آغاز بازسازی کتیبه چهار هزار ساله آنوبانی نی

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، ایسنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر گشته، آغاز بازسازی کتیبه چهار هزار ساله آنوبانی نی صورت پذیرفت.

آغاز بازسازی کتیبه چهار هزار ساله آنوبانی نی

امین قهرمانی، مدیر پایگاه محور ساسانی کرمانشاه با اشاره به شروع اقدامات بازسازیی در کتیبه باستانی آنوبانی نی اظهار کرد: سال گذشته فعالیت هایی را برای محوطه سازی و ساماندهی این اثر باستانی و مستندسازی آن انجام دادیم.

وی انجام مطالعات، آسیب شناسی و بازسازی را گام بعدی بیان نمود و گفت: اخیرا مطالعات و آسیب شناسی اثر انجام گرفته و در حال حاضر هم اقدامات بازسازیی را روی آن شروع نموده ایم.

مدیر پایگاه محور ساسانی با بیان اینکه این برای اولین بار است که اقدامات بازسازیی روی کتیبه آنوبانی نی صورت میگیرد، بیان نمود: برای این کار از یک گروه بازسازیی متخصص از استان فارس که اقدامات بازسازیی تخت جمشید را انجام می دهند، دعوت نموده ایم که در حال اجرا کار هستند.

وی ادامه داد: آنو بانی نی شامل شش نقش برجسته است که در این مرحله بازسازی سه نقش برجسته در دستور کار قرار گرفته که البته برای بازسازی یکی دیگر از نقش برجسته ها با تیم بازسازیی متخصص رایزنی می کنیم.

قهرمانی گلسنگ زدایی، استحکام بخشی و موزون سازی را از فعالیت های بازسازیی در کتیبه آنوبانی نی خواند و گفت: علیرغم اهمیت این اثر باستانی، تا به امروز به خوبی معرفی نشده که در این راستا سال گذشته دفتر پایگاه را به فضای ساختمانی روبروی آن انتقال دادیم و کوشش شد تا با رویدادسازی و برگزاری بعضی مراسم آیینی به معرفی آن یاری کنیم.

وی یکی از مهمترین احتیاجهایی کنونی آنوبانی نی را رهاسازی و تملک واحدهای مسکونی اطراف آن دانست که البته احتیاج به اعتبارات بالایی دارد.

منبع: همگردی

به "آغاز بازسازی کتیبه چهار هزار ساله آنوبانی نی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز بازسازی کتیبه چهار هزار ساله آنوبانی نی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید