بارش های سیل آسا در راه این 8 استان!

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، خبرنگاران: سازمان هواشناسی با صدور هشدار فعالیت سامانه بارشی در 8 استان از احتمال آب گرفتگی، سیلاب ناگهانی، برخورد صاعقه و شکستن درختان کهنسال اطلاع داد.

بارش های سیل آسا در راه این 8 استان!

به گزارش تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی طی 2 روز آینده در شمال استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، بعضی منطقه ها اردبیل، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، سمنان و ارتفاعات استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در منطقه ها مستعد گردوخاک پیش بینی شده است.

از روز دوشنبه تا چهارشنبه این شرایط در شمال غرب، دامنه های شمالی و جنوبی البرز مرکزی، بعضی منطقه ها سمنان، اصفهان و استان های واقع در دامنه های زاگرس مرکزی روی می دهد.

طی 3 روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در شمال و شرق هرمزگان، جنوب کرمان، جنوب و جنوب شرق فارس رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و گردوخاک پیش بینی می گردد.

سه شنبه این شرایط علاوه بر منطقه ها مذکور برای غرب یزد و شمال فارس پیش بینی شده است. طی 5 روز آینده در بعضی منطقه ها شمال شرق و شرق به ویژه زابل، بخش هایی از مرکز و دامنه های جنوبی البرز در بعضی ساعات وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک پیش بینی می گردد. شرق دریای عمان طی 5 روز آینده مواج است.

توصیف سامانه: افزایش گرادیان فشار سطح زمین

زمان خاتمه: یکشنبه 1402/05/15

نوع مخاطره: وزش باد شدید، گردوخاک، در نواحی مستعد طوفان شن

منطقه اثر:

شنبه 1402/05/14: شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان جنوبی.

یکشنبه 1402/05/15: شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان جنوبی، جنوب و شرق سمنان.

اثر مخاطره: در منطقه ها مستعد توفان گردوخاک و شن، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، اختلال در ناوگان حمل ونقل، خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست ها، دکل های برق و سازه های موقت، سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال ها و درختان کهنسال.

توصیه: اجتناب از رفت وآمدهای غیرضروری برای افراد سالمند و بیمارهای تنفسی و قلبی، پرهیز از فعالیت کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده ای، اطمینان از استحکام سازه های موقت، احتیاط در فعالیت های عمرانی، اجتناب در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان های نیمه کاره و درختان کهنسال و محدودیت در فعالیت های کشاورزی.

توصیف سامانه: رشد ابرهای همرفتی و سامانه بارشی

زمان خاتمه: یکشنبه 1402/05/15

نوع مخاطره: رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت در منطقه ها مستعد خیزش گردوخاک

منطقه اثر:

شنبه 1402/05/14: شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان شمالی، دامنه و ارتفاعات در استان های مازندران و گلستان، جنوب و شرق فارس، ارتفاعات هرمزگان.

یکشنبه 1402/05/15: خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، دامنه و ارتفاعات در استانهای گلستان، مازندران، سمنان، تهران و البرز، جنوب شرق فارس، ارتفاعات هرمزگان.

اثر مخاطره: احتمال آب گرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، احتمال سیلاب و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و مسیل ها، صاعقه، وزش باد، در نواحی مستعد خیزش گردوخاک، احتمال خسارت به سازه های موقت از جمله بنرها، داربست ها و تابلوهای تبلیغاتی و احتمال شکستن درختان کهنسال.

توصیه: احتیاط و اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، اجتناب از اتراق در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در سفرهای برون شهری به ویژه اطراف رودخانه ها، احتیاط در فعالیت های کوه نوردی و جابه جایی عشایر، آمادگی دستگاه های اجرایی و امدادی و پاک سازی دهانه پل ها، لایروبی کانال ها و آب روها.

توصیف سامانه: افزایش گرادیان فشار سطح

زمان خاتمه: یکشنبه 1402/05/15

نوع مخاطره: وزش باد شدید، در نواحی مستعد خیزش گردوخاک

منطقه اثر:

شنبه 1402/05/14: جنوب و شرق خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شرق و جنوب سمنان، قم، جنوب تهران، شمال اصفهان.

یکشنبه 1402/05/15: جنوب و شرق خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، شمال و شرق اصفهان، قم، شرق کرمان.

اثر مخاطره: در منطقه ها مستعد خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست ها و سازه های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال ها و درختان کهنسال

توصیه: احتیاط و اجتناب از رفت وآمدهای غیرضروری برای افراد سالمند و بیمارهای تنفسی و قلبی، پرهیز از فعالیت کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده ای، اطمینان از استحکام سازه های موقت، احتیاط در فعالیت های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان های نیمه کاره و درختان کهنسال و محدودیت در فعالیت های کشاورزی.

منبع: توریسم آنلاین

به "بارش های سیل آسا در راه این 8 استان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش های سیل آسا در راه این 8 استان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید