محمد حسین میثاقی و تریبون انتقام

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، دوشنبه شب بخش زیادی از برنامه فوتبال برتر هم به ماجرای سلب میزبانی از ایران در مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 بود. محمد حسین میثاقی مجری برنامه با ادبیاتی تند و لحنی گزنده به شدت به انتقاد از کسانی پرداخت که به زعم او در این ناکامی عظیم نقش داشتند. مخاطب اصلی نقدها میثاقی مهدی تاج رئیس اسبق فدراسیون فوتبال و عضو هیات رئیسه کنفدراسیون فوتبال آسیا بود. کسی که یک بار در همین برنامه مجادله کلامی تندی با میثاقی داشت و در پاسخ هایش به نقدها میثاقی، با آوردن نام عادل فردوسی پور و یادآوری صندلی او سعی کرد میثاقی را به گوشه رینگ ببرد. معین بود که میثاقی از آن حرف ها به شدت دلخور شده است. البته او به کاندیدا های فدراسیون هم نقدهای داشت.

محمد حسین میثاقی و تریبون انتقام

میثاقی در بخشی از حرف هایش گفت: دوستان عزیز فدراسیون کلاهشون بذار بالاتر، این یه سالی که درگیر این بودن که با این ببندن، انتخاباتو یه جوری برگزار کنن، زمانو از دست دادن برای بحث میزبانی رقابت های جام جهانی و حالا باید مستقیما به بحث وزارت ورزش ورود بکنیم. وزیر محترم وزارت ورزش، معاونین شون! شما که می دونستید حواس تون بود که فدراسیون کسی توش نیست. کسی پیگیر نیست. اگه دو نفرم هستن دنبال انتخاباتن. شما مسئول ورزش کشور هستید. کی باید جوابگو باشه الان؟ تو این یه سال گذشته چیکار کردید برای بحث میزبانی؟ همین آقای علی نژاد معاون محترم وزارت ورزش تشریف آوردن تو برنامه فوتبال برتر کلی بحث کردیم و حرف زدیم سر میربانی تیم ها تو لیگ قهرمانان آسیا که چیکار بکنیم و چیکار نکنیم. گفتن آقا ما داریم کلی کار می کنیم و کلی رفلتیم رایزنی کردیم و با وزارت خارجه هماهنگ کردیم. پس چی شد؟ در مهم ترین اتفاق فوتبالی ملی ما که رفتن به جام جهانیه که سال فوتبال مارو می تونه یا ببرته بالا یا بکوبه رو زمین. الان که همه چی تموم شده کار از کار گذشته تازه وزیر محترم ورزش و جوانان میگه ما نامه زدیم و با وزارت خارجه داریم هماهنگ می کنیم! الان دیگه چه فایده داره؟ این کرسیای AFC هم که ما داریم به قول دوستان بیشتر شبیه کرسی زمستون می مونه که یخ نکنیم! به هیچ درد فوتبال ما نخورد. این همه هزینه به باشگاه ها و تیم ملی تحمیل شد فقط به خاطر این که شما حواس تون نیست. الانم که می گید کی بود کی بود من نبودم! میزبانی 3 تا بازی رو از دست دادیم. یعنی 9 امتیاز و با یه مساوی می تونستیم بریم مرحله بعد. الانم میریما. مطمئن باشید با همین وضعم میریم؛ و تیم ملی بره جام جهانی خیلیا باید برن. هم از ورزش ما هم از فوتبال ما. ولی این اوج نامردی AFC هست. برخیام دارن از داخل کشورمون کمکش می نمایند. می دونید کیا. ترجیح می دن که بحرین میزبان رقابت ها باشه. چون رفقاشون بحرینی ان. این خیانت اصلیه که برخی از کسانی که داشتن تو حوزه فوتبال کار می کردن انجام دادن..

اما در یکی از آیتم های مربوط به همین مساله گوینده گفت: کاری که AFC می کنه کوشش برای خاموش کردن صدای فوتبال ایرانه و متاسفانه برخیا که ادعای وطن پرستی دارن در این کوشش شرم آور سهم مهمی ایفا می کنن! گذشته از این که سهم ایفا نمی نمایند و چیزی که ایفا می نمایند نقش است، اما چیزی که در این آیتم جلب توجه کرد پخش تصویر گزارش اینستاگرامی عادل فردوسی پور در فینال لیگ قهرمانان آسیا در لحظه ای بود که گوینده بحث وطن پرستی را عنوان کرد. پیدا بود که نویسنده در اینجا به فردوسی پور طعنه زده.

اما همین تکه از آیتم به سرعت در فضای مجازی بازنشر شد و باعث شد کاربران فضای مجازی به میثاثی حمله نمایند. مثلا یک کاربر با انتشار عکسی از نظرسنجی عادل درباره محبوبیت برنامه نود در سال های گذشته نوشت: آقای فردوسی پور شما که امشب نیستی تا این سوالو از ما بپرسی، ولی می خواستم بگم این قدر معرفت داریم که یادمون نره جوابش چیه! آره عادل جان. بیشتر از هر سالی...!

کاربر دیگری هم نوشت: فوتبال برتر فردوسی پور رو به خاطر گزارش در صفحه AFC وطن فروش می دونه. صدا و سیمایی که هیچ وقت کنار مردم نبوده، نه اعتراض های به حق مردم رو پوشش داده نه به سلیقه مخاطب احترام گذاشته. سیمایی که شادی بعد گل رو هم سانسور می کنه و به هر فکر مریضی تریبون می ده نباید ژست وطن دوستی بگیره!

این هم جمله یک کاربر دیگر: حالا کسی که اولین جمله اش پس از مدت ها تبعید، ابراز دلتنگی برای مردم بود، وطن فروش است و کسی که در اوج جام ملت ها هر چه خواست علیه سرمربی تیم ملی گفت با دورهمی هفتگی اش با بازیکنان، مدعی احقاق حق فوتبال ایران!

نمی گردد گفت میثاقی از آیتمی که پخش شد و به عادل طعنه زد بی خبر بوده. انگار او از هر فرصتی برای ضربه زدن به عادل استفاده می نماید.

سازندگی

منبع: فرارو

به "محمد حسین میثاقی و تریبون انتقام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محمد حسین میثاقی و تریبون انتقام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید