بادبان های بوم بابو تصویری از شجاعت دریانوردان ایرانی در قرن پیش

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، کشتی بادبانی بوم بابو حرکت خود را شروع کرد تا یادآور روزگاری باشد که جهازهای دست ساز بر سیطره آب های خلیج فارس پادشاهی کردند.

بادبان های بوم بابو تصویری از شجاعت دریانوردان ایرانی در قرن پیش

به گزارش گروه استان های وبلاگ آمیتیس تک، در حدود نیم قرن پیش، صدها جهاز یا لنج بادی در پهنه وسیع آب های خلیج فارس، دریای عمان و دریای سرخ به تجارت و سیاحت مشغول بودند و در هر گوشه و کنار این دریاها، دریانوردان شجاع ایرانی با جهازهای دست ساز خویش با بادبان های برافراشته، سیطره ایران را بر آب های اطراف قاره آسیا گوشزد می کردند. اینک بیاد گذشته کشتی بادبانی بوم بابو با حضور علی درویش پور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در دومین روز از هفته گردشگری بهره برداری و راهی نخستین سفر تفریحی خود شد.

این کشتی با پهلوگیری در اسکله گردشگری کندالو، در راستا جزیره هنگام، حرکت خود را شروع نموده و طی مراسمی آئینی، بادبان برافراشت تا ناخدای آن راوی خاطرات سفر های تجاری به سوی آفریقا و هند باشد.

بوم بابو با ظرفیت پذیرش 12 مهمان در قالب تور های اختصاصی، قرار است گردشگران علاقمند به سفر های دریایی را با داستان های کهن و فرهنگ دریانوردی سنتی کشورمان آشنا کند.

اجرای مراسم موسیقی بومی، برافراشتن بادبان، تفریحات دریایی، ماهیگیری و سرو غذا های محلی از خدمات ارائه شده در این کشتی به گردشگران خواهد بود.

سفر های تجاری به سواحل و بنادر هندوستان، چین و آفریقا با سوغاتی از فرهنگ همراه بود که آداب و رسوم منطقه ها جنوبی کشور متاثر از آن است.

یادآور می گردد، در سال 2011، فنون سنتی دریانوردی، صیادی و لنج سازی خلیج فارس و قصه پردازی اجرایی (نقالی) به عنوان هنر های مختص ایرانیان در لیست میراث ناملموس سازمان جهانی یونسکو ثبت جهانی شد.

ب

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "بادبان های بوم بابو تصویری از شجاعت دریانوردان ایرانی در قرن پیش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بادبان های بوم بابو تصویری از شجاعت دریانوردان ایرانی در قرن پیش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید