الگوی بومی سازی ساخت و ساز در شهر ها باید اجرایی شود

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، رئیس سازمان نظام مهندسی کشور بر بومی سازی ساخت و ساز در شهر ها تأکید کرد و گفت: نماسازی برای هر واحد مسکونی در منطقه باید بر اساس الگوی آن شهر انجام شود.

الگوی بومی سازی ساخت و ساز در شهر ها باید اجرایی شود

وبلاگ آمیتیس تک بیرجند - خرم در نشستی در بیرجند با عنوان نقش سازمان نظام مهندسی در ساخت و ساز ها گفت: قانون شهرداری ها مربوط به کمیسیون ماده 100 در برخورد با تخلفات ساخت و ساز ها بازدارنده نیست و مربوط به قبل از انقلاب است و باید اصلاح شود.

به گفته او باید در این قانون با جایگزینی کلمه می تواند به کلمه مکلف است با تخلفات برخورد شود تا جلوی توسعه تخلفات و پرداخت جریمه اندک برای تخلفات ساختمانی گرفته شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور همچنین گفت: اصلاح این قانون به نتیجه رسیده و قطعی شده و قرار است در دولت به تصویب برسد و لایحه آن تقدیم مجلس شود و این مشکل ظرف 2 تا 3 ماه آینده برطرف می شود.

خرم می گوید: با توجه به مشکل کسری مسکن و تقاضای انباشته مسکن در شهر بیرجند باید سازمان نظام مهندسی در این بخش به صورت حرفه ای ورود کند و کارگزاری انبوه سازی در بیرجند را بر عهده بگیرد.

او گفت: برای تحقق این امر لازم است تعرفه های مهندسی منطقی شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور گفت: هم اکنون در کشور 600 هزار نفر مهندس در رشته های مختلف ساختمانی داریم که می توان گفت بزرگترین سازمان مردم نهاد در آسیا است و باید از این افراد در زمینه اجرای طرح ها و توسعه کشور بهره گرفت.

خرم بر بومی سازی ساخت و ساز در شهر ها تأکید کرد و گفت: نماسازی برای هر واحد مسکونی در منطقه باید بر اساس الگوی آن شهر انجام شود و ساخت و ساز ها بر اساس ضوابط و استاندارد ها زیر نظر کمیته تخصصی صورت گیرد.

انتهای پیام / ط ا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "الگوی بومی سازی ساخت و ساز در شهر ها باید اجرایی شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الگوی بومی سازی ساخت و ساز در شهر ها باید اجرایی شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید