اندروید 13 آپدیت بی وقفه را راحت تر می نماید

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، گوگل سال هاست برای اندروید، قابلیت آپدیت بی وقفه (Seamless Updates) را ارائه نموده تا گوشی های اندرویدی بدون احتیاج به توقف فعالیت ها، بدون هیچ دردسری آپدیت های تازه را نصب نمایند. با این حال سال هاست که برندهایی مانند سامسونگ چنین قابلیتی را ارائه نمی دهند.

اندروید 13 آپدیت بی وقفه را راحت تر می نماید

بر اساس آنالیز های اجرا شده، گوگل برای اندروید 13 قابلیت A/B partition را اجباری نموده است. این قابلیت برای عملی کردن آپدیت بی وقفه نقش بسیار مهمی را ایفا می نماید.

به زبان ساده، آپدیت های مبتنی بر این سیستم در پارتیشن غیرفعال گوشی نصب می شوند و در عین حال بخش فعال پارتیشن، به فعالیت خود برای اجرای اپلیکیشن های مختلف ادامه می دهد. سپس بعد از اتمام فرایند نصب، فقط باید گوشی را ریستارت کنید. در نتیجه دیگر لازم چندین دقیقه برای نصب آپدیت، امکان استفاده از گوشی را از دست بدهید.

متاسفانه آپدیت های بی وقفه برای نصب شدن به فضای ذخیره سازی بیشتری احتیاج دارند. به نظر می رسد بی میلی شرکت هایی مانند سامسونگ برای عملی کردن این مشخصه به همین موضوع برمی گردد. با این حال A/B partition مجازی راه حل مناسبی برای این مشکل محسوب می گردد. با این کار فضای ذخیره سازی مورداحتیاج هم کاهش پیدا می نماید.

گوگل در سال 2020 اعلام نمود که A/B partition مجازی تنها روش مجاز برای نصب آپدیت ها خواهد بود. بنابراین اگرچه گوگل هنوز استفاده از این مشخصه را برای شرکت ها اجباری ننموده، اما از طرف دیگر دست آن ها را هم برای استفاده از روش های دیگر می خواهد ببندد.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ

به "اندروید 13 آپدیت بی وقفه را راحت تر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اندروید 13 آپدیت بی وقفه را راحت تر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید