه در حوزه مسکن مردم دغدغه جدی و قابل توجهی دارند. وظیفه همه ما به عنوان خدمتگزار مردم آن است که دغدغه اول و آخر ما در شرایط فعلی توجه به اقتصاد و معیشت مردم باشد.

وی اظهار داشت: مردم ما هرگز هیچ اختلاف و تنش و دعوای حیدری و نعمتی را از کسی قبول نمی نمایند. ضمن اینکه مردم امروز از همه ما یک توقع دارند که آن توقع کار صادقانه و کوشش خوب و کار نیک است که بتوانیم مسائل آنها را برطر ف کنیم.

قالیباف ادامه داد: مردم ما قانع هستند و همین که این حس در آنها به وجود آید و این امنیت روانی در آنها وجود داشته باشد خیلی راضی خواهند شد. مردم از دعواهای حیدری و نعمتی خسته شده اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر مدیریت به درستی صورت گیرد می توانیم مسائل را حل کنیم در غیر اینصورت و این کار را باید مدیران انجام دهند، ما می توانیم با شفافیت، عدالت مسائل مالی را حل کنیم.

وی با اشاره به نقش اقتصاد دیجیتال در اقتصاد بیان نمود: باید امروز از اقتصاد دیجیتال استفاده کنیم اینگونه می توانیم عقب ماندگی های گذشته را جبران کنیم تا به عظیمترین دستاوردها برسیم اما اگر غفلت کنیم فاصله مان نسبت به بقیه جهان بیشتر خواهد شد.

قالیباف با اشاره به نقش جوانان در توسعه کشور بیان نمود: نیروی جوانی برای ما فرصت و تهدید است؛ تهدید از آن جهت که جوانان تحصیلکرده فاقد شغل هستند، فرصت از این جهت که می توانیم با نیروی جوان و تحصیکرده و آشنا به فضای اقتصاد دیجیتال برزگترین کارها را انجام دهیم.

وی تاکید نمود : در کمتر جای جهان چنین نیروی جوانی را سراغ داریم. مجلس یازدهم هم چنین نگاهی دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حاضر هستیم در این راه به بخش دولتی و خصوصی یاری کنیم تا روستایی ما که می خواهد صنایع دستی اش را در بازار جهانی بفروشد، به راحتی این کار را انجام دهد و فرهنگش را منتقل کند.

وی اضافه کرد: تا قبل از آنکه به مجلس بیایم ، شاید در سال 2002 و 2003 که در نیروی انتظامی خدمت می کردم درک کردم با کوچک سازی و کارآمدسازی چه کارهای عظیمی را می توان انجام داد.

قالیباف با اشاره به راه اندازی سامانه 110 گفت: شاهد بودید که با راه انداری پلتفرمی همچون 110 در حوزه صدور مواردی ماند گواهینامه و گذرنامه چه اتفاقی افتاد.

وی ادامه داد: زمانی در تهران 70 کیلومتر فیبر نوری داشتیم اما امروز بیش از 20 هزار کیلومتر فیبر نوری داریم؛ اعتقادم بر این است که همه شهرها می توانند این راستا را طی نمایند.

رئیس مجلس تاکید نمود: در مجلس یازدهم تصمیمات باید بر اساس شفاف سازی، هوشمندی، مردمی سازی و کارآمدی باشد که هر چهار مولفه ای که اشاره کردم را می توان در همین امر فضای مجازی شاهد بود.

وی ادامه داد: می توانیم در این امر اصلاح، جلوگیری از فساد، بالا بردن سطح مدیریتی، اثرگذاری و اثربخشی را مورد نظر قرار دهیم. هنگامی که از اقتصاد مقاومتی صحبت می کنیم یعنی مردمی سازی، یعنی اقتصاد دیجیتالی، این لازمه این است که بتوانیم از بخش خصوصی تا دولت تا شورای عالی فضای مجازی که مسئولیت سیاست گذاری، پیگیری و نظارت را در این مجموعه دارد، شاهد یک همدلی و دست به دست یکدیگر دادن در این راستا باشیم.

قالیباف با بیان این که در موضوع کرونا آسیب بسیاری دیدیم، گفت: اگرچه کرونا در این عرصه فرصتی عظیم ایجاد کرد اما آسیب هایی را هم به ما زد. از سوی دیگر برای توسعه عدالت آموزشی، شرکت هایی که دارای تعهدات اجتماعی هستند، می توانند به مردم مناطق محروم در این زمینه یاری نمایند. شرکت های دانش بنیان نیز در این زمینه تاثیرگذار هستند.

رئیس قوه مقننه اظهار داشت: مجلس یازدهم موضوع معیشت، اشتغال و اقتصاد را با اولویت مناطق محروم و حاشیه شهر در دستور کار قرار داده و معتقد است تقویت این راستا کوتاهترین، عادلانه ترین و مالی ترین راه متناسب با شرایط فعلی کشور است.

وی یادآور شد: سهم ما در GDP حدود 5 درصد است، در حالی که اقتصاد بسیاری از کشورها بیش از 15 درصد سهم دارند. ما به یاری نیروی انسانی و منابع غنی با همدلی و همزبانی باید در راستا پیشرفت حرکت کنیم.

منبع: همشهری آنلاین

به "مردم از دعواهای حیدری و نعمتی خسته شده اند ، موضوعاتی درباره معیشت مردم می شنویم که ای کاش نمی شنیدیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم از دعواهای حیدری و نعمتی خسته شده اند ، موضوعاتی درباره معیشت مردم می شنویم که ای کاش نمی شنیدیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید