20 راه حل برای حفظ آرامش و خونسردی در محل کار

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، بهتر است بپذیریم کل زندگی کاری ما همانند یک نسیم فرحبخش نخواهد بود و روز هایی وجود دارد که دلمان می خواهد سرمان را به دیوار بکوبیم. اما مشکل هر چه باشد - چه یک چاپگر خراب شده، یک همکار آزاردهنده یا یک رئیس وحشتناک که مدام شما را به مرز انفجار نزدیک تر می نماید - مهم است که خونسردی خود را حفظ کنید و از مجادله با دیگران اجتناب کنید.

20 راه حل برای حفظ آرامش و خونسردی در محل کار

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، چگونه می توان با این محرک های عصبی در محل کار مقابله کرد؟ وقتی شرایط در اداره به سمت قرمز پیش می رود چگونه آرام و خونسرد بمانید؟ ما در این مقاله سعی داریم به نکاتی بپردازیم که با دانستن آن ها می توانید به سرعت آرامش درونی را در محل کار خود بازیابید.

1- مراقب حالات صورت خود باشید

آیا شما را مقصر می دانند که وقتی با رئیس خود مخالف هستید چشمانتان را گرد می کنید و به او پوزخند می زنید؟ مطمئناً کوشش برای پنهان نگه داشتن افکار درونی تان، بدون اینکه (به طور ناخواسته) آن ها را در چهره تان آشکار کنید، می تواند سخت باشد، اما مهم است که همواره مراقب حالات چهره خود و اینکه چگونه می توانند به وسیله دیگران تعبیر شوند باشید. به همین شکل، مراقب اعمال خود نیز باشید. مهم نیست چقدر تحت فشار هستید، هیچ بهانه ای برای پرتاب کردن انبوه کاغذ در هوا، دست به سینه و حق به جانب ایستادن و کوبیدن پا ها مانند یک کودک لوس بر زمین وجود ندارد.

2- از 0 به 100 نروید

شما که نمی خواهید به عنوان یک بمب ساعتی شناخته شوید که آماده انفجار بدون اطلاع قبلی است؟ بنابراین سعی کنید در کنترل خلق و خوی خود بهتر عمل کنید. به یاد داشته باشید که شما هرگز نمی توانید آنچه را دیگران می گویند یا انجام می دهند - فارغ از اینکه چقدر این حرف ها و اعمال شما را از بین می برد- کنترل کنید. با این حال آنچه در کنترل شما قرار گرفته است، واکنشتان به این تحریکات محل کار است.

3- از افراد منفی اجتناب کنید

چه بخواهیم چه نخواهیم، خلق و خو می تواند بسیار مسری باشد و اگر هر روز بیش از قبل به وسیله افسرده ترین افراد روی زمین احاطه شده باشید، اجتناب ناپذیر است که بر شما اثر بگذارند. می توانید کوشش کنید روحیه همکاران خود را ارتقا دهید و به آن ها یاری کنید چرخه را بشنمایند، اما اگر شکست خوردند، شاید بهتر است از آن ها اجتناب کنید - مانند طاعون.

4- بیشتر شوخ طبع باشید

به هیچ وجه توصیه نمی گردد بعد از اینکه کسی شما را ناراحت کرد، در صورت او بخندید - بلکه پیشنهاد این است که سعی کنید جنبه خنده دار ماجرا را بیابید و شاید حتی از یک جوک برای تغییر فضای متشنج بهره ببرید. تا زمانی که کسی را مسخره نکنید یا کنایه نزنید، می توانید موقعیت بد را نادیده بگیرید. اگر مجبور شوید بعد از آن یاداور گشت که فقط شوخی! بود، احتمالاً شرایط خوب پیش نخواهد رفت.

5- قبل از اینکه مسئله ای پیش بیاید راه چاره ارائه دهید

اگر بتوانید قبل از بروز مشکل راه چارهی ارائه دهید، برای مقابله با آن مجهزترخواهید بود و بهتر می توانید خونسردی خود را حفظ کنید. در حالیکه اگر بدون هیچ راه چاره پیش بینی شده ای با چالشی روبرو شوید، به احتمال زیاد تحت فشار کمر خم می کنید و این شرایط هیچ یاریی به شما در مقابله مستقیم با مشکل نمی نماید.

6- همدل تر باشید

کسی شما را اذیت نموده و شما دوباره از کوره در رفته اید، به همین علت است که این مقاله را می خوانید! اما آیا پیش آمده برای یک دقیقه مکث نموده و خود را به جای دیگری قرار دهید؟ به یاد داشته باشید شما تنها کسی نیستید که روز بدی را پشت سر می گذارد و واقعاً نمی دانید که فرد مقابل در خارج از محل کار با چه چیزی سر و کار دارد، بنابراین دفعه بعد که با همکار مشکل دار خود روبرو شدید کمی محترمانه رفتار کنید.

7- از تکنیک های تنفسی بهره ببرید

هنگامی که مضطرب هستیم، ضربان قلب افزایش و گردش خون کاهش می یابد. به این معنی که اکسیژن کمتری به مغز ما پمپاژ می گردد. در نهایت، این شرایط توانایی ما برای قضاوت درست را مختل می نماید؛ بنابراین برای اینکه مطمئن شوید که به وضوح و آرامی فکر می کنید، پنج ثانیه نفس عمیقی از بینی خود بکشید و سپس طی پنج ثانیه دیگر نفس خود را به وسیله دهان بیرون دهید. این کار را تا زمانی که احساس آرامش کنید ادامه دهید.

8- تا شماره 10 بشمارید

زمانی که احساس می کنید با ضرب الاجل ها، درخواست ها و وقفه ها بمباران می شوید، از موقعیت فاصله بگیرید و تا 10 بشمارید. این امر به شما یاری می نماید همه چیز را در منظره خود قرار دهید و بتوانید با یک فکر باز به موضوع فکر کنید. بعلاوه اگر اولین واکنش شما تدافعی باشد، از هرگونه درگیری احتمالی جلوگیری می نماید.

9- روی نکات مثبت تمرکز کنید

اگر در محل کار تحت استرس زیادی هستید، در نهایت روی چیز هایی که به دست نیاورده اید تمرکز خواهید کرد تا روی چیز های مثبت. با این حال، اگر در سرانجام روز چند دقیقه وقت بگذارید و روی چیز های مثبت تمرکز کنید، فوراً احساس آرامش خواهید کرد و بعلاوه نگرش بهتری برای پشت سر گذاشتن روز خود خواهید داشت که یاری می نماید صبح روز بعد سرحال تر از خواب بیدار گشت.

10- شکیبا باشید

به قول قدیمی ها صبر یک فضیلت است. داشتن توانایی حفظ آرامش و عصبی نشدن مهارتی است که بسیاری از افراد در محل کار فاقد آن هستند. اگر به همکارانتان وقت و فضایی بدهید تا افکارشان را جمع نمایند، دفتر کار بسیار پربارتری خواهید داشت.

11- عوامل حواس پرتی را از بین ببرید

اگر شایعات و صدا های بلند کولر آبی به اعصاب شما فشار می آورد، وقت آن است که جلوی این عوامل حواس پرتی را بگیرید. می توانید از میزتان دور شوید، کمی استراحت کنید و در بخش دیگری به دیدار دوستتان بروید یا تنها هدفون هایتان را در گوشتان بگذارید (اگر خلاف سیاست های اداری نباشد.)

12- مصرف کافئین خود را محدود کنید

هنگامی که احساس استرس و خستگی می کنید، ممکن است به دوست خوب خود یعنی قهوه پناه ببرید تا یاری کند اعصاب خود را آرام کنید. اما نوشیدن بیش از حد قهوه (و سایر نوشیدنی های کافئین دار) اثر کاملاً معکوس دارد و نواحی از مغز را که باعث می شوند شما احساس خستگی نمایند، بیشتر تحریک می نمایند.

13- کمی بخوابید

آیا تا به حال توجه نموده اید وقتی شب خوب بخوابید همه چیز فوراً بهتر می گردد؟ به عبارت دیگر، خواب خود را قربانی نکنید. اگر این کار را انجام دهید، توانایی تان در تفکر را مختل و به طور کلی شما را تحریک پذیرتر می نماید. از طرف دیگر وقتی به خوبی استراحت می کنید، خواهید دید کاری که تمام هفته به تعویق انداخته اید، واقعا آنقدر ها هم که فکر می کردید سخت نیست!

14- تعادل مناسب بین کار و زندگی را حفظ کنید

اگر بیشتر ساعات بیداری خود را در محل کار می گذرانید، منطقی است که احساس تحریک پذیری بیشتری پیدا کنید و در نهایت بی علت از کوره در روید. به همین علت حفظ تعادل بین کار و زندگی بسیار مهم است. می توانید این کار را با تعیین ساعات کاری تعیین و اطمینان از اینکه به موقع از در اداره خارج می شوید، انجام دهید. بعلاوه می توانید فعالیت هایی مانند پیلاتس یا یوگا پیدا کنید که به شما یاری می نماید بعد از کار استراحت کنید.

15- یک سیستم حمایتی خوب داشته باشید

وقتی احساس ناراحتی یا استرس می کنید، یک سیستم حمایتی خوب می تواند دنیای متفاوتی را ایجاد کند. این سیستم می تواند گروهی از همکاران مورد اعتماد باشد - بالاخره شما بیش از هشت ساعت در روز را در این محیط سپری می کنید، پس چه کسی فرهنگ شرکت شما را بهتر درک می نماید؟

16- عاشق کاری باشید که انجام می دهید

وقتی عاشق کاری هستید که انجام می دهید، کمتر در محل کار احساس استرس و خستگی می کنید و طبیعتاً تمایل بیشتری به دیر کار کردن در صورت احتیاج خواهید داشت و از این بابت نیز ناراحت نخواهید شد. با پیدا کردن شغلی که به آن علاقه دارید، احساس آرامش بیشتری خواهید داشت.

17- یاری بخواهید

همواره مجبور نیستید موقعیت های استرس زا را به تنهایی مدیریت کنید. برای مثال اگر نگران رسیدن به یک ضرب الاجل هستید، با مدیر خود صحبت کنید و درخواست کنید زمان انجام کار را برایتان تمدید کند یا با تیم خود تماس بگیرید و بخش هایی از یک کار سخت را به آن ها محول کنید.

18- خوراکی های سالم بخورید

احتمالاً از خود می پرسید که غذا چه ربطی به آرام بودن دارد. خوب، غذا سوختی است که مغز را سالم نگه می دارد و یک مغز منطقی کلید حفظ آرامش در هنگام روبروه با چالش هاست. به عبارت دیگر، برای زمانی که احساس کمبود انرژی می کنید، همواره باید میان وعده های سالم در میز خود نگه دارید.

19- دکمه مکث را فشار دهید

آیا در آستانه ارسال یک پاسخ عصبانی به یک ایمیل طعنه آمیز هستید؟ اگر چنین است، دکمه مکث را فشار دهید و از شرایط فاصله بگیرید. وقتی توانستید آرام شوید، ایمیل خود را بخوانید و بازنویسی کنید تا مطمئن شوید که حرفه ای به نظر می رسد.

20- برای کلافگی خود راهی پیدا کنید

وقتی همه چیز با شکست روبرو شد، راهی متفاوت برای روبروه با کلافگی خود پیدا کنید. این راه می تواند ورزش کردن پشت میز، بیرون رفتن از دفتر و پیاده روی، صحبت با یک دوست یا نوشتن مسائل خود روی کاغذ باشد. هر چه هست، مطمئن شوید که به آن پایبند هستید.

با اتخاذ یک نگرش آرام در محل کار، متوجه خواهید شد که خلاق تر، شادتر و قابل دسترس تر هستید و این شما را در موقعیت بهتری برای موفقیت در حرفه خود قرار می دهد.

منبع: careeraddict

منبع: فرارو

به "20 راه حل برای حفظ آرامش و خونسردی در محل کار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20 راه حل برای حفظ آرامش و خونسردی در محل کار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید