رایحه بهشت در گلستان های کلاته رودبار می پیچد، کلاته شهر بدون بیکار

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، خبرنگاران/سمنان شهردار کلاته رودبار از برپایی جشنواره گل محمدی تحت عنوان رایحه بهشت در این شهر اطلاع داد و گفت: این جشنواره ملی در هفته اول خردادماه سال جاری برگزار می گردد.

رایحه بهشت در گلستان های کلاته رودبار می پیچد، کلاته شهر بدون بیکار

محسن امینیان در گفت وگو با وبلاگ آمیتیس تک اظهار کرد: شهرداری کلاته رودبار تنها شهرداری این استان است که دارای بزرگترین باغ های مثمر و از جمله گلستان های گل محمدی است.

وی با بیان اینکه این شهرداری بیش از 120 هکتار باغات مختلف دارد افزود: افزون بر 80 هکتار از این باغات را گلستان های گل محمدی تشکیل می دهد که عمدتا در سال های سوم و چهارم باردهی خود هستند.

این مدیر شهری با بیان اینکه آبیاری تمامی این باغات به صورت مکانیزه است گفت: به همین دلیل استخرهای پلیمری متعددی در این شهر ایجاد شده است. ضمن اینکه در کشت باغات عمدتا از درختان با احتیاج آبی کمی همچون گل محمدی استفاده شده است.

شهردار کلاته رودبار از معرفی ظرفیت های متنوع این شهر به عنوان یکی از اصلی ترین اهداف جشنواره رایحه بهشت نام برد و توضیح داد: شهرداری به وسیله برپایی این جشنواره به دنبال آن است که کلاته رودبار را به عنوان یک پایلوت کارآفرینی به هم میهنان معرفی کند.

وی با بیان اینکه کلاته رودبار در بخش های دامداری، کشاورزی، معدن و گردشگری از ظرفیت بالایی برخوردار است ادامه داد: جذب سرمایه گذاران در بخش های مختلف و از جمله در حوزه صنایع تبدیلی و تولید و معرفی کارآفرینان و سرمایه گذاران فعال در این بخش از دیگر اهداف این جشنواره است.

شهردار کلاته رودبار در پاسخ به پرسش وبلاگ آمیتیس تک در مورد شرایط اشتغال در این شهر کوچ اما با ظرفیت گفت: خوشبختانه با قاطعیت می توان گفت که شهر کلاته رودبار از معدود شهرهای بدون بیکار در سطح کشور است به طوری که در بسیاری از بخش ها و از جمله در حوزه کارگری احتیاج به نیروی کار دارد.

امینیان با اشاره به ظرفیت های بالای گردشگری در این شهر گفت: وجود موقعیت ویژه جغرافیایی و مناظر زیبای طبیعی در کنار جاذبه های طبیعی و تاریخی نظیر پیرخوشدر، چشمه علی و...از کلاته رودبار، شهری با پتانسیل بالای گردشگری ساخته است.

وی با اشاره به واگذاری مدیریت چشمه علی به شهرداری کلاته رودبار اضافه نمود: حدودا 15 ماه است که به دلیل شیوع کرونا این سایت مهم گردشگری تعطیل است. البته در ایام نوروز در یک بازه زمانی کوتاه با مجوز ستاد کرونا این مجموعه پذیرای علاقه مندان و گردشگران بوده است.

شهردار کلاته رودبار دامغان از بهره گیری توأمان از ظرفیت های گردشگری و کشاورزی به عنوان یکی از اهداف شهرداری این شهر نام برد و اظهار کرد: جدای از این ها، کلاته رودبار دارای ده ها معدن فعال است که عمر بعضی از آنها به بیش از صد سال نیز می رسد و از همین رو به دنبال، بسترسازی برای توسعه گردشگری معدنی در این شهر هستیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "رایحه بهشت در گلستان های کلاته رودبار می پیچد، کلاته شهر بدون بیکار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایحه بهشت در گلستان های کلاته رودبار می پیچد، کلاته شهر بدون بیکار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید