خبرنگاران تحویل گندم به سیلوهای گلستان 60 درصد افزایش یافت

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، گرگان ـ خبرنگاران ـ استاندار گلستان از افزایش 60 درصدی فروش و تحویل گندم کشاورزان به مراکز دولتی و خصوصی این استان در خاتمه برداشت محصول در سال زراعی جاری نسبت به سال ماقبل اطلاع داد و گفت: تا به امروز 800 هزار تن گندم تحویل مراکز خرید این استان شد.

خبرنگاران تحویل گندم به سیلوهای گلستان 60 درصد افزایش یافت

هادی حق شناس عصر امروز آدینه در بازدید از مزارع و سیلوهای گندم علی آبادکتول گفت : تا به امروز بخشی از پول کشاورزان گندم کار گلستانی پرداخت شده و کوشش می کنیم بقیه مطالبات نیز هر چه سریعتر پرداخت گردد.

وی بیان نمود: سال جاری با کوشش کشاورزان گلستان شاهد جهش فراوری در عرصه فراوریات کشاورزی نظیر گندم، کلزا، سیب زمینی، گوجه فرنگی و دیگر محصولات هستیم.

استاندار گلستان اضافه کرد: همچنین خرید کلزا از کشاورزان استان سال جاری در مقایسه با سال قبل 30 درصد بیشتر شد که امیدواریم مطالبات کلزاکاران نیز بسرعت پرداخت گردد.

در سرانجام سال زراعی قبل به علت اختلاف زیاد قیمت گندم در بازار آزاد با قیمت مشخص شده از سوی دولت، حجمی بسیاری از این محصول استراتژیک تحویل مراکز دولتی داده نشده بود.

مطابق برآورد کارشناسان در سال زراعی جاری بیش از یک میلیون و 200 هزار تن گندم از 355 هزار هکتار زمین زیر کشت این محصول در استان گلستان برداشت می گردد.

استان گلستان از نظر کمیت و میزان فراوری گندم، رتبه دوم ایران را دارد.

گلستان 667 هزار هکتار زمین کشاورزی حاصل خیز دارد که هر ساله بین 300 تا 400 هزار هکتار از این زمین ها به زیر کشت پاییزه گندم می رود.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران تحویل گندم به سیلوهای گلستان 60 درصد افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تحویل گندم به سیلوهای گلستان 60 درصد افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید