برترین منابع اسیدهای چرب امگا 3 را بشناسید

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، منابع گیاهی این اسیدهای چرب عبارت است از روغن کانولا، گردو، سویا و روغن آن، بذر کتان و روغن آن، جوانه گندم، جوانه جو دوسر و سبزی های برگ سبز.

برترین منابع اسیدهای چرب امگا 3 را بشناسید

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، اسیدهای چرب امگا 3 یکی از اسیدهای چرب لازم است، که بدن انسان قادر به فراوری آن نبوده و بنابراین باید به یاری رژیم غذایی تأمین گردد. به طور کلی اسیدهای چرب امگا 3 (برعکس اسیدهای چرب امگا 6) دارای خواص ضدالتهابی است.مصرف بالاتر این اسیدهای چرب می تواند افراد را در برابر بیماری های التهابی، سرطان، بیماری های قلبی عروقی و سایر بیماری های مزمن حفاظت کند.

آنالیز ها نشان می دهد مقدار بروز بیماری های قلبی در میان مردم بومی گرینلند و آلاسکا، به رغم رژیم غذایی بسیار پرچرب، پایین است که دلیل این شرایط به مصرف روغن حاصل از ماهیان آب های عمیقی نسبت داده می گردد که غذای اصلی آنها را تشکیل می دهد. به نظر می رسد اسیدهای چرب امگا 3 با کاهش فرآیند لخته شدن خون خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد و لخته می تواند باعث انسداد سرخرگ ها در حضور پلاک گردد.

اگرچه به نظر می رسد مصرف اسیدهای چرب امگا 3 اضافی تأثیر کمی بر سطح کلسترول خون بگذارد، اما با کاهش خطر لخته شدن خون ممکن است خطر سکته قلبی و خطر مرگ ناگهانی هم کاهش یابد.

برترین منابع اسیدهای چرب امگا 3

برترین منابع اسیدهای چرب امگا 3 ماهیان هستند. بعضی از ماهی های خاص همانند ماهی سالمون، شاه ماهی، ساردین و قزل آلا منابع خوبی از اسیدهای چرب امگا 3 به حساب می آیند.

منابع گیاهی این اسیدهای چرب هم عبارت است از روغن کانولا، گردو، سویا و روغن آن، بذر کتان و روغن آن، جوانه گندم، جوانه جو دوسر و سبزی های برگ سبز.

خوردن ماهی دو بار در هفته یا استفاده از روغن کانولا باید تعادل کافی بین منابع اسیدهای چرب امگا 6 و امگا 3 فراهم کند.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: جام جم آنلاین

به "برترین منابع اسیدهای چرب امگا 3 را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین منابع اسیدهای چرب امگا 3 را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید