فراوری یک پردازنده قدرتمند برای ابررایانه های هوش مصنوعی

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، شرکت ان ویدیا تازه ترین پردازنده خود به نام گریس را عرضه نموده که برای ابررایانه های مجهز به هوش مصنوعی فراوری شده است.

فراوری یک پردازنده قدرتمند برای ابررایانه های هوش مصنوعی

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت وبلاگ آمیتیس تک به نقل از نیواطلس، پردازنده متفاوت و قدرتمند شرکت ان ویدیا 10 برابر سریع تر از فراوریات قبلی این شرکت است و از هوش مصنوعی و پردازشگر زبان طبیعی برای افزایش دقت و سرعت بهره می گیرد.

پردازنده مذکور برای نصب بر روی ابررایانه ها و دیتاسنترها فراوری شده و قرار است در اولین گام بر روی ابررایانه هایی نصب گردد که در مرکز ابررایانه ملی سوئیس نصب شده اند. سپس این پردازنده در آزمایشگاه ملی لوس آلموس به کار گرفته می گردد.

این پردازنده تحلیل حجم زیادی از اطلاعات و پردازش داده های حجیم را با سرعت زیادی ممکن می نماید و با بسیاری از پردازنده های گرافیکی فراوریی شرکت ان ویدیا سازگاری خواهد داشت. قرار است فراوری انبوه این پردازنده از سال 2023 شروع گردد.

از ابررایانه های مجهز به این پردازنده می توان برای پردازش مدل های یادگیری عمیق، ارتقای دانش الگوریتم های هوش مصنوعی و دقیق تر کردن آنها و بهبود فرایند تصمیم گیری های آنها استفاده کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "فراوری یک پردازنده قدرتمند برای ابررایانه های هوش مصنوعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری یک پردازنده قدرتمند برای ابررایانه های هوش مصنوعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید