طراحی عجیب هلی کوپتر نو ارتش آمریکا، عکس

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، دیجیاتو نوشت: کمپانی Bell که متعلق به هولدینگ Textron است در رقابت برای ساخت پرنده تهاجمی برد بلند آینده ایالات متحده برنده شده و بزرگ ترین قرارداد هلیکوپتری 40 سال اخیر پنتاگون را بدست آورد.

طراحی عجیب هلی کوپتر نو ارتش آمریکا، عکس

این هلیکوپتر که به اختصار آن را FLRAA (Future Long-Range Assault Aircraft) می نامیم یک جایگزین یک به یک برای هلیکوپترهای کنونی نخواهد بود بلکه نقش هلیکوپترهای بلک هاوک به عنوان هلیکوپتر ترابری که از دیرباز نیروهای نظامی را به میدان نبرد می برده و هلیکوپترهای آپاچی که روی عملیات های تهاجمی متمرکز بود را بر عهده خواهد گرفت.

ارتش ایالات متحده و به طور خاص نیروی زمینی، خواستار این است که FLRAA دارای توانایی پرواز تا مسافت تقریباً 2,810 مایل را بدون سوختگیری مجدد داشته باشد و همزمان آنقدر چابک باشد که بتواند نیروها را به راحتی و به سرعت به منطقه ها شدید درگیری در میدان نبرد منتقل کند. توسعه مهندسی و ساخت و فاز تولید کم تعداد آن می تواند تا حدود 7 میلیارد دلار ارزش داشته باشد. اگر این هلیکوپتر نو به طور کامل خریداری شده و ناوگانی کامل از آن تولید شود، ارزش این قرارداد به حدود 70 میلیارد دلار خواهد رسید که فروش بین المللی را نیز در پی خواهد داشت. با تکمیل مدرن سازی لیفت افقی هلیکوپترهای نیروی زمینی ارتش ایالات متحده، اکنون پنتاگون برای توسعه و عملیاتی کردن پرنده تجسسی تهاجمی آینده آماده می شود.

رقابت برای پروژه FLRAA بین هلیکوپتر کج روتور V-280 Valor ساخت کمپانی Bell و هلیکوپتر Defiant X ساخت مشترک سیکورسکی و بویینگ بود که دارای تیغه های روتور کواکسیال است. هر دو هلیکوپتر برای پر کردن نقش بلک هاوک و با ساختاری مشابه طراحی شده بودند. در نهایت نیروی زمینی ارتش ایالات متحده تصمیم گرفت که Bell V-280 Valor را به عنوان هلیکوپتر تهاجمی نسل نو خود انتخاب کند، که یکی از مورد انتظارترین قراردادهای نظامی در سال 2022 بود.

در این میان، سیکورسکی و بویینگ نیز اعلام کرده اند که مطمئن هستند DEFIANT X یک هلیکوپتر انتقالی خواهد بود که ارتش ایالات متحده برای تکمیل ماموریت های پیچیده این روزها و اینده اش به آن نیاز خواهد داشت. اولین پرواز Valor طبق برنامه در دسامبر 2017 انجام شد اما تست پرواز هلیکوپتر ساخت بویینگ و سیکورسکی با مسائلی همراه شده و یک سال دیرتر از موعد مقرر انجام شد. در اوایل آگوست 2017 بود که هلیکوپتر Raider از سیکورسکی که نسخه ای کوچکتر از Defiant است در محل انجام تست سقوط کرد که باعث شد سیکورسکی تنها یک Raider برای برنمه تستهای درونی برای بهبود تکنولوژی هلیکوپتر کواکسیال X2 داشته باشد.

سپس این کمپانی در ساخت تیغه های روتور Defiant به خاطر مسائل تولیدی به مشکل برخورد که تاخیرهای بیشتری را در پی داشت. اما پیش از اینکه کمپانی Bell اقدام به بازنشستگی نسخه آزمایشی Valor کند، V-280 بیش از 214 ساعت پرواز کرده و چابکی در سرعت پایین و توانایی های کروز در مسافت هیا طولانی را نشان داده و به سرعت کروز حداکثری 305 گره دریایی نیز رسیده بود. 5 خلبان ارتش نیز در جرین 15 سورتی پروازی با V-280 پرواز کرده بودند و با توجه به بازخوردهای این خلبانان، مکانیک ها و نیروهای پیاده، در طراحی این هلیکوپتر تغییراتی ایجاد شد. در مقابل، Defiant تنها 63.9 ساعت پرواز آزمایشی داشته و سرعت 247 گره دریایی را به ثبت رسانده بود در حالی که قدرت مانور بالایش را در ارتفاعی به میزان بلندی درختان در سرعت های بالای 200 گره دریایی نشان داد.

نسخه های اولیه Bell قرار است تا سال 2025 وارد سرویس شوند. اولین بخش از این قرارداد به مبلغ 232 میلیون دلار بوده و سقف آن 1.3 میلیارد دلار خواهد بود. فاز اولیه این قرارداد به ارتش ایالات متحده امکان می دهد تا طراحی مقدماتی و سپس طراحی، توسعه و تحویل نسخه های اولیه را ادامه دهد. انتظار می رود که FLRAA در سال 2030 وارد سرویس ناوگانی شود، تقریباً همزمان با تاریخی که برای عملیاتی کردن هلیکوپتر تجسسی تهاجمی آینده (FARA) معین شده است که رقابت برای ساخت آن بین لاکهید مارتین و بل است.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "طراحی عجیب هلی کوپتر نو ارتش آمریکا، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی عجیب هلی کوپتر نو ارتش آمریکا، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید