ادعای ترسناک مدیرعامل OpenAI: هوش مصنوعی ChatGPT بسیاری از مشاغل را نابود می نماید

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI، در مصاحبه جدیدی اعتراف کرد که از مدل هوش مصنوعی ChatGPT کمی می ترسد. او بعلاوه گفت که هوش مصنوعی در آینده مشاغل بسیار زیادی را نابود خواهد نمود؛ هرچند این روند می تواند فرصت های بسیار بهتری را ایجاد کند.

ادعای ترسناک مدیرعامل OpenAI: هوش مصنوعی ChatGPT بسیاری از مشاغل را نابود می نماید

سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI، در مصاحبه جدیدی اعتراف کرد که از ChatGPT می ترسد و این مدل هوش مصنوعی بسیاری از مشاغل را حذف خواهد نمود.

سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI، در مصاحبه جدیدی اعتراف کرد که از مدل هوش مصنوعی ChatGPT کمی می ترسد. او بعلاوه گفت که هوش مصنوعی در آینده مشاغل بسیار زیادی را نابود خواهد نمود؛ هرچند این روند می تواند فرصت های بسیار بهتری را ایجاد کند.

براساس گزارش اینسایدر، مدیرعامل OpenAI در مصاحبه ای با ABC News گفت که مردم باید شاد باشند که این شرکت کمی از پتانسیل هوش مصنوعی می ترسد. او گفت:

فکر می کنم اگر می گفتم که از آن نمی ترسم، یا نباید به من اعتماد کرد یا باید خیلی ناراضی باشید که این شغل را دارم.

تصاحب مشاغل به وسیله ChatGPT

آلتمن بعلاوه اعلام کرد که هوش مصنوعی می تواند جایگزین بسیاری از شغل ها گردد، اما بعلاوه می تواند به ایجاد کار های بسیار بهتری یاری کند. او در ادامه صحبت های خود گفت:

از نظر تأثیر آن بر زندگی ما و بهبود آن، فکر می کنم این بزرگ ترین فناوری خواهد بود که بشر تا به امروز توسعه داده است.

مدیرعامل 37 ساله OpenAI به ABC گفت که با مقامات دولتی به طور منظم در تماس است و تنظیم نماینده ها و جامعه باید در عرضه ChatGPT مشارکت داشته باشند. درواقع به عقیده او، بازخورد ها می توانند به مهار هرگونه پیامد منفی ناشی از استفاده گسترده از آن یاری نمایند.

این کارآفرین ماه گذشته در یک رشته توییت هشدار داد که ممکن است دنیا با هوش مصنوعی به طور بالقوه ترسناک فاصله زیادی نداشته باشد. او در توییت ها خود اشاره نمود که حرکت به سمت آینده ای بر پایه هوش مصنوعی عمدتاً اتفاق خوبی است و قوانین در این زمینه بسیار مهم هستند و جامعه به زمان احتیاج دارد تا خود را با چیزی بسیار بزرگ سازگار کند.

او درحالی اظهارات خود را اعلام کرد که OpenAI هفته گذشته از مدل هوش مصنوعی GPT-4 رونمایی نموده بود. آلتمن این نسخه را کمتر جانبدارانه و خلاقانه تر نسبت به نسخه های قبلی توصیف کرد. بااین حال، GPT-4 فقط برای کاربرانی در دسترس است که هزینه سرویس پولی ChatGPT Plus را پرداخت نموده باشند.

منبع: دیجیاتو

منبع: فرادید

به "ادعای ترسناک مدیرعامل OpenAI: هوش مصنوعی ChatGPT بسیاری از مشاغل را نابود می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای ترسناک مدیرعامل OpenAI: هوش مصنوعی ChatGPT بسیاری از مشاغل را نابود می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید