اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس ممکن است زودتر از حد انتظار معرفی گردد

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، با وجود اینکه عرضه پرچم داران مبتنی بر اسنپدراگون 8 نسل 1 به تازگی شروع شده، اما به نظر می رسد مدل پلاس این تراشه زودتر از انتظار معرفی خواهد شد. چند روز قبل سامسونگ از گوشی های سری گلکسی S22 رونمایی کرد که در بعضی بازارها با اسنپدراگون 8 نسل 1 راهی بازار می شوند و به همین دلیل در روزهای آینده با گزارش های زیادی در خصوص عملکرد این چیپست روبه رو می شویم. حالا طبق یک گزارش نو، کوالکام شرکت TSMC را تحت فشار قرار داده تا فراوری مدل پلاس این چیپست را زودتر از موعد همیشگی شروع کند.

اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس ممکن است زودتر از حد انتظار معرفی گردد

کوالکام برای جدیدترین تراشه خود رویکرد نام گذاری را تغییر داده و اسنپدراگون 8 نسل 1 به عنوان جانشین اسنپدراگون 888 انجام وظیفه می نماید. مانند نسل های قبلی، مدل پلاس این چیپست تفاوت زیادی با مدل اصلی ندارد ولی روی هم رفته عملکرد نسبتا بهتری را در حوزه های مختلف به ارمغان می آورد. برای یادآوری باید بگوییم که اسنپدراگون 8 نسل 1 به وسیله سامسونگ فراوری می گردد ولی برای مدل پلاس با شرکت تایوانی TSMC قرارداد همکاری امضا نموده است.

در همین رابطه باید به گزارشی اشاره کنیم که در آن آمده سامسونگ نتوانسته رضایت کوالکام را جلب کند و گویا این شرکت در پی واگذاری بخشی از فراوری تراشه پرچم دار خود به TSMC است. ظاهرا بازده فرایند فراوری سامسونگ کمتر از حد انتظار کوالکام است و به همین دلیل مدیران کوالکام قصد دارند از امکانات TSMC هم برای فراوری این تراشه 4 نانومتری استفاده نمایند. در این زمینه هنوز گزارش های جدیدی منتشر نشده و بنابراین نمی دانیم که آیا این دو شرکت بر سر این موضوع به توافق رسیده اند یا نه.

البته این احتمال وجود دارد که کوالکام نتوانسته در این زمینه به موفقیت برسد و شاید با عرضه زودتر از موعد اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس می خواهد تا حدی بر این مشکل غلبه کند. باید خاطر نشان کنیم با وجود اینکه سامسونگ و TSMC قادر به فراوری تراشه های 4 نانومتری هستند، ولی فرایند فراوری چیپست بسیار پیچیده است و هر کدام از این شرکت ها برای این کار فرایند متفاوتی را پشت سر می گذارند. بنابراین اگر اسنپدراگون 8 نسل 1 به وسیله دو شرکت فراوری گردد، عملکرد آن ها یکسان نخواهد بود ولی از طرف دیگر تشخیص اینکه چیپست درون گوشی به وسیله کدام شرکت فراوری شده، یک کار غیرممکن محسوب می گردد. TSMC معمولا در زمینه فراوری تراشه نسبت به سامسونگ حرف بیشتری برای گفتن دارد و احتمالا اسنپدراگون 8 نسل 1 فراوری شده به وسیله این شرکت می تواند عملکرد بسیار بهتری ارائه کند.

بعضی کارشناسان بر این باور هستند که تراشه های فراوری شده به وسیله سامسونگ در زمینه مدیریت گرما عملکرد ضعیف تری نسبت به چیپست های ساخت TSMC ارائه می دهند. در رابطه با مدل اسنپدراگون گوشی های سری S22 هم گفته می گردد این گوشی ها سریع تر از نسل قبلی داغ می نمایند و با افت عملکرد بیشتری روبه رو می شوند.

از سوی دیگر باید به جدیدترین چیپست پرچم دار مدیاتک هم اشاره کنیم که به لطف عملکرد عالی، جالب توجه شرکت های زیادی قرار گرفته است. به همین دلیل کوالکام برای اینکه بخش قابل توجهی از سهم بازار خود را از دست ندهد، احتمالا در پی عرضه مدل پلاس اسنپدراگون 8 نسل 1 با همکاری TSMC است. در هر صورت اگر این گزارش صحت داشته باشد، احتمالا طی روزهای آینده خبرهای بیشتری در خصوص این موضوع منتشر خواهد شد.

منبع: notebookcheck

منبع: دیجیکالا مگ

به "اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس ممکن است زودتر از حد انتظار معرفی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس ممکن است زودتر از حد انتظار معرفی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید