عجیب ترین بناهای چین

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، بناهای چین هم مانند این کشور متنوع و کمی عجیب هستند. معماری چین با طراحی بناهایی عجیب و متفاوت فراتر از آسمان خراش ها رفته است. حتی ساختمان هایی مشابه یا الهام گرفته از بناهای معروف کشورهای دیگر هم می توان در چین پیدا کرد. در ادامه با 10 مورد از عجیب ترین بناهای چین آشنا خواهید شد. با مجله خبرنگاران همراه باشید.

عجیب ترین بناهای چین

برج ایفل در چین

علاقه چین به تقلید و ساخت نمونه های مشابه کشورهای دیگر باعث شد تا دست به ساخت سه بنای مشابه برج ایفل و یک بنا با جزئیاتی دقیق شبیه به خانه اپرای سیدنی بزند. بحث های زیادی مبنی بر مجوز ساخت و دزدیدن طرح این ساختمان ها یا قرض گرفتن آنها به وجود آمد اما در هر صورت این بناها باعث تغییرات عظیمی در تنوع معماری چین شد. سوغات چین

تامس تاون

همانطور که گفته شد، چین تمایل زیادی به تقلید از کشورهای دیگر دارد. یکی از عظیم ترین نمونه های این تقلید ساخت یک محله عظیم مانند تامس تاون انگلیسی و دهکده اتریشی هالستات است. تاکسی های انگلیسی و ساختمان های ویکتوریایی را به راحتی می توانید در تامس تاون مشاهده کنید. ترکیب این معماری ها و فرهنگ بریتانیایی باعث شده تا عروس و داماد های زیادی برای گرفتن عکس عروسی به این منطقه بیایند.

هتل تیانزی پکن

این ساختمان با معمای عجیبش یکی از عظیم ترین بناهای چین است که روی دیوارهای آن نقاشی شده است. این ساختمان علاوه بر این چندین جایزه به نام زشت ترین ساختمان دنیا برنده شده است. هتل تیانزی به دلیل تصویر عظیم سه خدای چینی که باعث شده اند شکل این هتل خیلی خاص به نظر برسد و آن را به یکی از جاذبه های چین که حتما باید از آن دیدن کنید تبدیل کرده است.

عمارت فانگ یوآن در شنیانگ

این عمارت از طریق سی. .وای. لی، معمار چینی ساخته شد. عمارت فانگ یو آن ترکیبی از ایده ها و تاثیرات فرهنگی است. این معمار در طراحی این عمارت تلاش کرد سبک شرقی و غربی را با هم ترکیب کند و شکل یک سکه قدیمی چینی را به وجود بیاورد. رویارویی مدرنیته و سنت و شرق و غرب به این ساختمان ویژگی خاصی داده و آن را در لیست زشت ترین ساختمان های دنیا قرار داده است.

مرکز دنیای قرن تازه

معماری چین به جسورانه و قدرتمند بودن معروفیت دارد. امروزه چین صاحب عظیم ترین ساختمان های دنیا از جمله ساختمانی با قابلیت جای دادن 20 سالن اپرای سیدنی است. در داخل این مجتمع عظیم می توانید مراکز خرید، مجتمع دانشگاهی، دهکده مدیترانه ای و سالن نمایش آی مکس را ببینید. این یکی از نمونه های قدرت اقتصادی کنونی کشور چین است و به جایگاه دنیای آن در آینده اشاره می کند.

منبع: مجله دور و نزدیک

به "عجیب ترین بناهای چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجیب ترین بناهای چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید