اپل یا سامسونگ؛ پرفروش ترین تلفن همراه در امسال، عکس

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، دیجیاتو نوشت: آمارها نشان می دهند که با وجود افت فروش کلی در بازار جهانی، از نظر سهم، سامسونگ در صدر و اپل در جایگاه دوم واقع شده است.

اپل یا سامسونگ؛ پرفروش ترین تلفن همراه در امسال، عکس

سامسونگ در فصل سوم سال 2023 از نظر سهم در بازار جهانی موبایل در جایگاه نخست قرار داشته است. پس از این غول کره جنوبی، به ترتیب نام اپل، شیائومی، اوپو و ویوو دیده می گردد. اما در این سه ماهه ظاهراً بازار گوشی ها نسبت به بازه مشابه پارسال 8 درصد کوچک تر شده است.

براساس گزارش شرکت کانترپوینت ریسرچ، سال جاری برای همه شرکت های تولیدکننده موبایل سال سختی بوده است. در فصل سوم 2023، سامسونگ با در اختیار داشتن 20 درصد از سهم بازار جهانی در صدر پرفروش ترین برند موبایل جهان قرار داشته، بااین حال نسبت به فصل سوم 2022 با 1 درصد کاهش سهم روبه رو شده است.

در جایگاه دوم نام اپل دیده می گردد که دوباره با افت سهم 1 درصدی، در سه ماهه سوم سال 16 درصد از سهم بازار را در دست داشته است. البته این شرایط می تواند متأثر از انتظار کاربران برای رونمایی از سری آیفون 15 بوده باشد. بنابراین باید جایگاه این شرکت در فصل چهارم 2023 را ببینیم.

سهم بازار تولیدکنندگان گوشی ها در فصل سوم 2023

شیائومی با سهم 12 درصدی در جایگاه سوم دیده می گردد. این شرکت نیز نسبت به بازه مشابه پارسال 1 درصد از سهم بازار خود را از دست داده است. در دو رده بعدی نام اوپو (مشتمل بر وان پلاس) و ویوو را می بینیم که به ترتیب 10 و 8 درصد از سهم بازار را در اختیار داشته اند و هر دو با افت 1 درصدی سهمشان روبرو شده اند.

مجموع سایر برندها نیز 34 درصد از سهم بازار را تشکیل داده اند که سهم آن ها نسبت به پارسال 3 درصد افزایش یافته است.

تحلیل گران انتظار دارند که فروش گوشی ها در فصل چهارم 2023 یا اوایل 2024 بهتر گردد. این پیش بینی می تواند وابسته به موفقیت عرضه سری آیفون 15 و سری گلکسی S24 باشد. اما هنوز برای نتیجه گیری دراین باره زود است و باید منتظر بمانیم تا ببینیم نتیجه عملکرد فروش محصولات این دو شرکت در بازارهای جهانی چه خواهد بود.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "اپل یا سامسونگ؛ پرفروش ترین تلفن همراه در امسال، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل یا سامسونگ؛ پرفروش ترین تلفن همراه در امسال، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید