آغاز بازسازی امامزاده زینب خاتون روستای آهنگران فراهان

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، میراث آریا/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده، آغاز بازسازی امامزاده زینب خاتون روستای آهنگران فراهان صورت پذیرفت.

آغاز بازسازی امامزاده زینب خاتون روستای آهنگران فراهان

سعید نیک نام گفت: عملیات بازسازیی امامزاده زینب خاتون در شهرستان فراهان با اعتبار پیش بینی شده به مبلغ 350 میلیون ریال در حال اجرا است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان فراهان گفت: این عملیات بازسازیی شامل اندودهای الحاقی پودر سنگ و سیمان بر روی جداره و پاکسازی و بندکشی آجرهای نما، تخلیه و بندکشی مجدد، بازسازی، پاکسازی و بندکشی آجرهای جداره دیوارها انجام خواهد شد.

نیک نام با تاکید بر اینکه این بنای تاریخی با شماره 2584 و در تاریخ 87/11/27 در لیست آثار ملی ایران به ثبت رسیده، گفت: از نظر طرح اولیه بنای این امامزاده دارای گنبدی دوپوشه و گسسته گنبد کم خیز داخلی و گنبد هرمی بیرونی بوده و مصالح ساختمانی آن خشت و ملات و گل بوده و جرزها از آجر است.

او اضافه نمود: بقعه این امامزاده در دو دوره ساخته شده است؛ دوره اول اوایل دوره اسلامی دوره صفویه و دوره دوم بعد از دوره صفویه تا قاجار. نمای خارجی بنای غربی امامزاده در قسمت شمالی و غربی دارای طاق نما با قوس های جناقی است و در قسمت جنوبی دارای ایوانی الحاقی است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان فراهان گفت: مصالح کلی تشکیل دهنده نماهای شرقی و غربی عبارتند از خشت، آجر، کاشی، گچ، تیرچوبی، سنگ و ملات گل. این بقعه دارای تزئینات متنوعی همانند ضریح چوبی روی قبر امامزاده با گره بندی هشت و چهار ضلعی است.

منبع: همگردی

به "آغاز بازسازی امامزاده زینب خاتون روستای آهنگران فراهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز بازسازی امامزاده زینب خاتون روستای آهنگران فراهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید