ایران، یکی از کشورهای پیشرو در کاهش انتشار گازهای مخرب لایه اُزن

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، تهران (پانا) - مدیر طرح ملی حفاظت از لایه اُزن با بیان اینکه ایران یکی از کشورهای پیشرو در زمینه کاهش انتشار گازهای مخرب لایه اُزن است، گفت بر اساس تعهد 30 درصدی کاهش این گازها در سال 2022 ایران 60 درصد پیشرفت داشته است.

ایران، یکی از کشورهای پیشرو در کاهش انتشار گازهای مخرب لایه اُزن

ابراهیم حاجی زاده در نشست خبری امروز معاونت محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست که به مناسبت هفته دولت برگزار گردید، با اشاره به اقدامات اجرا شده برای حفاظت از لایه اُزن اظهار کرد: در زمینه حفاظت از لایه اُزن بیشتر هدف انتقال فناوری است و بر اساس تعهد به سازمان های بین المللی باید کاهش انتشار گازهای مخرب لایه اُزن را داشته باشیم که در این جهت با صنایع، بخش های خدماتی و کشاورزی همکاری می کنیم و با پایش این صنایع را شناسایی و بعد نسبت به ارتقاء فناوری آنها پیش می رویم که اعتبار این بخش از آژانس های بین المللی تامین می گردد.

وی ادامه داد: برای یک دوره چهار ساله 11 میلیون دلار اعتبار از سازمان های بین المللی دریافت کردیم، سال جاری 541 هزار دلار گرفتیم که 3 میلیون دلار آن برای تامین تجهیزات 32 واحد بوده است، که بر این اساس تا سرانجام سال میلادی 2022 باید 247 تن گاز مخرب لایه اُزن را به 95 تُن برسانیم. تغییر خط فراوری کار ساده ای نیست زیرا هم تعداد زیادی در حال کار کردن در آن بخش هستند و از سوی دیگر احتیاج به اعتبار دارد اما کوشش می گردد تا سرانجام سال 2024 این کار را در صنایع آلاینده انجام دهیم.

به گفته حاجی زاده، برای هماهنگی با سازمان های بین المللی مرتبط با این امر و بعلاوه اعتبارات در داخل کمیته ای متشکل از وزارت خانه های امور خارجه، صنعت، گمرک، صنوف صنعتی و سایر دستگاه های مرتبط تشکیل شده است و سازمان های بین المللی که اعتبار می دهند هم به طور مرتب شرایط فعالیت ما را رصد می نمایند که شرایط بسیار خوبی داریم. البته با وجود اینکه با مشکلاتی مانند تحریم روبرو بودیم اما جزو کشورهای پیشرو در کاهش انتشار گازهای مخرب لایه اُزن هستیم، به عنوان مثال اگر تعهد ما در سال 2022 کاهش 30 درصدی این گازها بود ما به کاهش 60 درصدی دست یافتیم و این مساله همیشه مورد توجه سازمان های بین المللی است و بارها مورد تشویق قرار گرفتیم.

مدیر طرح ملی حفاظت از لایه اُزن درخصوص اهمیت آموزش در زمینه حفاظت از لایه اُزن گفت: سال گذشته 830 نفر از نیروهایی که در این زمینه فعال هستند و با سازمان فنی حرفه ای همکاری می نمایند تحت آموزش قرار گرفتند که در این دوره ها هم از مدرسان داخلی و هم خارجی استفاده کردیم.

منبع: خبرگزاری پانا

به "ایران، یکی از کشورهای پیشرو در کاهش انتشار گازهای مخرب لایه اُزن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران، یکی از کشورهای پیشرو در کاهش انتشار گازهای مخرب لایه اُزن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید