طرح پایش فضاهای دستکند در روستای جهانی میمند شروع شد

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، سرپرست پایگاه میراث جهانی منظر فرهنگی میمند از شروع طرح پایش و آسیب شناسی ادواری فضاهای دستکند (کیچه) این روستای جهانی در شهرستان شهربابک اطلاع داد.

طرح پایش فضاهای دستکند در روستای جهانی میمند شروع شد

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، رضا ریاحیان پنجشنبه 9مردادماه 1399 گفت: طرح پایش و آسیب شناسی ادواری فضاهای دستکند (کیچه) روستای جهانی میمند به منظور ساماندهی، حفظ اصالت و یکپارچگی و همچنین بازسازی این فضاها شروع شده است.

او اظهار کرد: در روستای جهانی میمند قریب به 410 کیچه به صورت دو طبقه وجود دارد که از ابتدای تشکیل پایگاه جهانی میمند سامان دهی این فضاهای معماری به صورت ادواری انجام گرفته است و این طرح همچنان ادامه دارد.

ریاحیان با اشاره به اینکه رسیدن به شناخت کامل و جامع از شرایط ظاهری، ایستایی معماری، اصالت، مالکیت و مشخص نوع کاربری فضاهای معماری روستای میمند یک امر لازم است، توضیح داد: این طرح که توسط کارشناسان پایگاه جهانی در حال اجرا است شامل عکس برداری شرایط موجود، مشخص موقعیت برروی نقشه، تکمیل پلان و مقطع و آنالیز نوع کاربری می گردد.

سرپرست پایگاه میراث جهانی منظر فرهنگی میمند اعلام کرد: در حال حاضر 9 واحد اقامتگاه بوم گردی در روستای جهانی میمند راه اندازی شده است که به گردشگران این روستا خدمات گردشگری ارائه می نمایند.

منبع: میراث آریا

به "طرح پایش فضاهای دستکند در روستای جهانی میمند شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح پایش فضاهای دستکند در روستای جهانی میمند شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید