ارزان ترین کشور دنیا برای سفر کجاست؟

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، آیا در پی ارزان ترین کشور جهان برای سفر هستید و می خواهید با یک بودجه پایین از زیباترین کشورهای جهان بازدید کنید، پس مطلب مناسبی را برای مطالعه انتخاب کرده اید، چرا که ما در این مقاله از خبرنگاران قصد داریم در خصوص ارزان ترین کشورهای جهان برای سفر صحبت کنیم، پس پیشنهاد می کنیم تا سرانجام همراه ما باشید.

ارزان ترین کشور دنیا برای سفر کجاست؟

لائوس یکی از زیباترین و مقرون به صرفه ترین کشورهای دنیا برای مسافرت

لائوس از جمله زیباترین و مقرون به صرفهترین مقاصد دنیاگردی برای مسافرت است و در جنوب شرقی آسیا واقع شده است. برای سفر به این کشور تقریبا با بودجه روزانه 30 دلار می توانید از جاذبه های دنیاگردی این شهر دیدن کنید و با اقامت در هاستل هزینه های خود را مدیریت کنید.

بسیاری از فعالیت های هیجان انگیزی که می توانید در لائوس انجام دهید، هزینه بالایی ندارند، برای مثال برای بازدید از زیباترین آبشار دنیا در این کشور تنها باید هزینه 2.5 دلاری پرداخت کنید. در کنار بازدید از آبشارهای معروف این کشور و تجربه تفریحات آبی در رودخانه ونگ وینگ از ماساژ غافل نشوید.

همچنین می توانید یک موتور سیکلت با قیمت بسیار مناسب اجاره کنید و از شهرهای کوچک تر این کشور بازدید کنید، چرا که در آن ها بدون شک همه چیز مقرون به صرفه تر است. در لائوس که در لیست مقرون به صرفه ترین کشور دنیا برای سفر قرار می گیرد، تعداد زیادی هاستل وجود دارد که دنیاگردان می توانند به جای اقامت در هتل ها و پرداخت هزینه بالا در هاستل اقامت کنند و از آن طرف به دلیل صرفه جویی در هزینه ها، مدت زمان سفر خود را افزایش دهند.

در حالت کلی برای سفر به لائوس می توانید هزینه های زیر را برای خدمات مختلف مدنظر قرار دهید:

  • وعده غذایی: روزانه 3 تا 9 دلار (روی خدمات بعضی از هاستل ها ارائه صبحانه وجود دارد.)
  • اقامت: 5 تا 10 دلار برای اقامت هر شب در هاستل
  • حمل ونقل: 6 تا 15 دلار برای اجاره موتور سیکلت روزانه یا حداکثر 25 دلار برای بلیط اتوبوس بین شهری
  • سیم کارت با اینترنت: 6 دلار برای 1.5 گیگابایت اعتبار یک ماهه

ویتنام کشور زیبای آسیایی و مقرون به صرفه ترین کشور دنیا برای سفر

در ویتنام کشور زیبای آسیایی، می توانید فرصت امتحان سالم ترین و در عین حال مقرون به صرفه ترین غذاهای خیابانی را در اختیار داشته باشید و از نوشیدن یک فنجان قهوه بی نظیر لذت ببرید. همچنین بازدید از جاذبه های دنیاگردی و تفریحی این شهر زیبای آسیایی را از یاد نبرید.

برای حمل ونقل در ویتنام چندین گزینه پیش روی شما واقع شده است، اگر بتوانید موتور سیکلت کرایه کنید، عالی می شود، اما طبیعتا همه دنیاگردان با موتور راحت نیستند، به خصوص در کشوری مانند ویتنام که همیشه ترافیک سنگین است. خبر خوب این که می توانید از دوچرخه استفاده کنید، در این کشور سرویس GrabBike (مشابه اوبر اما برای دوچرخه) در دسترس است و برای یک جهت 2 کیلومتری باید هزینه 0.5 دلاری پرداخت کنید. برای مسافت های طولانی، اتوبوس و قطار گزینه های مقرون به صرفه و قابل اعتمادتری هستند.

سفر به کامبوج یکی از مقرون به صرفه ترین کشورهای دنیا برای مسافرت

مطمئنا اگر بتوانید هزینه های خود را مدیریت کنید، می توانید یک ماه را در مقرون به صرفه ترین کشور دنیا برای سفر یعنی کامبوج بگذرانید، برای مثال می توانید چندین شب را در هاستل بگذرانید و بیشتر غذاهای خیابانی را تست کنید، البته با این وضع می توانید چند شب هم پرهیز کنید و خودتان را به صرف غذا در یک رستوران شیک دعوت کنید.

این شهر تفریح های هزینه بر زیادی مانند غواصی هم دارد، اما دوچرخه سواری و امتحان غذاهای خوشمزه خیابانی از جمله فعالیت های مقرون به صرفهی است که می توانید در این کشور تجربه کنید. همچنین پیشنهاد می شود، چند شب را به جای اقامت در هاستل به اقامت در هتل های تازه این کشور اختصاص دهید تا بتوانید از امکانات هتل استفاده کنید و از سفر به کامبوج مقرون به صرفه ترین کشور دنیا برای سفر خاطرات زیبایی برای خود ثبت کنید.

در حالت کلی برای سفر به کامبوج باید هزینه های زیر را برای خدمات مختلف مدنظر قرار دهید:

  • وعده های غذایی: روزانه 5 تا 10 دلار
  • اقامت: 3 تا 10 دلار برای اقامت هر شب در هاستل
  • حمل ونقل: 6 تا 15 دلار برای اجاره موتور سیکلت روزانه یا خرید بلیط اتوبوس بین شهری
  • سیم کارت با اینترنت: 2 دلار برای 1.5 گیگابایت اعتبار یک ماهه

با بودجه پایین به تایلند شمالی سفر کنید

برای بازدید از تایلند شمالی می توانید با بودجه محدودی اقدام کنید، چرا که هر میزان به سمت جنوب تایلند نزدیک شوید، هزینه های اقامت دو، سه و حتی چهار برابر می شود. اگر در پی مقرون به صرفه ترین کشور دنیا برای سفر هستید، تایلند شمالی گزینه خوبی است.

حتی در مکان های معروف این شهر مانندChiang Mai و Pai می توانید به راحتی اقامتگاه هایی با شبی کمتر از 5 دلار پیدا کنید. اگر بتوانید غذاهای خیابانی بخورید، به جای صرفه جویی در هزینه ها، لذت امتحان طعم های تازه و خوشمزه غذاهای تایلندی را هم تجربه می کنید.

در مورد بازدید از مکان های دیدنی و تفریحی هم به پول زیادی نیاز ندارید، تنها مگر لازم باشد برای بازدید به شهرهای دیگر بروید و کمی قرار باشد هزینه حمل ونقل بپردازید، در غیر این صورت همه آیتم ها مقرون به صرفه هستند. در حالت کلی برای سفر به تایلند شمالی باید هزینه های مختلف زیر را مدنظر قرار دهید:

  • وعده های غذایی: روزانه 5 تا 15 دلار
  • اقامتگاه: هر شب اقامت در هاستل بین 5 تا 10 دلار
  • حمل ونقل: 6 تا 10 دلار برای اجاره موتور سیکلت یا کرایه ماشین برای چهار نفر
  • سیم کارت با اینترنت: 1.5 گیگابایت اینترنت با اعتبار یک ماهه 7 دلار

سفر به اندونزی مقرون به صرفه ترین کشور دنیا برای سفر

در مورد سفر به اندونزی یک حقیقت وجود دارد و آن هم هزینه مربوط به حمل ونقل است، به طوری که بسته به کمی و زیادی هزینه حمل ونقل می توان اندونزی را جزو کشورهای مقرون به صرفه یا گران برای مسافرت به حساب آورد. سفرهای بین شهری در اندونزی در کنار این که بسیار زمان بر است، هزینه بالایی هم به خود اختصاص می دهد، بنابراین برای مدیریت هزینه ها بهتر است سفر خود به اندونزی را بین یک یا دو منطقه محدود کنید.

سعی کنید قبل از سفر به این کشور، یک یا دو منطقه ای را که جاذبه های دنیاگردی بیشتری دارد، انتخاب کنید تا بتوانید در کنار صرفه جویی در هزینه ها از مکان های دیدنی محبوب این کشور بازدید کنید. از طرفی بهتر است که خیلی در راه نباشید و از همان منطقه انتخابی به طور کامل لذت ببرید، در چنین شرایطی تجربه ماندگارتری از سفر به اندونزی خواهید داشت.

اما اگر قصد دارید از شهرهای دورواطراف بازدید کنید، حتما سراغ سرویس حمل ونقل محلی بروید، چرا که مدیریت هزینه ها بسیار مهم است. از طرفی غذاها و نوشیدنی ها در اندونزی بسیار مقرون به صرفه است، اما شاید باب میل همه افراد نباشد.

اسکوترسواری، پیاده روی، بازدید از آبشارها و استراحت در کنار ساحل از جمله کارهایی است که می توانید در اندونزی با هزینه بسیار کمی انجام دهید. برای اقامت، هاستل های فراوانی در جزیره گیلی وجود دارد که از نظر قیمتی مقرون به صرفه هستند و امکانات مناسبی در اختیار دنیاگرد قرار می دهند.

همان طور که گفتیم اندونزی در لیست مقرون به صرفه ترین کشور دنیا برای سفر قرار می گیرد و می توانید برای خدمات مختلف هزینه های زیر را پیش از شروع سفر برآورد کنید:

  • وعده های غذایی: روزانه 5 تا 15 دلار
  • اقامتگاه: 5 تا 10 دلار برای هر شب اقامت در هاستل
  • حمل ونقل: روزانه 8 تا 15 دلار هزینه موتورسیکلت
  • سیم کارت با اینترنت: 5 دلار برای 2 گیگابایت اعتبار یک ماهه

فیلیپین مقصد عالی برای مسافرت با بودجه کم

برای سفر به فیلیپین باید هزینه و زمان زیادی را به رفت وآمد اختصاص دهید، از طرفی هاستل ها به میزان دیگر کشورهای آسیای جنوب شرقی فراوان نیستند، اما ما در این مطلب قصد داریم مقرون به صرفه ترین کشور دنیا برای سفر را معرفی کنیم، پس برای افرادی که سعی دارند با بودجه کمتر برای سفر به این کشور اقدام کنند، می توانند راه های دیگری را برای کاهش هزینه های سفر به فیلیپین امتحان کنند.

برای کاهش هزینه های سفر به فیلیپین می توانید فصلی را برای سفر انتخاب کنید که در اوج شلوغی ها نیست، در نتیجه هزینه مربوط به بلیط های پرواز و اقامتگاه ها کاهش پیدا می کند، همچنین با برنامه ریزی برای سفر و محدود کردن سفر خود به یک تا دو منطقه در فیلیپین می توانید سفر کم هزینه ای داشته باشید.

طبیعتا مدیریت هزینه ها و سفر به فیلیپین ارزشش را دارد، چرا که در این کشور جواهرات پنهان زیادی وجود دارد که می ارزد برای بازدید از آن ها در مقایسه با دیگر نقاط دنیا هزینه کنید. برای سفر به فیلیپین می توانید هزینه های زیر را برای خدمات مختلف درنظر بگیرید:

  • وعده های غذایی: روزانه 5 تا 15 دلار
  • اقامت: هر شب اقامت در هاستل 7 تا 13 دلار
  • حمل ونقل: روزانه 10 تا 15 دلار برای موتورسیکلت و 15 تا 20 دلار هزینه قایق برای رفتن به جزیره دیگر
  • سیم کارت با اینترنت: 6 دلار برای 2 گیگابایت اعتبار یک ماهه

سریلانکا زیباترین جزیره دنیا و مقرون به صرفه ترین کشور دنیا برای سفر

مانند دیگر کشورهای این لیست، می توانید از سریلانکا با بودجه محدود بازدید کنید و تنها برای فعالیت های از قبیل سافاری و بازدید از میراث های دنیای یونسکو به بلیط های ورودی با قیمت تقریبی 40 تا 50 دلار نیاز دارید. طبیعتا قرار نیست هر روز را به انجام فعالیت های گران اختصاص دهید، اما برای هر روز می توانید برآورد هزینه 30 دلاری را داشته باشید. هزینه های مربوط به غذا، حمل ونقل، اقامت و اینترنت در سریلانکا نسبتا مقرون به صرفه است.

نکته ای که در مورد حمل ونقل در سریلانکا وجود دارد، این است که در بعضی از موارد به خصوص در شهرهای بزرگ تر، گرفتن تاکسی یا اوبر از هزینه اجاره دوچرخه کمتر است. همچنین اگر بتوانید در هاستلی که اقامت دارید، چند همراه را پیدا کنید، هزینه مربوط به گرفتن تاکسی یا اوبر بر سر چند نفر تقسیم می شود و از این بابت هزینه کمتری بابت حمل ونقل در سریلانکا پرداخت می کنید. اما مقرون به صرفه ترین روش برای جابه جایی در این کشور، استفاده از قطار است که لذت بسیار زیادی به همراه دارد.

بنابراین سریلانکا در کنار این که مقرون به صرفه ترین کشور دنیا برای سفر است، جاذبه های فوق العاده زیادی دارد، بنابراین اگر بتوانید بودجه خود را مدیریت کنید و از این کشور بازدید کنید، بدون تردید ارزشش را خواهد داشت. برای خدمات سریلانکا می توانید هزینه های زیر را درنظر بگیرید:

  • وعده های غذایی: روزانه 5 تا 10 دلار
  • اقامت: برای اقامت هر شب در هاستل 8 تا 15 دلار
  • حمل ونقل: 3 تا 5 دلار هزینه قطار بین شهری
  • سیم کارت با اینترنت: 2 دلار برای 1.5 گیگابایت اعتبار یک ماهه

نپال از زیباترین کشورهای دنیا و انتخاب عالی برای سفر با کمترین بودجه

نپال را می توان مقرون به صرفه ترین کشور دنیا برای سفر دانست، در صورتی که بتوانید برای مواردی از قبیل خوردوخوراک، حمل ونقل و اقامتگاه بیشتر از گزینه های محلی استفاده کنید. البته غذا های خیابانی نپال شاید به ذائقه هر فردی خوش نیاید، اما می توانید غذاهای خانگی را در کافه های محلی تست کنید، چرا که در کنار قیمت مناسب، بسیار خوشمزه هستند.

همچنین هنگام رزرو اقامتگاه در پی اقامتگاه بومگردی باشید، چرا که اقامت در هتل ها بدون شک هزینه بالایی را به خود اختصاص می دهد و در شرایط که قصد دارید با یک بودجه محدود به این کشور سفر کنید، شاید اقامت در هتل ها خیلی انتخاب مناسبی نباشد. در حالت کلی برای هزینه های سفر به نپال می توانید قیمت های تقریبی زیر را در نظر بگیرید:

  • وعده های غذایی: روزانه 5 تا 10 دلار
  • اقامتگاه: 5 تا 10 دلار برای اقامت هر شب در اقامتگاه بومگردی
  • حمل ونقل: 10 تا 15 دلار کرایه ماشین یا اتوبوس محلی بین شهری
  • سیم کارت با اینترنت: 3 دلار برای 1.25 گیگابابت اعتبار یک ماهه

سخن نهایی درباره مقرون به صرفه ترین کشور دنیا برای سفر

همان طور که دیدید ما در این مطلب سعی کردیم مقرون به صرفه ترین کشور دنیا برای سفر را معرفی کنیم، البته در اطلاعاتی که در سفر به این مقصدها معرفی کردیم تنها به چند عامل ضروری و هزینه بر مانند اسکان، حمل ونقل، وعده غذایی و اینترنت اشاره کردیم. شما برای برآورد بهتر هزینه ها بهتر است که مبلغی را به عنوان خرید یادگاری و بازدید از مکان های دیدنی به هزینه های مطرح شده اضافه کنید.

افراد علایق متفاوتی دارند و امکان دارد فردی در پی انجام تفریح های گران مانند غواصی یا اسکی باشد، در حالی که دیگری ترجیح می دهد در اطراف قدم بزند و محله های مختلف را کشف کند. انتخاب با شما است، اما اگر در پی بازدید از زیباترین کشورهای دنیا با یک بودجه محدود هستید، بهتر است بتوانید هزینه ها و خواسته های خود را مدیریت کنید.

منبع: الی گشت

به "ارزان ترین کشور دنیا برای سفر کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزان ترین کشور دنیا برای سفر کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید